تاثیر تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی بر ارزیابی عملکرد با میانجی‌گری مهارت سیاسی

منصوره معینی کربکندی؛ غلامعلی طبرسا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 بهمن 1400

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.61404.3976

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی بر ارزیابی عملکرد با نقش میانجی مهارت سیاسی صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها پیمایشی از گروه پژوهش‌های توصیفی است. جامعه آماری کلیه کارکنان شاغل در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی به تعداد 200 نفر است که تعداد ...  بیشتر

اثر مکانیک‌های بازی‌وارسازی بر درگیری کاربران با استفاده از داده‌های عینی و ذهنی

مجتبی باقری؛ محمد رضا سعیدآبادی؛ شاهو صبار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 بهمن 1400

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.63446.4027

چکیده
  هدف این پژوهش ارزیابی اثر مکانیک‌های مختلف بازی‌وارسازی بر درگیری کاربران و اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از بررسی داده‌های عینی و ذهنی می‌باشد. همچنین در این پژوهش مقایسه نتایج حاصل از داده‌های عینی و ذهنی کاربران در خصوص میزان و ابعاد درگیری کاربران در اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» به عنوان مورد مطالعه انجام شده است. روش ...  بیشتر

الگوی فازی پیشایندها و مؤلفه‌های مدیریت منابع انسانی دوسوتوان

اکبر حسن پور؛ حسن رنگریز؛ یوسف وکیلی؛ بهرام موذنی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 فروردین 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.61895.3971

چکیده
  پژوهش، از لحاظ هدف کاربردی است که با روش کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون و با به کارگیری ابزار مصاحبه انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان و مدیران حوزه مدیریت منابع انسانی بانک مرکزی که دارای مدرک حداقل کارشناسی ارشد در حوزه‌های مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی بوده حداقل 5 سال سابقه فعالیت در این سازمان را داشته باشند. ...  بیشتر

الگوی رهبری مجازی

سیدعلی اکبر افجه؛ وحید خاشعی ورنامخواستی؛ حامد دهقانان؛ آرتیمس مسوه مبارکه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 اردیبهشت 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.65704.4080

چکیده
  امروزه تعاملات مهم انسانی به واسطه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد و این امر یک بازسازی در مفهوم رهبری را می‌طلبد. هدف این پژوهش، ارائه الگوی رهبری مجازی است. این پژوهش از نظر هدف، بنیادی و از لحاظ گردآوری داده، توصیفی است.جهت انجام این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد چندگانه به صورت ترکیبی از روش نظریه داده بنیاد و فراترکیب استفاده شده ...  بیشتر

استراتژی هم‌آواسازی در کسب و کارهای پلتفرمی: رویکرد فراترکیب

شهرام خلیل نژاد؛ محمدرضا دانشوردیلمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 خرداد 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.64518.4053

چکیده
  در اقتصاد جهانی شرکت‌هایی که مدل کسب‌وکار آن‌ها مبتنی بر تعاملات شبکه محور است، سریع‌ترین نرخ رشد را دارا هستند. در چنین اقتصاد شبکه محوری مزایای استراتژیک به‌طور فزاینده‌ای در کسب‌وکارهای پلتفرمی ایجاد می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کیفی نتایج مطالعات صورت گرفته در حوزه استراتژی هم‌آواسازی در کسب و کارهای پلتفرمی انجام شده ...  بیشتر

طراحی مدل منابع انسانی سبز در صنایع کوچک و متوسط با استفاده از مدل‌سازی ساختاری تفسیری (ISM)

محمدتقی تقوی فرد؛ امیر محمد خانی؛ ثریا بیرامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 30 خرداد 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.66417.4111

چکیده
  صنایع کوچک و متوسط و زودبازده در مسیر تقویت تولید و اشتغال به‌ویژه برای حفظ و تقویت بنیه اقتصادی کشور در شرایط سخت اقتصادی؛ نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. مدیریت منابع‌انسانی سبز (GHRM) یک موضوع مطرح برای صنایع کوچک و متوسط در زمینه اقتصادهای درحال توسعه است. در این زمینه، پژوهش بر روی پیشینه‌هایی تمرکز دارد که از اجرای شیوه‌های GHRM ...  بیشتر

