1. فهم پدیده‌ی احساس مالکیت روان‌شناختی نسبت به مشاغل مدیریتی

سجاد علیکرمی؛ محسن فرهادی نژاد؛ عباسعلی رستگار؛ علی یاسینی؛ سید عباس ابراهیمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 13 بهمن 1400

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.62852.4009

چکیده
  در حوزه‌های روانشناسی و مدیریت، مالکیت روان‌شناختی به‌عنوان یک پیش‌‌آیند روان‌شناختی مهم برای انگیزه‌ها، نگرش‌ها و رفتارهای مدیران در محل کار معرفی شده است. هدف از این پژوهش فهم پدیده احساس مالکیت روان‌شناختی نسبت به مشاغل مدیریتی در میان مدیران دولتی است که با رویکرد پدیدارشناسی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف توسعه‌ای–کاربردی ...  بیشتر

2. تاثیر تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی بر ارزیابی عملکرد با میانجی‌گری مهارت سیاسی

منصوره معینی کربکندی؛ غلامعلی طبرسا

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 بهمن 1400

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.61404.3976

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی بر ارزیابی عملکرد با نقش میانجی مهارت سیاسی صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها پیمایشی از گروه پژوهش‌های توصیفی است. جامعه آماری کلیه کارکنان شاغل در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی به تعداد 200 نفر است که تعداد ...  بیشتر

3. اثر بازی‌وارسازی بر درگیری کاربران با استفاده از داده‌های عینی و ذهنی (مورد مطالعه: اپلیکیشن کتاب صوتی بشنو)

مجتبی باقری؛ محمد رضا سعیدآبادی؛ شاهو صبار

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 بهمن 1400

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.63446.4027

چکیده
  هدف این پژوهش ارزیابی اثر مکانیک‌های مختلف بازی‌وارسازی بر درگیری کاربران و اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از بررسی داده‌های عینی و ذهنی می‌باشد. همچنین در این پژوهش مقایسه نتایج حاصل از داده‌های عینی و ذهنی کاربران در خصوص میزان و ابعاد درگیری کاربران در اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» به عنوان مورد مطالعه انجام شده است. روش ...  بیشتر

4. طراحی مدل ارزیابی سرمایه فکری درشرکت های دانش بنیان

میرعلی سیدنقوی؛ محمد خسروی؛ حامد دهقانان؛ وحید ناصحی فر

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 27 بهمن 1400

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.57755.3841

چکیده
  این پژوهش ، یک مطالعه آمیخته – اکتشافی واز بعد هدف ، کاربردی - توسعه‌ای است و هدف آن شناسایی مولفه ها، شاخص‌ها، سنجه هاجهت ارزیابی سرمایه فکری درشرکت های دانش بنیان می‌باشد. در بخش کیفی با کمک مصاحبه‌های نیمه ساختار یافته به ارزیابی عمیق‌تر ادراک و نگرش جامعه هدف پرداخته شد. علاوه بر آن از طریق بررسی ادبیات تحقیق (مطالعه زمینه‌ای) ...  بیشتر

5. واکاوی ادراک از نقش حمایتی سرپرست و همکاران در پیدایی رفتارهای پیشگامانه؛ تبیین واسطه‌گری جو رابطه‌ای

سید نجم الدین موسوی؛ حامد قاسم پور؛ علی شریعت نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 03 اسفند 1400

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.64866.4060

چکیده
  تحقیق حاضر به بررسی تأثیر نقش حمایت سرپرست ادراک شده و حمایت همکاران ادراک شده با نقش میانجی جو رابطه‌ای بر بروز رفتارهای پیشگامانه می‌پردازد. با توجه به رویکرد کمی تحقیق، محققین با استفاده از پرسشنامه‌های استاندارد به میدان مطالعه یعنی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام جهت توزیع و جمع‌آوری سنجة مورد نظر گام نهادند. تجزیه و تحلیل ...  بیشتر

6. الگوی فازی پیشایندها و مؤلفه‌های مدیریت منابع انسانی دوسوتوان

اکبر حسن پور؛ حسن رنگریز؛ یوسف وکیلی؛ بهرام موذنی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 فروردین 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.61895.3971

چکیده
  پژوهش، از لحاظ هدف کاربردی است که با روش کیفی مبتنی بر تحلیل مضمون و با به کارگیری ابزار مصاحبه انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل کارشناسان و مدیران حوزه مدیریت منابع انسانی بانک مرکزی که دارای مدرک حداقل کارشناسی ارشد در حوزه‌های مدیریت منابع انسانی و رفتار سازمانی بوده حداقل 5 سال سابقه فعالیت در این سازمان را داشته باشند. ...  بیشتر

7. نقش دانش کاربران در ارزیابی از سختی وظیفه درچارچوب بهبود فناوری اطلاعات شرکتی در سازمان

