نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 مربی گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه پیام‌نور، الشتر، ایران.

2 استاد گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران.

3 دانشیار گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

4 گروه مدیریت منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران

چکیده

هدف از انجام پژوهش حاضر ارائه الگوی مربیگری اجرایی در جمعیت هلال احمر بوده است. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی بوده و از منظر شیوه گردآوری دادهها در رده تحقیقات اکتشافی قرار میگیرد. در این تحقیق به منظور گردآوری دادهها با 20 نفر از خبرگان و کنشگران حوزه مربیگری اجرایی مصاحبه اکتشافی به عمل آمد. به منظور تحلیل دادهها از روش پدیدارشناسی استفاده گردید. یافتههای پژوهش منجر به ارائه مدلی با محوریت عناصر سازمانی، فردی و حرفهای گردید. مدل بهبود مربیگری اجرایی در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بر دارنده سه بعد فردی، سازمانی و حرفهای؛ 26 مولفه اخلاق مداری، هدف گرایی، نظم محوری، عمل محوری، آگاه سازی، آگاهی بخشی، همگرایی، حمایت گرایی، انگیزه بخشی، شفافیت، کل گرایی، ثبات گرایی، تعامل گرایی، هدف مندی، تطبیق‌پذیری، نظارت گرایی، مثبت اندیشی، وابستگی، جمعیتی، اثربخشی،آمادگی، ارتباطی، خودسازی، رشد گرایی و 109 شاخص میباشد.این مطالعه برخی از خلاءهای موجود در ادبیات مربیگری اجرایی را پر کرده است. برخلاف بسیاری از مطالعات قبلی در این حوزه که صرفاً بر ارزیابی‌های اثربخشی مربیگری اجرایی تکیه کرده‌اند، این مطالعه با نگاهی پدیدارشناسانه،به شناسایی مجموعه عوامل مرتبط با سطح فردی، سازمانی و حرفهای پرداخته و عوامل شناسایی شده را در قالب مدلی ارائه نموده است.

کلیدواژه‌ها

موضوعات

عنوان مقاله [English]

Phenomenological investigation to improve executive coaching; Presenting a model of executive coaching in the Red Crescent population

نویسندگان [English]

  • Hamzeh Farajollahi moghadam 1
  • Bijan Abdollahi 2
  • saeed jafarinia 3
  • akbar hassanpoor 4

1 Instructor at Payam-Noor University, Aleshtar, Iran

2 Professor, Department of Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran

3 Associate Professor, Department of Management, Faculty of Management, Kharazmi University, Tehran, Iran

4 Human resource management department, management facuty, kharazmi university,Tehran,Iran

چکیده [English]

The current research is practical in terms of its purpose and it is classified as exploratory research from the point of view of the method of data collection. In this research, in order to collect data, an exploratory interview was conducted with 20 experts and activists in the field of executive coaching. In order to analyze the data, the phenomenological method was used.The findings of the research led to the presentation of a model centered on organizational, individual and professional elements.The model for improving executive coaching in the Islamic Republic of Iran's Red Crescent Society, based on the three dimensions of individual, organizational and professional; 26 components of ethics, goal orientation, order orientation, action orientation, awareness, awareness, convergence, support orientation, motivation, transparency, holistic orientation,stability orientation,interaction orientation, goal orientation, adaptability, monitoring orientation, positive thinking,dependence, demographic, effectiveness,preparation, communication, self-improvement, growth orientation and 109 indicators. This study fills some gaps in the executive coaching literature.Unlike many previous studies in this field that have only relied on the evaluations of the effectiveness of executive coaching, this study has identified a set of factors related to the individual, organizational and professional levels with a phenomenological perspective and presented the identified factors in a model format.

کلیدواژه‌ها [English]

  • coaching
  • executive coaching
  • Phenomenology
  • Red Crescent Society of Iran