دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
رهبری سازمانی
فرانظریه‌ای در رهبری سازمان مبتنی بر هستی‌شناسی وحدت‌گرا

فاطمه سادات میر؛ سیدمهدی الوانی؛ حامد دهقانان؛ مهدی گلشنی؛ زهره دهدشتی شاهرخ

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 اسفند 1402

https://doi.org/10.22054/jmsd.2024.77837.4428

چکیده
  اهمیت رهبری از یکسو و کثرت نظریات در این حوزه از سوی‌دیگر، لزوم بازاندیشی و انجام تحقیقات در این خصوص را بیشتر می‌کند. هدف این پژوهش اکتشافی، شناسایی خلاءهای نظریات رهبری موجود، و ارائۀ فرانظریۀ جدیدی به منظور رفع این خلاءهاست. در این پژوهش کتابخانه‌ای از فرانظریه که یکی از روشهای پژوهش موثر جهت بازاندیشی در علم است، استفاده‌شده‌است. ...  بیشتر

مدلی برای استراتژی های مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران

مهدی یزدان شناس؛ حامد دهقانان؛ سعید صحت؛ فروغ سقائیان

دوره 32، شماره 109 ، مهر 1402، ، صفحه 1-26

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.68299.4160

چکیده
  هدف این پژوهش ارائه مدلی برای استراتژی‌های مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران بوده است. روش پژوهش به‌ لحاظ ماهیت تحقیق از نوع کیفی و به ‌لحاظ هدف، از نوع کاربردی است.‏ مشارکت‌کنندگان که تعداد آنها بر اساس اشباع نظری تعیین گردید را مدیران صنعت بیمه تشکیل داده‌اند که به‌صورت نمونه‌گیری نظری انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات از طریق ...  بیشتر

الگوی رهبری مجازی

سیدعلی اکبر افجه؛ وحید خاشعی ورنامخواستی؛ حامد دهقانان؛ آرتیمس مسوه مبارکه

دوره 32، شماره 107 ، فروردین 1402، ، صفحه 7-44

https://doi.org/10.22054/jmsd.2023.14158

چکیده
  امروزه تعاملات مهم انسانی به واسطه فناوری اطلاعات صورت می‌گیرد و این امر یک بازسازی در مفهوم رهبری را می‌طلبد. هدف این پژوهش، ارائه الگوی رهبری مجازی است. این پژوهش از نظر هدف، بنیادی و از لحاظ گردآوری داده، توصیفی است.جهت انجام این پژوهش از روش نظریه داده بنیاد چندگانه به صورت ترکیبی از روش نظریه داده بنیاد و فراترکیب استفاده شده ...  بیشتر

تاثیر رفتار شبکه ای بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی

مهدی یزدان‏ شناس؛ سعید باباخانی

دوره 29، شماره 95 ، فروردین 1399، ، صفحه 49-81

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.25311.2436

چکیده
  تعهد سازمانی و رضایت شغلی نمایندگان فروش و عملکرد آن‏ها در هر صنعت و عرصه‏ای یکی از عاملان اصلی و تاثیرگذار در موفقیت سازمان‏ها است. رفتار شبکه‏ای به عنوان مفهومی جدید در ادبیات رفتار فردی و سازمانی، مورد بررسی برخی از محققان قرار گرفته و رابطه این نوع از استراتژی رفتاری در میان کارکنان و نمایندگان فروش با تعهد سازمانی و رضایت ...  بیشتر

عوامل موثر بر موفقیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک

حامد دهقانان؛ کریم رحمتی

دوره 25، شماره 82 ، اسفند 1395، ، صفحه 123-145

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.7150

چکیده
  در این پژوهش ، هدف اصلی شناسایی و اثبات رابطه بین عوامل موثر و موفقیت سیستم های مدیریت منابع انسانی الکترونیک می باشد. در همین راستا ، محقق با مطالعه ادبیات مربوطه و جمع اوری شاخصه ها ، انها را در قالب چهار گروه عوامل تکنولوژیکی ، سازمانی ، رفتاری و محیطی دسته بندی کرده است . جامعه آماری این پژوهش ، متخصصان و کارکنان بخش منابع انسانی ...  بیشتر