نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استاد گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی
2 کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده
برندکارفرما تصویری از سازمان بعنوان بهترین مکان برای کار، با هدف تاثیر مثبت بر کارکنان فعلی و آتی به منظور جذب و حفظ کارکنانی با پتانسیل بالا می باشد. زمانی کارکنان جذب سازمان شده و در آن خواهند ماند که نگرش مثبتی نسبت به سازمان و کارفرما داشته باشند. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی رابطهی ادراک از برند کارفرما و نگرش های شغلی کارکنان می پردازد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث گردآوری اطلاعات پیمایشی و از نظر تحلیل داده ها توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری، کارشناسان ستاد مرکزی بانک توسعه صادرات ایران هستندکه تعداد آن ها معادل 400 نفر می باشد. از بین ایشان نمونه ای 112 نفری انتخاب شد. سپس پرسشنامه هایی که روایی و پایایی آن با تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ تایید شده بود، توسط این افراد تکمیل شد. در ادامه مدل پیشنهادی تحقیق از طریق معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smartpls مورد آزمون قرار گرفت. یافته ها نشان داد مدل از برازش خوبی برخوردار است و تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند. در نتیجه می توان گفت ادراک از برندکارفرما با نگرش های شغلی کارکنان رابطهی مثبت و معناداری دارد.
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
The Relationship of Perception From Employer Brand with Job Attitudes of Employees.
نویسندگان [English]
- Seyyed Ali Akbar Afjahi 1
- Zahra Alizadeh far 2
1 Professor, Allameh Tabataba'i University
2 Master of Business Administration, Allameh Tabataba'i University
چکیده [English]
Employer brand is an image of organization as ‘the great place to work’ and aims to have positive impact on current and future employees in order to attract and retain employees with high potential. If employee has a positive attitude towards organization and employers, they will be attracted to the organization and remained there. Therefore, this thesis examines the relationship between the perception of employer brand and job attitude.
The purpose of this thesis, according to collected information and data analysis is descriptive – correlation. The Statistics population is 400 headquarters experts of the Export Development Bank of Iran. Empirical data has been selected from 112 people as a sample. The validity and reliability of the questionnaire was confirmed by factor analysis and Cronbach's alpha and completed by these people. Data analysis was performed through structural equation modelling and software, the results have showed that the model is a good fit and all hypotheses have been confirmed. As a result, we can say that the perception of the employer brand has a positive and significant relation with job attitudes
کلیدواژهها [English]
- The Perception of Employer Brand
- Job Attitudes of Employees
- Job Satisfaction
- Organizational Identity
- organizational commitment