آریانپور، علی؛ مظلومی، نادر؛ ضرغام، حمید و بخشیزاده، نسیم (1386)، بررسی عوامل موثر بر عملکرد تیمهای کاری مهندسی، مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس بینالمللی مدیریت، تهران، ایران.
افجه، سید علی اکبر (1390)، رهبری سازمانی، تهران: سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.
افجه، سید علی اکبر (1384)، مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی، تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، چاپ دوم.
برومند، زهرا (1387)، مدیریت رفتار سازمانی (رشته مدیریت)، تهران: دانشگاه پیام نور، چاپ شانزدهم.
پورعزت، علیاصغر و سعدآبادی، علی اصغر (1391)، تحلیل سلسله مراتبی موانع کار تیمی در دانشگاهها با رویکرد فازی (مطالعه موردی دانشگاههای شهر تهران)»، فصلنامه مطالعات رفتار سازمانی، سال اول، شماره 3، صص 67-81.
جعفرپور، محمود؛ رضایی، نسرین و سوری، سودابه (1394)، آسیبشناسی پیادهسازی و کاربست نتایج تحقیقات مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، فصلنامه مدیریت منابع انسانی در صنعت نفت، سال هفتم، شماره 24، صص 137-162.
جعفرپور، محمود و حبّی، محمدباقر (1392)، بررسی ماهیت و چرایی دوگانگیهای رفتار در سازمان، فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)، سال بیست و دوم، شماره 70، صص 173-208.
جنیدی جعفری، مهدی و عبدالرضا بیگینیا (1388)، آسیبشناسی منابع انسانی با هدف بهبود و توسعه (مورد مطالعه: بانک ملت)، مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس ملی منابع انسانی، تهران.
چلبی، مسعود (1381)، بررسی تجربی نظام شخصیت در ایران، تهران: موسسه پژوهشی فرهنگ، هنر و ارتباطات
حبیبی، محمد (1377)، بررسی تجربی اخلاق کار در ایران، تحقیق منتشر نشده. تهران: مرکز پژوهشهای بنیادی.
خاکی، غلامرضا (1386)، روشتحقیقبارویکردمروریبرپایاننامهنویسی، انتشارات بازتاب، تهران: چاپ دوم.
درگاهی، حسین؛ موسوی، سید محمد هادی؛ عراقیه فراهانی، سمانه و شهام، گلسا (1387)، مدیریت تعارض و راهبردهای مرتبط، فصلنامه پیاورد سلامت، دوره 2، شماره 1 و 2، صص 63-72.
سیجانی، محمود (1387)، آسیبشناسی پایداری صنایع کوچک استان قم، پایاننامة کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی دانشگاه تهران (منتشر نشده)، صفحه 21.
فرهی، علی؛ سنجقی، محمد ابراهیم، فقیه علی آبادی، هادی و سلیمانی، داود (1395)، آسیبشناسی نظام کارگزاری حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران، فصلنامه مدیریت اسلامی، سال 24، شماره 3، صص 171-189.
فرهی، رضا؛ محمودی، امیررضا؛ زارعی رهرو، امیرحسین و افخمی اردکانی، مهدی (1389)، طراحی معیارهای اثربخشی کارگروهی (با رویکرد TQM و QCC) مطالعه موردی: پژوهشگاه صنعت نفت، فصلنامه مدیریت و منابع انسانی در صنعت نفت، سال چهارم، شماره 10، صص 39-70.
فرهنگی، علیاکبر (1370)، نگرشی کوتاه بر ساختهای فکری تکنولوژی و مدیریت توسعه، مطالعات مدیریت، دوره اول، شماره دوم، صص 56-46.
عمید، حسن(1379)، فرهنگ فارسی عمید، نشر امیرکبیر، تهران.
علوی، سید حمید رضا (1384)، بررسی وتجزیه وتحلیل معیارهای فرهنگ سازمانی شرکت ایران خودرو و رابطة آن با اثربخشی با تاکید بر آسیبشناسی فرهنگ سازمانی، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت دانشگاه تهران (منتشر نشده)، ص 83.
کاظمی، مهدی؛ کرمانشاه، علی و کرباسفروشان، الیاس (1390)، بررسی سازه کیفیت کار تیمی و اصلاح ابزار اندازهگیری تعاملات تیم: تحلیل مفهومی و تجربی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال ششم، شماره 21، صص 19-46.
لنچیونی، پاتریک (1382)، پنج دشمن کار تیمی، ترجمه فضل الله امینی، تهران: نشر فرا.
میرزایی اهرنجانی، حسن(1381)، طرح تفصیلی گسترش افقی نو در شناخت و آسیبشناسی سازمان عمومی و دولتی ایران (آب منطقه ای غرب)، طرح پژوهشی (منتشر نشده)، ص 63.
موحدی، مسعود (1389)، تعیین ویژگیهای فرهنگ اسلامی ایرانی، تهران: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چاپ اول.
نصراصفهانی، علی (1384)، مدیریت رفتار گروهی، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی، چاپ سوم.
یزدانی بروجنی، فرشید (1373)، جایگاه عوامل فرهنگی در توسعه اقتصادی، فرهنگ توسعه، شماره 15، صص 9-13.
صالحی صدقیانی، جمشید و ابراهیمی، ایرج (1378)، آمار و کاربرد آن در مدیریت 1 و 2، تهران: نشر هستان، چاپ اول.
