مراحل اجرا و تحقق حکمرانی مشارکتی در آموزش عالی

حیدر احمدی؛ حمیدرضا نعمت الهی؛ الهه اسدالهی دهکردی

دوره 31، شماره 105 ، مهر 1401، ، صفحه 103-135

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.65492.4075

چکیده
  حکمرانی مشارکتی در آموزش عالی یکی از رویکردهایی است که با تمرکز با مشارکت و درگیرسازی تمامی ذی‌نفعان در امور ناظر به اداره مؤسسه آکادمیک ارائه شده است. این پژوهش باهدف اکتشاف مؤلفه‌های مراحل اجرا و تحقق حکمرانی مشارکتی در مؤسسات آموزش عالی انجام شده است. پژوهش حاضر کیفی بوده و در پارادایم تفسیرگرایی و از دیدگاه هدف، پژوهشی کاربردی ...  بیشتر

تحلیلی بر کیفیت حکمرانی خوب در ایران

سید مهدی الوانی؛ محسن علیزاده ثانی

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، ، صفحه 1-24

چکیده
  ناتوانی مدلهای سنتی و مدلهای بازار مدار مدیریت دولتی برای پاسخگویی به فرایندهای پیچیده و پویای تصمیم گیری عمومی معاصر، موجب حرکتی در بخش دولتی در طی دهه 1990 از تاکید صرف بر کیفیت ارائه خدمات به تاکید بر حکمرانی خوب گردید و لیکن واژه های معدودی را می توان در علوم اجتماعی به اندازه حکمرانی مبهم یافت. بنابراین زمانی که میخواهیم کیفیت حکمرانی ...  بیشتر