دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
جانمایی صندلی‌های سیاسی و حرفه‌ای در نظام مدیریت دولتی ایران (ماهیت، محتوی و شاخص‌ها)

غلامعلی طبرسا

دوره 30، شماره 100 ، تیر 1400، صفحه 9-34

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.61372.3958

چکیده
  یکی از مشکلاتی که منجر به ناکارآمدی و نارضایتی ذینفعان در بخش دولتی شده سیاست­زدگی اداره در کشور است. هدف از پژوهش حاضر طراحی ابعاد و شاخص­هایی به منظور تفکیک صندلی­های سیاسی و حرفه­ای در دولت به منظور استقرار نظام شایسته­سالاری و حرفه­گرایی است. پژوهش حاضر با رویکرد ترکیبی و بر اساس طرح اکتشافی متوالی انجام شده است. در بخش ...  بیشتر

طراحی مدل پیشرفت مسیر شغلی براساس الگوی مدیریت دانش

میثم ستونه؛ مجتبی طبری؛ یوسف قلی پور کنعانی؛ محمدرضا باقرزاده

دوره 30، شماره 100 ، تیر 1400، صفحه 35-64

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.58916.3884

چکیده
  مسئله پیشرفت مسیر شغلی مناسب با توجه به الگوی مدیریت دانش برای کارکنان در بسیاری از سازمان‌ها از قبیل سازمان تأمین اجتماعی حائز اهمیت بوده، لذا این تحقیق با هدف طراحی مدل پیشرفت مسیر شغلی بر اساس الگوی مدیریت دانش در سازمان تأمین اجتماعی استان مازندران انجام گردید. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش متشکل از کلیه کارکنان سازمان ...  بیشتر

قدرت برتر هیئت‌مدیره یا مدیرعامل؟

محمدصادق هاشمی؛ امین معینیان؛ مهدی ابراهیمی

دوره 30، شماره 100 ، تیر 1400، صفحه 65-105

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.55116.3752

چکیده
  قدرت نسبی مدیرعامل و هیئت‌مدیره، موضوعی بحث‌برانگیز در تئوری و اجرا است. سوال این پژوهش این است که غلبه هر طرف چگونگی تاثیری در فرایند مشارکت هیئت‌مدیره در استراتژی دارد؟ هدف این پژوهش دستیابی به درکی اقتضایی از روابط قدرت مدیرعامل-هیئت‌مدیره  با بهره‌گیری از رویکردی چندنظری و رفتاری است. بر مبنای استراتژی مطالعه چندموردی، ...  بیشتر

عوامل مدیریت اثربخش پروژه‏ های بهبود در جریان تعالی‏ گرایی سازمانی

وحید برادران؛ علیرضا اسدالهی

دوره 30، شماره 100 ، تیر 1400، صفحه 107-136

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.49771.3533

چکیده
  ابتکارات تعالی کسب‌‏وکار به سازمان‏ها در توسعه و افزایش قابلیت‏های مدیریتی در راستای دستیابی به سطح عملکرد بالا و رقابت‏پذیری بیشتر کمک می‏کند. به طوریکه با پیاده‏سازی مدل‏های تعالی و خودارزیابی مبتنی بر آنها، امکان تعریف پروژه‏های بهبود مختلفی ایجاد شده و با اجرای اثربخش آنها، بلوغ تعالی و عملکرد کلی سازمان ارتقاء ...  بیشتر

طراحی الگوی حضور غیرموجه منابع انسانی سازمان ها با استفاده از نظریه داده بنیاد

میر هادی موذن جمشیدی؛ راضیه باقرزاده خداشهری

دوره 30، شماره 100 ، تیر 1400، صفحه 137-162

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.54823.3734

چکیده
  حضور کارکنان در محل کار با وجود علایم و نشانه‌های بیماری معرف حضور غیر‌موجه منابع انسانی سازمان‌ها می‌باشد که عدم کنترل آن هزینه‌های آشکار و پنهانی هم‌چون افسردگی، فرسودگی، وخامت سلامتی‌ و امثال آن را در پی دارد. هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی مدیریت حضور غیر‌موجه منابع انسانی سازمان‌ها با استفاده از نظریه داده بنیاد است. پژوهش ...  بیشتر

بررسی تأثیر عدم امنیت شغلی درک شده بر تمایل به ترک خدمت

داود قربان زاده؛ شادان وهاب زاده؛ الهه کاظمی

دوره 30، شماره 100 ، تیر 1400، صفحه 163-191

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.58096.3858

چکیده
  کووید-19 باعث بحران بی‌سابقه‌ای در تمام صنایع به‌ویژه صنعت هتلداری در سراسر جهان شده است. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر عدم امنیت شغلی درک شده بر تمایل به ترک خدمت کارکنان هتل در دوران شیوع کووید-19 است. به‌منظور دستیابی به هدف پژوهش، داده‌هایی از 370 نفر از کارکنان هتل‌های 4 و 5 ستاره در سطح شهر مشهد به روش در دسترس با استفاده از پرسشنامه ...  بیشتر