Burch G.J. and Anderson N. (2008), The team selection inventory: Empirical data from New Zealand sample, sia Pacific Journal of Human Resource, Vol. 46 No. 2, pp. 241-253
Cohen, S.G. and Bailey, D.W. (1997), “What makes teams work: group effectiveness research from the shop floor to the executive suite”, Journal of Management, Vol. 23 No. 3, pp. 239-90
Hitt, M.A. , Miller C. C, Colella A., (2006), Organizational Behavior, A strategic approach, 1st edition, Wiley India Pvt. Ltd.
Jenewein W. & Morhart F. (2008), Navigating toward team success, Team Performance Management, Vol. 14, No. 1/2, pp. 102-108
McGreevy M., (2006), Team working: Part 2- How are teams chosen and developed?, Industrial and Commercial Training, Vol. 38 No. 7, pp. 365-370
Miles S.J. & Mangold G. (2002), The impact of team leader performance on team member satisfaction: The subordinate's perspective, Team Performance Management: an International Journal, Vol. 8 No. 5/6, pp. 113-121
Salas, K.C. Stagl, C.S. Burke, G.F. Goodwin,(2007), Fostering Team Effectiveness in Organizations: Toward an Integrative Theoretical Framework. in: 52nd Nebraska Symposium on Motivation, Lincoln, NE.
Samardzic M.B. et al., (2010), Interventions to improve team effectiveness: A systematic review, Health Policy, Vol. 94, pp. 183-195
Wing Linda S. (2005), Leadership in high-performance teams: a model for superior team performance, Team Performance Management, Vol. 11 No. 1/2, pp. 4-11
Harrison. Michael, (2005). Diagnosing organizations: Methods, models, and processes, Volume 8 of Applied social research methods series, Beverly Hills, CA: Sage Publications.
Beal, D. J., Cohen, R. R., Burke, M. J., & McLendon, C. L. (2003). Cohesion and performance in groups: A meta-analytic clarification of construct relations. Journal of Applied Psychology, 88(6), 989-1004.
Baker, D. P., Salas, E. (1992), Principles for measuring teamwork skills, Human Factors, cccVol. 34, No.2, PP: 469-575.
Casey-Campbell, M., & Martens, M. L. (2009). Sticking it all together: A critical assessment of the group cohesion–performance literature. International Journal of Management Reviews, 11(2), 223-246.
Cacioppe R. (1999), Using team - individual reward and recognition strategies to drive organizational success, Leadership &Organization Development Journal, 20/6, pp. 322-331
Dubrin, Andrew J. (2004), Appliyng Psychology: Individual and Organizational Effectiveness, Stephen Helba, 6th ed.
Hatch, M. J., Ann L. C. (2006), Organization Theory: Modern, Symbolic, and Postmodern xxxPerspectives, Oxford University Press.
Kozlowski, S. W. J., & Bell, B. S. (2003). Work groups and teams in organizations. In W. C. Borman, D. R. Ilgen, R. J. Klimoski, & I. B. Weiner (Eds.), Handbook of psychology, industrial and organizational.
Kozlowski, A. (1996), Dynamic theory of leadership and team effectiveness, Personal and xxxHuman Resource Management, Vol. 14, No. 2, PP: 253-305.
Kuratko. D, and Hodgetts. R (1991), Management, harcourt Brace Jovanovich: Third Edition.
Moorhead. G, and Griffin. R (1998), Organizational Behavior, Mifflin Company: Fifth Edition Houghton.
O'Neil, H. F., Wang, S., Chung, G. & Herl, H. (1999). Draft Final Report for Validation of xxxTeamwork Skill Questionnaire Using Computer-Based Teamwork Simulations. University of xxxCalifornia Press, psychology (Vols. 1-12, Vol. 12). Wiley.
Rousseau, V., Aubé, C., & Savoie, A. (2006). Teamwork behaviors, Small Group Research, 37(5), 540-570.
Robbins. S. P., Timothy A. J. (2009), Organizational Behavior, (13th Edition). Pearson- xxxPrentice Hall.
Samardzic M.B. et al., (2010), Interventions to improve team effectiveness: A systematic review, Health Policy, Vol. 94, pp. 183-195
Sinclair, A. L. (2003). The effects of justice and cooperation on team effectiveness. Small Group Research, 34(1), 74-100.
Scott W. R., Gerald F. D. (2007), Organizations and Organizing, Rational, Natural, and Open xxxSystem. Printic-Hall inc.
Stout, R. J. Cannon, Bowers, J. A. Salas, E. (1996), The role of shared mental models in xxxdeveloping team situational awareness: Implication for training, Training Research xxxJournal, Vol. 2, No. 2, PP: 85-116.
Ivancevich John M., & Michael T. Matteson (1990), Organizational Behavior and Management, Richard D. Irwin, Inc.
Hoegl, M., & Gemuenden, H. G. (2001). Teamwork quality and the success of innovative projects: A theoretical concept and empirical evidence, Organization Science, 12(4), 18.
Bunderson, J. S., & Sutcliffe, K. M. (2003). Management team learning orientation and business unit performance. Journal of Applied Psychology, 88, 552-560..
Lourencoa, Paulo Renato; Dimasb, Isabel Dordio, and Rebeloa, Teresa (2014), Effective workgroups: The role of diversity and culture, Journal of Work and Organizational Psychology, 30 (2014) 123-132.
Lembke, Svan; G. Wilson, Marie (2003), Putting the "Team" into Teamwork: Alternative Theoretical Contributions for Contemporary Management Practice, Human Relations, Vol. 51, No. 7.