دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
الگوی توسعه یادگیری دوجانبه برای سازمان ها

میرعلی سیدنقوی؛ وجه الله قربانی زاده؛ داود حسین پور؛ علیرضا کوشکی جهرمی

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4025

چکیده
  یادگیری سازمانی قابلیت سازمان برای ایجاد، انتشار و عمل براساس دانش تولید شده و اکتشاف و انتفاع فعالیت‏های یادگیری برای تولید یادگیری سازمانی دوجانبه مورد نیازمی‏باشد. هدف این مقاله ایجاد یک مقیاس و مدل توسعه یافته و جامع برای طبقه بندی سازمان‏ها در حوزه یادگیری است که با بهره‏مندی  از این مدل یادگیری بتوان سازمان‏های ...  بیشتر

پیش بینی کننده های وضعی و شخصی رفتارهای مدیریت تصویرپردازی ذهنی در سازمان

حسین دامغانیان؛ محمد یزدانی زیارت

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 27-46

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4026

چکیده
  مدیریت تصویرپردازی ذهنی یکی از رفتارهای رایج سیاسی در سازمان‏هاست که تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد. هدف این تحقیق شناسایی برخی از عواملی است که بر آن تاثیر می گذارند. تحقیق حاضر تحقیقی کاربردی و با توجه به ماهیت موضوع و ‏اهداف آن، از نوع توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق تمامی کارکنان استانداری خراسان شمالی هستند. با ...  بیشتر

تاثیر رهبری مشارکتی بر مدیریت استعداد

محمودرضا اسماعیلی؛ زینب امیری

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 47-64

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4027

چکیده
  منابع انسانی امروزه مهمترین عامل موفقیت سازمان‏ها می‏باشند، در این زمینه یکی از عواملی که منابع انسانی سازمان را نسبت به رقبا برتری می‏بخشد عامل استعداد و توانایی های کارکنان می باشد و مدیریت استعداد در سازمان برای استفاده بهینه از منابع انسانی ضروری می باشد. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر رهبری مشارکتی بر مدیریت استعداد ...  بیشتر

بررسی نقش شوخ طبعی مدیریتی بر رفتار سازمانی مثبت گرای کارکنان

رضا سپهوند؛ زهره محمدیاری

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 65-84

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4028

چکیده
  هدف تحقیق حاضر"بررسی نقش شوخ طبعی مدیران بر رفتار سازمانی مثبت گرای کارکنان" می‌باشد.روش تحقیق، توصیفی و از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری شامل کلیه مدیران و کارکنان شرکت پتروشیمی ایلام است که تعداد آنها 400 نفر می‌باشد. با استفاده از جدول مورگان تعداد 196 نفر برای نمونه انتخاب شدند. روش نمونه‌گیری، تصادفی ساده است.نتایج پژوهش نشان ...  بیشتر

نقش اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی در سکوت سازمانی

عادل زاهد بابلان؛ غفار کریمیان پور

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 85-99

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4029

چکیده
   این پژوهش با هدف  بررسی نقش عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی در پیش بینی سکوت سازمانی در دانشگاه انجام گرفت.  روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل تمام اساتید دانشگاه بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه  ای تصادفی، سه دانشکده انتخاب و از این سه دانشکده 70  نفر از اساتید به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه ...  بیشتر

تاثیر سرمایه اجتماعی بر تسهیم دانش و سرمایه فکری

سیدمحسن علامه؛ هدی توکلی؛ ریحانه السادات طبائیان

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 101-118

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4031

چکیده
  سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقشی بسیار مهم­تر از سرمایه فیزیکی و انسانی در سازمان­ها و جوامع دارد و امروزه در جامعه شناسی و اقتصاد و به­تازگی در مدیریت و سازمان به صورت گسترده­ای مورد استفاده قرار گرفته است. سرمایه اجتماعی مفهومی چند­بعدی است. پژوهش­های مختلف سه بعد ساختاری ،رابطه­ای و شناختی را برای سرمایه احتماعی ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی برند کارکنان در بیمه

محمدرضا کریمی علویجه؛ سیدمحمدصادق اسحاقی؛ محمد مهدی احمدی

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 119-142

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4032

چکیده
  درگذشته شرکت­های فعال در حوزه خدمات از رویکرد مبتنی بر مشتری برای برندسازی استفاده می‌نمودند. این رویکرد برمبنای تبلیغات بیرونی برای ساختن یک برند قوی تأکید می­کرد و نقش کارکنان را در ساختن برند نادیده می­گرفت. در سال­های اخیر رویکردی نوین با تأکید بر نقش کارکنان در برندسازی موردتوجه قرارگرفته است. این رویکرد تحت تأثیر مدیریت ...  بیشتر

رابطه ارتباطات سازمانی و واکنش کارکنان به تغییر با تاکید بر نقش هوش عاطفی

مهدی یزدان شناس؛ پویا پورمقدسیان

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 143-156

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4033

چکیده
  در دهه های اخیر، تغییر و تحول در شئون مختلف جوامع انسانی سرعت قابل ملاحظه ای یافته است و بقا و بالندگی سازمان ها در گرو  آمادگی و واکنش کارکنان در برابر تغییر قرار دارد. هدف این تحقیق، بررسی  رابطه ی ارتباطات سازمانی و واکنش کارکنان به تغییر، با تاکید بر نقش هوش عاطفی  می باشد. جامعه ی آماری این تحقیق کارکنان بانک صادرات منطقه ...  بیشتر

بررسی تأثیر رهبری تحول آفرین بر نوآوری سازمانی با میانجیگری تسهیم دانش

عباسعلی رستگار؛ طاهره مقصودی

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 157-182

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4034

چکیده
  در عصر حاضر، سازمان‌ها به‌طور فزاینده با محیط‌های پویا و در حال تغییر مواجه‌اند که شرط بقا در این شرایط متلاطم انعطاف‌پذیری، انطباق‌پذیری و کارآفرینی و نوآوری بیشتری می‌باشد.داشتن یک سازمان نوآور نیازمند پیش شرط ‌هایی می‌باشد که از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین لازمه‌های آن حضور رهبرانی تحول‌آفرین  و تسهیم دانش می‌باشد. تحقیق ...  بیشتر

بررسی تاثیر ابعاد سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری بر میزان بهره‌وری منابع انسانی

سعید غیاثی ندوشن؛ احسان امین الرعایا

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، صفحه 183-209

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4035

چکیده
  امروزه انواع جدیدی از سرمایه‌های سازمانی مانند سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری مطرح شده‌اند که سرمایه‌های فیزیکی در سایه آن‌ها باعث ارتقای سازمان می‌شود. هدف از این پژوهش بررسی تاثیر همزمان ابعاد سرمایه اجتماعی و سرمایه فکری بر بهره‌وری منابع انسانی است. بر این اساس از طریق مرور ادبیات نظری و پیشینه پژوهش، مدل مفهومی و فرضیه‌های ...  بیشتر