امامی، مصطفی (1387). تعهد سازمانی و عوامل موثر بر آن. مجله راهبرد. 127-144.
آغاز، عسل و هاشمی، امین (1391). بررسی تجربی مدل بسط یافته هویت سازمانی با توجه به ویژگی های شخصیتی کارکنان. چشم انداز مدیریت دولتی. 12: 106-87 .
خورشید، صدیقه. (1388). مطالعه رابطه بین هویت سازمانی و تعهدسازمانی کارکنان بانک های دولتی شهر کرمان. پژوهشهای مدیریت. 2(9). 158-125.
رضائیان، علی(1393). مبانی و مدیریت رویکردهای مدیریت خویشتن (مدیریت رفتار سازمانی پیشرفته). چاپ دوم. تهران: انتشارات سمت.
عظیمی، حسین. بودرزی، غلامرضا. انصاری، محمداسماعیل. پیرایش، رضا و عبدی زرین، سهراب. (1390). طراحی پرسشنامه سنجش نگرش شغلی و سازمانی کارکنان دولت: مطالعه موردی 11 سازمان دولتی در مرکز استان زنجان. اندیشه مدیریت راهبردی. 5(9).169-115.
فرهی بوزجانی، برزو،مهدوی، موسی، عباسی، مصیب (1389). عوامل موثر بر رضایت یا عدم رضایت شغلی. فصلنامه پژوهش های مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین (ع).2(3و4): 120-101.
قلی پور، آرین؛ پورعزت، علی اصغر، محمدی، فرشته(1390). تبیین عوامل درون سازمانی و برون سازمانی موثر بر ساخت سازمانی هویت در سازمان های دولتی. مدیریت دولتی.3(7): 166-149.
محمدزاده، عباس، مهروژان، آرمن(1375).رفتارسازمانی، نگرش اقتضائی. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی. Backhaus, K. Tikoo,S.(2004) .Conceptualizing and researching employer branding. Career Development international. 9(5): 501-517.
Bakanauskiene, I., R. Bendaravicience, R., Krikstolaitis, and Z. Lydeka, 2011. “Discovering an Employer Branding: Identifying Dimensions of Employer’s Attractiveness in University”. Organizaciju Vadibya: Sisteminai Trymai, 59.
Barrow, s & Mosley, R. (2005). The Employer Brand: Bringing the Best of Brand Management to People at Work.John wiley & Sons, Ltd.
Berthon, P., Ewing, M., & Hah, L. (2005). Captivating company: dimensions of attractiveness in employer branding. International Journal of Advertising. 24(2):151-172.
Bodderas, M., Maas, P., & Cachelin, J. L. Schlager, T. (2011). The influence of the employer brand on employee attitudes relevant for service branding: an empirical investigation . Journal of Services Marketing 25(7): 497-508.
Davis, G. (2008). Employer branding and its influence on managers. European Journal of Marketing. 42(5/6): 667-681.
Dhladhla,T.J(2011). The influence of leader behavior, psychological employment, Job satisfaction, and organizational commitment on turnover intention. thesis master of commerce ,university of stellenboh..
Edwards, m (2005). Organization identification: aconceptual and operational review. International journal of management review. 17(4): 207-230
Gehrels, S. & Looij A. Employer Branding a New Approach for the Hospitality Industry, the Economist, Employer Brand Survey -Awareness and Definition. [2007].on line [http://www .academia.edu /8373346/ Employer _branding_ A_new_ approach _for_the _ hospitality _ industry]
Kalajian.m (2011).Employer Brand Framework for ICT B2B Multinationals Case Study: Ericsson AB. Master of Science Thesis Stockholm, Sweden.
Kunerth, B., & Mosley, R. (2011). Applying employer brand management to employee engagement. Strategic HR Review. 10(3): 19-26
Lambert, E. G., Hogan, N. L., & Griffin, M. L. (2008). Being the Good Soldier Organizational Citizenship Behavior and Commitment among Correctional Staff. Criminal Justice and Behavior 35(1): 56-68.
Lelono, A.W., Martdianty, F. The Effect of Employer Brand on Voluntary Turnover Intention with Mediating Effect of Organizational Commitment and Job Satisfaction.[2013] On line [papers.ssrn.com/sol3/ /papers.cfm?abstract_id=2328459.]
McLaren, J. P (2011). Mind the gap exploring congruence between the espoused and experienced empoyer brand. Degree of Doctor of Education IN University of Pennsylvania.
Minchington, B.(2006) Employer Brand Leadership - A Global Perspective.Torrensville: Collective Learning Australia,. ISBN 978-0-646-53648-4.
Priyadarshim, P. (2011).Employer Brand Image as Predictor of Employee Satisfaction, Affective Commitment & Turnover. The Indian Journal of Industrial Relations. 46(3): 510-522.
Sartain, L. & Schumann, M. (2006).Brand from the Inside; Eight Esentials to Emotionally Connect Your Employees to Your Business. John Wiley & Sons, Inc.
Schults, A .E (2010).The role of learning and development in employer brand practices.desseration of Doctor of Education, in the University of Pennsylvania.
Suikkanen, E(2010) . How does employer branding increase employee retention. Dissertation of Human resource management and Marketing, in university of Lincoln, united kingdom.
Vaijayanthi, P. Shreenivasan,k A. Reena Roy. Employer branding as an antecedent to organisation commitment - an empirical Study of Manufacturing and service sector units. [2011]On lion [http://ieeexplore.ieee.org/document/6163882/].
Yang, C & Li, X (2011). The Study on Employer Brand Strategy in Private Enterprises from the Perspective of Human Resource Management. Energy Procedia(5): 2087–2091.