تاثیر رهبری تحول گرا بر تعلق خاطر کاری: نقش میانجی توانمندسازی ساختاری

منصوره معینی کربکندی؛ غلامعلی طبرسا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 18 تیر 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.65689.4085

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر رهبری تحول گرا بر تعلق خاطر کاری با نقش میانجی توانمندسازی ساختاری صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها پیمایشی از گروه پژوهشهای توصیفی است. جامعه آماری کلیه کارکنان شاغل در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی به تعداد 200 نفر است که تعداد نمونه ...  بیشتر

مدلی برای استراتژی های مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران

مهدی یزدان شناس؛ حامد دهقانان؛ سعید صحت؛ فروغ سقائیان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 شهریور 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.68299.4160

چکیده
  هدف این پژوهش ارائه مدلی برای استراتژی‌های مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران بوده است. روش پژوهش به‌ لحاظ ماهیت تحقیق از نوع کیفی و به ‌لحاظ هدف، از نوع کاربردی است.‏ مشارکت‌کنندگان که تعداد آنها بر اساس اشباع نظری تعیین گردید را مدیران صنعت بیمه تشکیل داده‌اند که به‌صورت نمونه‌گیری نظری انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات از طریق ...  بیشتر

شناسایی و تحلیل نیازها و روش‌های ارتقای بالندگی حرفه ای مدیران ارشد؛ مورد مطالعه: صنعت مخابرات ایران

سعید هداوند؛ افسانه زمانی مقدم؛ علی تقی پور ظهیر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 21 شهریور 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.67544.4144

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی نیازهای مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران انجام گرفته است. به همین منظور از روش تحقیق آمیخته استفاده شد. به این صورت که در بخش کیفی پژوهش و به منظور آگاهی از فعالیت‌های مدیران، مصاحبه‌ نیمه ساختار یافته با 17 نفر از خبرگان صورت پذیرفت که با استفاده از روش کدگذاری، پنج فعالیت اصلی "هدایت و رهبری، جهت گیری راهبردی، ...  بیشتر

الگوی هم‌راستایی گونه‌های بازاریابی داخلی و اشتباهات کارکنان بر اساس منطق نوع شناسی

علیرضا کوشکی جهرمی؛ معین عبدالمحمد سقا؛ سعید زرندی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 مهر 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.68380.4162

چکیده
  پژوهش حاضر، با هدف گونه‌شناسی همراستایی انواع اشتباهات کارکنان و یادگیری از آن‌ها با رویکرد بازاریابی داخلی انجام شده است. بدین منظور نگارندگان به بررسی ادبیات و مرور عمیق مبانی نظری موجود در حوزه اشتباهات کارکنان و نحوه یادگیری از آن‌ها با رویکرد بازاریابی داخلی در سازمان‌ها برآمده‌اند و سپس بر اساس ماتریس بازاریابی داخلی و ...  بیشتر

تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بر چابکی سازمانی با تأکید بر نقش میانجی انعطاف پذیری استراتژیک و یادگیری سازمانی

سوسن یزدان پناه؛ محسن شفیعی نیک آبادی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 09 مهر 1401

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.68796.4180

چکیده
  در سال های اخیر سازمان ها در یک فضای کسب و کار پویا، غیرقابل پیش بینی و رقابتی فعالیت می کنند و بنابراین توانایی واکنش سریع و سازگاری با تغییرات و به عبارتی دستیابی به چابکی، در چنین فضایی به امری ضروری تبدیل شده است. چابکی سازمان ها را ملزم می کند تا به منظور کسب مزیت رقابتی پایدار و بهبود پاسخگویی، قابلیت های مدیریت دانش را بکار گیرند. ...  بیشتر