دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
شماره 63
این شماره از زمستان 89وبهار90 میباشد
شماره 62
تابستان و پاییز89می باشد
شماره 61
شماره61زمستان88 وبهار89 -
شماره 60
مربوط به تابستان و پاییز88 و تاریخ انتشار بهار89می باشد
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
طراحی الگوی کنترل راهبردی در سازمانهای صنعتی دفاعی

سید محمد اعرابی؛ محمد علی فرقانی اله آبادی

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 9-22

چکیده
  درادبیات موضوع درخصوص انتخاب روشهای کنترل راهبردی تحت شرایط متغییر محیطی رهنمود خاصی ارائه نمی شود. در واقع یک الگوی اقتضایی برای انتخاب مکانیزمهای کنترل راهبردی وجود ندارد. در این مقاله از طریق پرسشنامه های محقق ساخته و با توجه به نظرات خبرگان شاغل در شرکت های زیر مجموعه شرکت صنایع الکترونیک ایران، یک الگوی اقتضایی برای انتخاب مکانیزم ...  بیشتر

مدل تصمیم گیری برای ارزیابی و گزینش بهترین تامین کننده راهبردی در زنجیره تامین با رویکرد فرایند تحلیل شبکه ای

بهروز دری نوکورانی؛ محمد باقرزاده آذر

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 23-38

چکیده
  هدف عمده این مطالعه ارائه نگرشی مفید به کاربرد فرآیند تحلیل شبکه ای، که یک روش شناسی تصمیم گیری چند معیاره است برای ارزیابی مسائل مربوط به گزینش تامین کننده است. مسائل مربوط به گزینش تأمین کننده، مسائلی پیچیده هستند که ممکن است بسیاری دغدغه های کمی و کیفی را به همراه داشته باشند. در این مطالعه، یک مدل فرآیند تحلیل شبکه ای به عنوان چهارچوبی ...  بیشتر

ارزیابی عملکرد گروه های پژوهشی در پژوهشکدهمهندسی جهاد کشاورزی با استفاده از روش VIKOR

عزت الله اصغری زاده؛ رحیم احسانی؛ فرح الله ولی پور حلبی؛ سعید مدیر زارع

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 40-56

چکیده
  از اصول مهم در بهبود مدیریت در هر سازمان، بکار گیری روش های علمی تصمیم گیری است. امروزه از چالش های عمده مدیران ارشد سازمان ها بررسی علمی عملکرد واحدهای تحت مجموعه مدیریتی خود و ارزیابی موثر آنها می باشد. ارزیابی موثر می تواند برای شناسائی نقاط ضعف و قوت مورد استفاده قرار گیرد. از متدهای موجود ارزیابی عملکرد جهت کمک به تصمیم گیری بهینه ...  بیشتر

ارائه روشی جهت تعیین کانال توزیع خدمات: مطالعه ای در یک شرکت مخابراتی

علیرضا یاری؛ عادل مصلحی؛ نیلوفر موسی زاده

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 57-72

چکیده
  به رغم اهمیتی که مفاهیم بازاریابی در شرکت های دولتی و غیر انتفاعی دارد تا کنون تلاشهای چندانی در سازمانهای ایرانی صورت نگرفته است. از سوی دیگر متخصصان بازاریابی در کشورهای پیشرفته معتقدند که باید بازاریابی غیر تجاری از مدتها پیش مورد توجه قرار می گرفت. چرا که این نوع از سازمان ها، بودجه های فراوانی دریافت می کنند و بر روی میلیونها ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر حق دسترسی شهروندان به اطلاعات در حکومت های محلی: مطالعه ای در شهر مشهد

غلامرضا کاظمیان؛ وجه الله قربانی زاده؛ سید حامد رستگار

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 73-88

چکیده
  حکمرانی خوب به عنوان روشی پذیرفته شده در اداره امور عمومی و دولتی، نیازمند وجود شفافیت و پاسخگویی است. حق دسترسی به اطلاعات نیز مفهومی است که پشتوانه اصلی شفافیت به شمار می آید. از این رو پرداختن به این مسئله از دغدغه هایی است که در اکثر کشورهای در حال توسعه به آن توجهی ویژه شده است. در پژوهشی که مقاله پیش رو از آن استخراج شده است به منظور ...  بیشتر

تبیین عوامل مؤثر بر بهبود بهره وری مدیریتمواد زاید جامد شهری

فتاح شریف زاده

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 89-114

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود بهره وری مدیریت مواد زاید جامد شهری در کلان شهر تهران است. برای این تحقیق پژوهشگران پس از مطالعات میدانی، مرور مبانی نظری و مصاحبه با افراد خبره در این زمینه، پنج عامل مهم را شناسایی نمودند. این عوامل عبارتند از"بهینه سازی تکنولوژی جمع آوری و حمل و نقل مواد زاید جامد"،"بهینه سازی تکنولوژی ...  بیشتر

اثربخشی تبلیغات اینترنتی بر رفتارمصرف کننده کالاها و خدمات رایانهای

زهره دهدشتی شاهرخ؛ نازیلا نیاکان لاهیجی

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 115-124

چکیده
  امروزه شرکت ها از طریق رسانه های مختلفی از قبیل رادیو، تلویزیون، مطبوعات (روزنامه و مجلات)، بدنه نویسی وسایل نقلیه، دیوارنویسی، پوستر، بروشور، بیلبورد و اینترنت اقدام به تبلیغ می نمایند. در این میان تبلیغات اینترنتی در مقایسه با تبلیغات سنتی، از مزایای قابل ملاحظه ای برخوردار است. حجم وسیعی از این گونه تبلیغات به کالا و خدمات رایانه ...  بیشتر

بررسی رابطه بین ویژگی های جمعیت شناختی مشتریان و تمایل به بانکداری الکترونیکی

ابوالقاسم ابراهیمی؛ امین رودانی

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، صفحه 125-136

چکیده
  بانکداری الکترونیک از نتایج و پیامدهای مثبت شبکه جهانی اینترنت و فناوری اطلاعات است برای ایجاد یک جامعه الکترونیکی علاوه بر تکمیل زیر ساختها و به روز بودن نرم افزارها نیازمند فرهنگ سازی هستیم، از این رو شناخت ویژگیها و نیازهای استفاده کنندگان این جامعه الکترونیکی می تواند از مهمترین راهکارها برای ترغیب افراد به استفاده از بانکداری ...  بیشتر