دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
نظریه های رفتاری سازمان
شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد سیاستگذاری نمایشی در صنعت بانکداری.

صابر تقی پور؛ سید نجم الدین موسوی؛ محمد حکاک؛ رضا سپهوند

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 آبان 1402

https://doi.org/10.22054/jmsd.2023.73428.4305

چکیده
  هدف از انجام این مطالعه طراحی الگوی سیاستگذاری نمایشی در صنعت بانکداری بوده است. روش پژوهش حاضر بر اساس رویکرد آمیخته و به صورت کیفی و کمی در پارادایم قیاسی-استقرایی است. جامعه کیفی در پژوهش حاضر را کلیه اساتید دانشگاهی در حوزه مدیریت دولتی، مدیریت بانکداری، مدیریت استراتژیک به همراه اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل بانکهای کشور تشکیل ...  بیشتر

مدیریت و توسعه سازمانی
تأثیر تسهیم‌دانش بر نوآوری‌دوسوتوان با نقش میانجی سرمایه‌فکری و تعدیل‌گری نوآوری‌باز در صنعت بانکداری ایران.

نیلوفر مقدم راد؛ مهدی ابراهیمی؛ شهرام خلیل نژاد

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 10 تیر 1403

https://doi.org/10.22054/jmsd.2024.77287.4419

چکیده
  در عصر حاضر صنعت بانکداری یکی از مهم‌ترین و استراتژیکی‌ترین صنایع کشور محسوب می‌شود و بانک‌ها برای بقا در عصر رقابتی و پویای بازار به بهره‌گیری از قابلیت‌های پویای نوآوری‌دوسوتوان نیازمند می‌باشند. بنابراین این پژوهش باهدف تعیین تأثیر تسهیم‌دانش بر نوآوری‌دوسوتوان با نقش میانجی سرمایه‌فکری و تعدیل‌گری نوآوری‌باز انجام‌شده ...  بیشتر

مدیریت و توسعه سازمانی
مدل اتحاد بانک با بازیگران صنایع مختلف در راستای بهبود توانایی اکتشاف و بهره‌برداری

مریم خلیل زاده سلماسی؛ پیام حنفی زاده؛ سید سروش قاضی نوری نایینی

دوره 33، شماره 112 ، تیر 1403

https://doi.org/10.22054/jmsd.2024.78329.4447

چکیده
  تحول دیجیتال، بانک ها را ملزم می سازد تا علاوه بر بهبود بهره برداری از امکانات موجود به سمت اکتشاف فرصت های جدید حرکت کنند. از این رو، بانک ها با استفاده از اتحاد با سازمان هایی از صنایع مختلف به دنبال ایجاد سازمانی دوسوتوان هستند. هدف این مقاله، پاسخ دادن به این سوال است که بانک ها چه اتحادی با بازیگران مختلف باید ایجاد کنند تا به دوسوتوانی ...  بیشتر