دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مدیریت مبتنی بر شایستگی و نقش آن در مدیریت منابع انسانی

سید حسین ابطحی؛ محمد منتظری

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، صفحه 1-16

چکیده
  انجام موفقیت آمیز وظایف ومسئولیتهای شغلی نیروهای انسانی درسازمانها به عوامل متعددی ازجمله دانش، توانایی ها، مهارت ها و شایستگی های آنان بستگی دارد. بسیاری ازصاحبنظران مدیریت معتقدند که مزیتهای رقابتی آینده به شکل توانایی سازمان ها در مدیریت دانش و اطلاعات جلوه گر خواهند شد. در این راستا مدیریت شایستگی یکی از مباحت مهم در حوزه مدیریت ...  بیشتر

آسیب شناسی تعهد سازمانی از منظر سیاست های مدیریت منابع انسانی (از دیدگاه کارکنان)

سید محمد اعرابی؛ علی باقری کلجاهی

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، صفحه 17-32

چکیده
  اغلب محققان بر این باورند که از اوایل دهه ۱۹۵۰ که تعهد سازمانی در زمینه رفتار سازمانی مطرح شد،این مقوله به یکی از موضوع های مورد علاقه پژوهشگران تبدیل شد. چرا که آنان معتقدند که مدیریت صحیح تعهد سازمانی می تواند منجر به نتایج سودمندی از قبیل اثر بخشی سازمانی، بهبود عملکرد، کاهشی جابجایی و همچنین کاهش غیبت شود. این تحقیق به بررسی تأثیر ...  بیشتر

بررسی میزان شایسته سالاری کارشناسان در بخشدولتی: سازمانهای دولتی استان قزوین

غلامرضا کردستانی

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، صفحه 33-52

چکیده
  در این پژوهش شایسته سالاری در ابعاد شایسته گزینی، شایسته پروری و شایسته داری کارشناسان در دستگاه های دولتی استان قزوین مورد ارزیابی قرار گرفته است. داده های مورد نیاز برای آزمون فرضیه های تحقیقی با استفاده از پرسشنامه توزیع شده بین ۱۱۹ نفر از کارشناسان ۲۱ دستگاه دولتی جمع آوری و فرضیه های تحقیق با استفاده از روش آزمون آماری T تک نمونهای ...  بیشتر

تجزیه و تحلیل ارتباط عوامل سازمان و مدیریت با اجرایخط مشی توسعه کمی و کیفی برنامه دکتریتخصصی مدیریت

فتاح شریف زاده؛ عباس کاظمی بیدگلی

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، صفحه 53-85

چکیده
  یکی از مراحل مهم فرآیند خط مشی گذاری عمومی، مرحله اجرای خط مشی می باشد. بعداز تدوین و تنظیم خط مشی عمومی و قانونی کردن دستور کار و پیشنهاد خط مشی و طی مراحل لازم، باید توسط مراجع ذی صلاح قانونگذار تصویب شده و برای اجرا به سازمانهای مربوطه ابلاغ گردد. در اجرای مطلوب و کارآمد خط مشی عمومی، مسائل زیادی موثرند. در پژوهشی حاضر تلاش می شود ...  بیشتر

تبیین زیرساختهای مدیریت دانش با استفاده ازمدلهای فرهنگ و رهبری سازمانی

میر علی سید نقوی؛ سید محمد مهدی بحرالعلوم

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، صفحه 86-104

چکیده
  افزایش روزافزون اهمیت سرمایه های دانشی و مبدل شدن آنها به منبعی از مزیت رقابتی سازمان ها، لزوم مطالعه عوامل مؤثر بر فرایندهای مدیریت دانش را بیش از پیش نمایان می سازد. در عصر کنونی ایده ها با مشخصه عدم اطمینان، مدیریت دانش ابزاری مؤثر در بهره گیری ازسرمایه انسانی و پاسخگویی به عدم قطعیت های استراتژیک محسوب می شود. در این راستا، ابتکار ...  بیشتر

مدیریت ارتباط با مشتری و رضایت مشتریان: تحلیلی براساس مدل کیفیت خدمات (سرکوال) (شرکت تجارت الکترونیک پارسیان)

کامران فیضی؛ ابوالفضل کزازی؛ وهاب خلیلی شجاعی

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، صفحه 105-132

چکیده
  محور اصلی این تحقیق، بررسی تاثیر کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری (مدیریت ارتباط با مشتری) بر رضایت مشتریان مشتریان با استفاده از مدل کیفیت خدمات (سرکوال)، می باشد.در این تحقیق، ابتدا مفاهیم رضایت مشتری و رویکرد "مدیریت ارتباط با مشتری " با استناد به مقالات و پژوهشهای معتبر بررسی شد، سپس با استفاده از مدل سرکوال معیارهای مناسب برای سنجش ...  بیشتر

تلفیق دو مدل طبقهبندی ABC چند معیاره موجودی

عبدالحمید صفایی قادیکلایی؛ مهرداد مدهوشی؛ منصور اسماییل زاده

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، صفحه 133-156

چکیده
  تنوع روزافزون در تقاضا و سطح فعالیتها، موسسات در سطح جهانی را وادار به تامین اقلام متنوعی از مواد اولیه و قطعات نیمه ساخته در انبارها نموده است. وجود این اقلام متنوع، مدیران را ناگزیر به اعمال روش های طبقه بندی و کنترل اقلام موجودی نموده است. طبقه بندی ABC از مشهورترین روشهای طبقه بندی اقلام موجودی با هدف تنظیم درجه کنترل اقلام میباشد ...  بیشتر