دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
عوامل زمینه‌ساز اثرگذاری فرایند منتورینگ بر پیشرفت شغلی زنان

سید مجتبی محمودزاده؛ زهره دهدشتی شاهرخ؛ مهدی یزدان شناس؛ پروانه بهرامی

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، صفحه 7-30

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.65855.4090

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناسایی عوامل زمینه‌ساز اثرگذاری منتورینگ بر پیشرفت شغلی زنان در شهرداری تهران است. روش تحقیق پژوهش حاضر، کیفی با ماهیت اکتشافی است که با استفاده از روش نظریه‌پردازی داده بنیاد انجام گردید. برای این منظور، 18 مصاحبه انجام شد و با بهره‌گیری از رویکرد ساخت‌گرا مورد تحلیل قرار گرفت. جامعه پژوهش، متخصصان مشارکت‌کننده ...  بیشتر

طراحی مدل ارزیابی سرمایه فکری درشرکت های دانش بنیان

میرعلی سیدنقوی؛ محمد خسروی؛ حامد دهقانان؛ وحید ناصحی فر

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، صفحه 31-64

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.57755.3841

چکیده
  این پژوهش ، یک مطالعه آمیخته – اکتشافی واز بعد هدف ، کاربردی - توسعه‌ای است و هدف آن شناسایی مولفه ها، شاخص‌ها، سنجه هاجهت ارزیابی سرمایه فکری درشرکت های دانش بنیان می‌باشد. در بخش کیفی با کمک مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته به ارزیابی عمیق‌تر ادراک و نگرش جامعه هدف پرداخته شد. علاوه بر آن از طریق بررسی ادبیات تحقیق (مطالعه زمینه‌ای) ...  بیشتر

مدل مدیریت منابع انسانی پایدار دیجیتال- مبتنی بر قابلیت‌های پویا

محمد کارگرشورکی

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، صفحه 65-101

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.66456.4113

چکیده
  چالش‌های محیط زیستی و اجتماعی باعث شده است که توجه بر توسعه پایدار بیشتر از پیش مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اینکه انسان، هم هدف توسعه، و هم عامل توسعه است، لذا یکی از مهمترین عوامل تحقق پایداری، عامل انسانی می‌باشد. همچنین، سازمان‌ها با چالش جدید تحولات دیجیتالی روبرو شده‌اند، به همین دلیل موضوع مدیریت منابع انسانی دیجیتال نیز ...  بیشتر

مراحل اجرا و تحقق حکمرانی مشارکتی در آموزش عالی

حیدر احمدی؛ حمیدرضا نعمت الهی؛ الهه اسدالهی دهکردی

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، صفحه 103-135

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.65492.4075

چکیده
  حکمرانی مشارکتی در آموزش عالی یکی از رویکردهایی است که با تمرکز با مشارکت و درگیرسازی تمامی ذی‌نفعان در امور ناظر به اداره مؤسسه آکادمیک ارائه شده است. این پژوهش باهدف اکتشاف مؤلفه‌های مراحل اجرا و تحقق حکمرانی مشارکتی در مؤسسات آموزش عالی انجام شده است. پژوهش حاضر کیفی بوده و در پارادایم تفسیرگرایی و از دیدگاه هدف، پژوهشی کاربردی ...  بیشتر

تأثیر منابع شغلی و هوش فرهنگی بر عملکرد وظیفه‌ای کارکنان: متغیرهای میانجی تامین نیازهای بنیادین شغلی و درگیری کاری

مهدی علی زاده؛ علیرضا کوشکی جهرمی؛ بهنوش فولادی

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، صفحه 137-165

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.62565.4001

چکیده
  امروزه در سازمان‌ها انتظار می‌رود که کارکنان در کار خود درگیر و خلاق باشند و از خود ابتکار عمل نشان دهند. دستیابی به چنین وضعیتی، ایجاب می‌کند تا سازمان‌ها در محیط کار، شرایطی ایجاد کنند که منابع انگیزشی و انرژی‌زا به‌اندازه کافی وجود داشته باشد. این منابع انگیزشی به‌عنوان منابع شغلی در نظر گرفته می‌شود. هدف اصلی از مطالعه حاضر ...  بیشتر

اثرات منابع فناوری اطلاعات تکمیلی بر قابلیت‌های سازمانی، اهداف استراتژیک و عملکرد

زهرا غلامی؛ مهدی یدالهی

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، صفحه 167-193

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.62483.3997

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر منابع فناوری اطلاعات تکمیلی بر قابلیت‌های سازمانی، اهداف استراتژیک و عملکرد در شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو استان تهران انجام می‌شود. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی؛ برحسب زمان اجرای پژوهش، مقطعی؛ برحسب نوع داده، کمی؛ برحسب روش گردآوری داده‌ها و یا ماهیت و روش پژوهش، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری در این ...  بیشتر