دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
اعتماد به سرپرست میانجی بین تعهد سازمانی و تعهد به تغییر

حمیدرضا عریضی؛ هاجر براتی

دوره 22، شماره 72 ، اسفند 1392، صفحه 1-22

چکیده
  افت بٕز ثٝ فٙٛا تٔغیطی اؾبؾی زض تبحیط ثط احطثرکی ؾبظ بٔی٘ قٙبذتٝ قسٜ اؾت وٝ ثٝ فٙٛا ؾغحافت بٕزی اؾت وٝ وبضوٙب ؿ٘جت ثٝ سٔیطا زاضس٘ . ثطای ؾبذت یه اثعاض ٛٔحط ثی تقٟس ؾبظ بٔی٘ ٚتقٟس ثٝ تغییط ؾبظ بٔی٘ ثٝ ؾ٘ط یٔ ضؾس افت بٕز ثٝ ؾطپطؾت م٘ف اؾبؾی زاضز. زض پػٚٞف حبضط وٝ ثی 225 ف٘ط اظ وبضوٙب قطوت تٛظی ثطق ق بٕ انفٟب از٘ب قسٜ اؾت؛ اظ پطؾکٙب ٝٔ تقٟس ؾبظ ...  بیشتر

بررسی تاثیر پنج عامل بزرگ شخصیت برهوش عاطفی وبهبود و تحول سازمانی

محمدرضا تقوا؛ هادی عبدالهی

دوره 22، شماره 72 ، اسفند 1392، صفحه 23-48

چکیده
  ماهیت پیچیده شخصیت، سبب طرح نظریه های مختلف شده که یکی از معروف ترین آنها، نظریه پنجعامل بزرگ شخصیت مک کرا و کاستا ) 7891 ( می باشد. با در نظر گرفتن شخصیت و جایگاه آن درهوش عاطفی و تحول سازمانی و با انتخاب نظریه پنج عامل بزرگ شخصیت مک کرا و کاستا، اینتحقیق در نظر دارد تاثیر پنج عامل بزرگ شخصیت بر هوش عاطفی و بهبود و تحول سازمانی را موردبررسی ...  بیشتر

ایجاد استراتژی مناسب و ارتقای شفافیت سازمانی از طریق رهبری نوآور

میرعلی سیدنقوی؛ فاطمه فراهانی

دوره 22، شماره 72 ، اسفند 1392، صفحه 75-97

چکیده
  رهبران نوآور با خلق ایدهها و چشماندازهای جدید مسیر تازهای از رشد و شکوفایی را فرارویسازمانها قرار میدهند و نوید بخش بهبود عملکرد سازمانها و کسب مزیت رقابتی خواهند بود.هدف در این مقاله بررسی سبک رهبری نوآور به عنوان عاملی موثر در تغییر و یا ایجاد استراتژیمناسب در سازمان است و نتایج حاصل از آن را بر روی میزان عملکرد سازمان و تحقق اهدافسازمانی ...  بیشتر

تحلیل توانمندسازی روانشناختی کارکنان و رابطه آن با مدیریت دانش

سنجر سلاچقه؛ رستم پور رشیدی؛ محمود موسایی

دوره 22، شماره 72 ، اسفند 1392، صفحه 99-118

چکیده
  امروزه دانش به منزله منبعی ارزشمند و استراتژیک و نیز یک دارایی مطرح است و سازمان ها برایموفقیت نیاز دارند مدیریت دانش را به بهترین نحو، پیاده سازی نمایند. یکی از عواملی که می تواندسازمان ها را در اجرای موفق مدیریت دانش یاری نماید وجود نیروهای توانمند در سازمان است.هدف پژوهش حاضر بررسی تحلیلی توانمندسازی روانشناختی و رابطه آن با مدیریت ...  بیشتر

بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر مدیریت کیفیت جامع

چنگیز والمحمدی؛ شروین روشن ضمیر

دوره 22، شماره 72 ، اسفند 1392، صفحه 119-141

چکیده
  هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی ارتباط بین فرهنگ سازمانی و مدیریت کیفیت جامع با استفاده ازمدل سازی معادلة ساختاری است. در این پژوهش از مدل ”کامرون و کوئین“ به منظور تشخیصفرهنگ سازمانی و از مدل ”جایزة ملّی کیفیت مالکوم بالدریج برای سنجش میزان استقرار مدیریتکیفیت جامع استفاده شد. پرسشنامه ای با 06 سؤال به صورت طیف لیکرت هفت گزینه ...  بیشتر

عدالت سازمانی و تاثیر آن بر آوا و عملکرد کارکنان

محمد دوستار؛ محمد اسماعیل زاده

دوره 22، شماره 72 ، اسفند 1392، صفحه 143-163

چکیده
  هدف این مقاله بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر آوای کارکنان و عملکرد شغلی است. از این روابتدا آو و عدالت سازمانی و ابعاد هر یک از آنها را تشریح نمودیم. همچنین با مرور ادبیات موضوعفرضیات مناسب تدوین و در مرحله بعد به جمع آوری داده از جامعه آماری پرداخته شد. داده ها بهکمک ابزار پرسشنامه از بین تعداد 752 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ...  بیشتر