دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مدیریت منابع انسانی
راهکارهای تنظیم‌گری روابط کار در اقتصاد پلتفرم: کسب و کارهای پلتفرمی حمل و نقل در ایران

فریده انوری؛ میرعلی سیدنقوی؛ حسین اصلی پور؛ سعید زرندی

دوره 34، شماره 115 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jmsd.2024.76179.4381

چکیده
  ظهور کسب‌وکارهای پلتفرم باعث تعارض‌منافع بین بازیگران اقتصادی سنتی و جدید شده است لذا براساس نظریه‌های منفعت‌عمومی در جهت برقراری عدالت و رفاه عامه لزوم مداخله دولت و حل این تعارضات از طریق تنظیم‌گری برجسته می‌گردد. هدف پژوهش‌حاضر استخراج چالشها و راهکارهای تنظیم‌گری متناسب با اقتصادپلتفرم بویژه در حوزه روابط‌کار می‌باشد. ...  بیشتر

نظریه های رفتاری سازمان
مدلی میان‌سطحی برای توانمندی روان‌شناختی کارکنان صنعت آب و فاضلاب ایران

مهدی یزدان شناس؛ حامد دهقانان؛ شهرام خلیل نژاد؛ شهرام آذری راد

دوره 34، شماره 115 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jmsd.2024.78014.4435

چکیده
  هدف پژوهش حاضر، شناسایی مولفه‌ها و ابعاد توانمندی روان‌شناختی در سه سطح سازمانی، گروهی و فردی در صنعت آب و فاضلاب کشور بود که با رویکرد آمیخته اکتشافی انجام شد. روش پژوهش از لحاظ هدف کاربردی و از منظر روش توصیفی است. مدیران و خبرگان مرتبط با منابع انسانی صنعت آب و فاضلاب کشور جامعه تحقیق را تشکیل داده‌اند. جهت گردآوری اطلاعات در بخش ...  بیشتر

مدیریت منابع انسانی
مدیریت منابع انسانی شخصی سازی شده (مرور نظام مند ادبیات، توسعه مفهوم و ارائه مسیرهای پژوهشی آتی)

زهرا قربانی مودب؛ ناصر صنوبر؛ صمد رحیمی اقدم

دوره 34، شماره 115 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jmsd.2025.82098.4528

چکیده
  مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از جنبه‌های کلیدی مدیریت سازمان‌ها، همواره در تلاش است تا بهبود عملکرد و پیشرفت سازمانی را ممکن سازد. با پیشرفت فناوری و تغییر نیازهای کارکنان، نیاز به رویکردهای نوین احساس می‌شود که قابلیت انطباق با ویژگی‌های فردی هر کارمند را داشته باشند. یکی از این رویکردها، مدیریت منابع انسانی شخصی‌سازی‌شده ...  بیشتر

مدیریت منابع انسانی
شناخت و فهم مهارت انعطاف پذیری شناختی مدیران؛ ارائه نقشه نگاشت فازی عوامل ‏پدیدآورنده با روش ‏‎ FCM

علی شریعت نژاد؛ سیده مریم موسوی زاده

دوره 34، شماره 115 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jmsd.2023.70568.4227

چکیده
  یگانه امر ثابت دنیای امروز ما تغییر است، به نحوی که تغییر و تحول به عنصر ثابتی از معادلات امروز بدل شده است. تغییر و ‏تحول موجب بروز محرک‌های جدید در دنیای کسب‌وکار شده و مهارت‌های انعطاف‌پذیری را به یک ضرورت مهم تبدیل کرده ‏است. ازاین‌رو، پژوهش حاضر با هدف شناخت و فهم ‏پدیده انعطاف‌پذیری شناختی مدیران و ارائه نقشه نگاشت فازی ...  بیشتر

نظریه های رفتاری سازمان
ارائه چارچوب تنهایی در محیط کار در بخش دولتی

اکبر حسن پور؛ سعید جعفری نیا؛ مریم طهرانی؛ ساره ابراهیمی

دوره 34، شماره 115 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jmsd.2023.74472.4340

چکیده
  تنهایی یک بیماری همه گیر مدرن است که نیاز به درمان دارد. در سال‌های اخیر، به‌ویژه در بحران کووید19، تنهایی در محیط کار به یک موضوع جدی‌تر تبدیل شده و به دلیل پیامدهای پیچیده‌اش توجه فزاینده‌ای را به خود جلب کرده است. هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی تنهایی در محیط کار در بخش دولتی با استفاده از نظریه داده بنیاد است. پژوهش حاضر از جمله پژوهش ...  بیشتر

روابط فرد و سازمان
مرور نظام‌مند الزامات و موانع مهربانی‌سازمانی با رویکرد فراترکیب

الهام افشارزاده؛ هادی تیموری؛ علی شائمی برزکی

دوره 34، شماره 115 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jmsd.2025.83768.4577

چکیده
  مهربانی‌سازمانی پدیدهای مثبت است که می‌تواند سازمان‌ها را با سهولت بسیار در راستای دستیابی به مزیت رقابتی نائل آورد. مطالعه حاضر با هدف شناسایی الزامات و موانع مهربانی سازمانی در بیمارستان‌های استان هرات، انجام شده‌است. در این پژوهش با به‌کارگیری رویکرد مرور سیستماتیک و فراترکیب کیفی، به تحلیل یافته‌های پژوهشگران قبلی با گام‌های ...  بیشتر

نظریه های رفتاری سازمان
شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد سیاستگذاری نمایشی در صنعت بانکداری.

صابر تقی پور؛ سید نجم الدین موسوی؛ محمد حکاک؛ رضا سپهوند

دوره 34، شماره 115 ، فروردین 1404

https://doi.org/10.22054/jmsd.2023.73428.4305

چکیده
  هدف از انجام این مطالعه طراحی الگوی سیاستگذاری نمایشی در صنعت بانکداری بوده است. روش پژوهش حاضر بر اساس رویکرد آمیخته و به صورت کیفی و کمی در پارادایم قیاسی-استقرایی است. جامعه کیفی در پژوهش حاضر را کلیه اساتید دانشگاهی در حوزه مدیریت دولتی، مدیریت بانکداری، مدیریت استراتژیک به همراه اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل بانکهای کشور تشکیل ...  بیشتر