دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
دیدگاه های ارزشی اعتقادی گزینش

سید حسین ابطحی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، صفحه 5-14

چکیده
  یکی از مهمترین وظایف مدیران منابع انسانی در سازمان های دولتی، صنعتی و بازرگانی نیرویابی، جذب و گزینش نیروی انسانی برای اجرای برنامه ها و نیل به اهداف و ماموریتهای سازمان است. این وظیفه به دو علت مهم در سازمان ها ضروری می گردد. یکی گسترش اهداف سازمان ها و دیگری وجود ضایعات پرسنلی. گسترش اهداف سازمان ها و اثر گستردگی نیاز جوامع بشری و ...  بیشتر

مدل مدیریت کیفیت فراگیر برای ایران

شمس السادات زاهدی؛ بهنام نخعی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، صفحه 15-37

چکیده
  رقابت های فزاینده بین کشورهای مختلف برای به دست آوردن سهم بیشتری از تجارت جهانی، بسیاری از مدیران و متخصصان این کشورها را وادار به تفکر مجدد درباره کیفیت کرده است. در سالهای اخیر تعدادی از کشورهای پیشرفته و برخی از ممالک در حال توسعه، نسبت به تنظیم و تدوین الگوهای ملی برای کیفیت فراگیر اقدام کرده اند و به این ترتیب در جهت احیاء و بهبود ...  بیشتر

مدل های کمی در برنامه ریزیهای شهری

علی خاکی فیروزآبادی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، صفحه 41-53

چکیده
  مدیریت جامعه باید با انتخاب یک سیستم پویا علاوه بر عوامل و پارامترهای معقول در بخش های کشاورزی، صنایع و خدمات و به منظور جلوگیری از آلودگی محیط زیست، تلاش برای دستیابی به منابع جدید، تجدید حیات موجود، توزیع بهینه جمعیت و ...، جامعه را به طرف کمال مطلوب هدایت کند. به این منظور مدیریت جامعه به مجموعه ای از علوم مختلف نیاز دارد تا بتواند ...  بیشتر

یک تجربه عملی در بکارگیری عوامل موثر انسانی در سازمان
دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، صفحه 55-67

چکیده
  استفاده بهینه از منابع انسانی و امکانات و سرمایه های سرشار این سرزمین پر نعمت جز در سایه بصیرت، تدبیر و تلاش صادقانه و اتکا به عنایات خالق متعال، و همکاری، همفکری و همدلی همگانی میسر نیست. برنامه ها و الگوهای وارداتی بدون در نظر گرفتن تعارض های فرهنگی و ارزش ها درمان مناسبی برای حل مشکلات انسانی، مدیریتی، اقتصادی و اجتماعی در سازمان ...  بیشتر

اقتصاد جهانی تحولات تکنولوژیکی و بالندگی منابع انسانی

محمدرضا ربیعی مندجین

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، صفحه 69-88

چکیده
  توسعه اقتصادی یک کشور مبتنی بر دو عامل مهم است یکی توسعه صنعتی و دیگری محیط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که نه تنها به رشد و توسعه صنعتی کمک می کند بلکه مشوق سرمایه گذاری های داخلی و خارجی نیز می باشد. در خلال دهه گذشته تحولات اقتصادی جهانی عمده ای ناشی از تجدید ساختار اقتصادی کشورهای خاصی به وقوع پیوسته است.اتحادیه های بازرگانی منطقه ...  بیشتر

بررسی عملکرد موسسات تحقیقاتی علوم انسانی در سه سال گذشته

داوود محب علی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، صفحه 89-98

چکیده
  مقاله حاضر خلاصه تحقیقی است که به سفارش معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی انجام شده است. هدف تحقیق، بررسی عملکرد موسسات تحقیقاتی علوم انسانی در سالهای 71 و 72 و 73 می باشد. علت انتخاب موضوع گله مندی اغلب دست اندرکاران و صاحب نظران کشور از روند پژوهش در جامعه بویژه در زمینه پژوهش های علوم انسانی بوده است که علیرغم وجود 32 موسسه تحقیقاتی ...  بیشتر

نقش آمیخته بازاریابی جهانگردی جهت جذب جهانگردان بیشتر

عبدالرحیم ابراهیمی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، صفحه 109-132

چکیده
  پس از اینکه اهداف بازاریابی هر یک از بازارهای هدف مشخص گردید آمیخته بازاریابی را می توان طراحی نمود. شیوه های سنتی آمیخته بازاریابی متشکل از چهار بخش است که عبارتند از کالا، قیمت ارتقاء و مکان یا توزیع، این چهار عامل اغلب 4p نامیده می شوند. مولفین و محققین بازاریابی جهانگردی اجزا اضافی دیگری را برای این صنعت عرضه کرده اند. به علت منحصر ...  بیشتر