علیرضا حدادیان؛ ملیحه قربانی
دوره 24، شماره 79 ، اسفند 1394، ، صفحه 119-144
چکیده
امروزه شبکههای ارتباطی نقش اساسی در نوآوریها و موفقیت مدیران دارند.به طوری که هرچقدر افراد سازمانها مهارتهای اجتماعی و ارتباطی بیشتری داشته باشند، موفقیتهای بیشتری بهدست میآورند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر سه بعد برونگرایی، سازگاری و تجربه پذیری که از ابعاد مهم شخصیت هستند بر رفتار شبکهسازی میباشد. ...
بیشتر
امروزه شبکههای ارتباطی نقش اساسی در نوآوریها و موفقیت مدیران دارند.به طوری که هرچقدر افراد سازمانها مهارتهای اجتماعی و ارتباطی بیشتری داشته باشند، موفقیتهای بیشتری بهدست میآورند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر سه بعد برونگرایی، سازگاری و تجربه پذیری که از ابعاد مهم شخصیت هستند بر رفتار شبکهسازی میباشد. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی است. برای جمعآوری دادهها از پرسشنامه استفاده گردیده و روایی و پایایی آن با استفاده از روایی محتوایی و سازه و همچنین آلفای کرانباخ مورد تأیید قرار گرفت. جامعه آماری در این پژوهش نمایندگان شرکت بیمه کارآفرین در شهرمشهد میباشد که بنا بر اطلاعات موجود تعداد آنها 120 نفر میباشد. طرح نمونه گیری احتمالی بوده و از نوع نمونهگیری تصادفی ساده استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان میدهد که برون گرایی، سازگاری، تجربه پذیری بر رفتارشبکه سازی تأثیر میگذارند. بعد برونگرایی تأثیر بیشتری در ایجاد ارتباطات شبکهسازی دارد. بعد سازگاری در حفظ و استفاده از ارتباطات شبکهسازی تأثیرگذار است. همچنین بعد تجربه پذیری نیز در ایجاد و حفظ ارتباطات شبکهسازی مؤثر است.