پیام حنفی زاده؛ احمد طاهریان فر؛ مسعود عالمی نیسی؛ محمدتقی تقوی فرد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 فروردین 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.66322.4103

چکیده
  در چرخه حیاتِ فناوری های اطلاعات شرکتی در سازمان، عوامل مختلفی نظیر مهندسی مجدد فرایندها، تغییر در قوانین، الزامات مربوط به بهبود عملکرد، می توانند سبب دوره هایی از تغییر در این فناوری ها شوند. هدف این پژوهش، بررسی نقش دانش کاربران در مواجه با این دوره های تغییر براساس ارزیابی آن ها از وظایف محوله است. برای نیل به این هدف داده هایی ...  بیشتر

8. ارائه چارچوبی برای پایدارسازی رابطه میان کارمند و سازمان

غلامرضا توکلی؛ محمد محمدظاهری؛ جواد آقازاده حبشی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 04 اردیبهشت 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.65764.4083

چکیده
  در بسیاری از تعامل‌های سازمانی کارمند و سازمان درک متفاوتی از تعهدات هر یک از طرفین و چگونگی انجام تعهدات خود دارند.واگرایی این ادراکات می‌تواند موجب سوءتفاهم، تضاد و حتی با نقض قرارداد همراه شود . هدف اصلی پژوهش حاضر "ارائه چارچوبی برای پایدارسازی رابطه کارمند و سازمان، موردمطالعه: اسنپ" است . این پژوهش ازنظر هدف کاربردی-توسعه‌ای ...  بیشتر

9. الگوی رهبری مجازی

سیدعلی اکبر افجه؛ وحید خاشعی ورنامخواستی؛ حامد دهقانان؛ آرتیمس مسوه مبارکه

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 17 اردیبهشت 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.65704.4080

چکیده
  امروزه تعاملات مهم انسانی به واسطه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد و این امر یک بازسازی در مفهوم رهبری را می‌طلبد. هدف این پژوهش، ارائه الگوی رهبری مجازی است. این پژوهش از نظر هدف، بنیادی و از لحاظ گردآوری داده، توصیفی است.جهت انجام این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد چندگانه به صورت ترکیبی از روش نظریه داده بنیاد و فراترکیب استفاده شده ...  بیشتر

10. اثرات منابع فناوری اطلاعات تکمیلی بر قابلیت‌های سازمانی، اهداف استراتژیک و عملکرد (مورد مطالعه: شرکت‌های تولید کننده قطعات خودرویی استان تهران)

زهرا غلامی؛ مهدی یدالهی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 19 اردیبهشت 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.62483.3997

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف تعیین تأثیر منابع فناوری اطلاعات تکمیلی بر قابلیت‌های سازمانی، اهداف استراتژیک و عملکرد در شرکت‌های قطعه‌ساز خودرو استان تهران انجام می‌شود. روش پژوهش برحسب هدف، کاربردی؛ برحسب زمان اجرای پژوهش، مقطعی؛ برحسب نوع داده، کمی؛ برحسب روش گردآوری داده‌ها و یا ماهیت و روش پژوهش، توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری در این ...  بیشتر

11. واکاوی پدیده ارتباط هراسی در کارکنان با استفاده از پدیدارشناسی تجربی

رضا زارع؛ علیرضا فتحی زاده؛ محمد صفری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 25 اردیبهشت 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.65295.4072

چکیده
  پدیدة ارتباط هراسی یک الگوی رفتاری است که موجب گرایش افراد به برقراری ارتباط توأم با اضطراب می‌شود و یک احساس مداوم ترس و تنش در مورد یک عمل یا ادراک از یک رویداد اجتماعی را به همراه دارد که منجر به نتایج شغلی و سازمانی مخربی می‌شود. هدف این مطالعه شناسایی پیشایندها و نتایج وقوع پدیده ارتباط هراسی است. راهبرد پژوهش، پدیدارشناسی تجربی ...  بیشتر

12. استراتژی هم‌آواسازی در کسب و کارهای پلتفرمی: رویکرد فراترکیب

شهرام خلیل نژاد؛ محمدرضا دانشوردیلمی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 02 خرداد 1401

http://dx.doi.org/10.22054/jmsd.2022.64518.4053

چکیده
  در اقتصاد جهانی شرکت‌هایی که مدل کسب‌وکار آن‌ها مبتنی بر تعاملات شبکه محور است، سریع‌ترین نرخ رشد را دارا هستند. در چنین اقتصاد شبکه محوری مزایای استراتژیک به‌طور فزاینده‌ای در کسب‌وکارهای پلتفرمی ایجاد می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کیفی نتایج مطالعات صورت گرفته در حوزه استراتژی هم‌آواسازی در کسب و کارهای پلتفرمی انجام شده ...  بیشتر