آهنچیان، محمدرضا، کوهستانی، حسین علی و امیری، سیما (1387). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی مدیران و رضایت شغلی کارکنان در ادارات کل استان خراسان شمالی در سال85-86. پژوهشنامه تربیتی. شماره14، صفحه1-14.
بابایی زکیلی، م. (1385). طراحی نظام جامع توسعه مدیران(تجربه در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران. سدد ومین کنفرانس توسعه منابع انسانی، تهران: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، موسسه مطالعات بهره وری و منابع انسانی.
جهانیان، رمضان (1391). دانش و مهارت های مورد نیاز مدیران آموزشی. مجله مدیریت آموزشی، 1،صص 15-38.
جواهریزاده،بهروز و سلیمی،مجید(1391). طراحیواستقرارمرکزارزیابیوتوسعهمدیرانباهدفمدیریتاستعدادها درشرکتملینفتایران. دهمین کنفرانس بینالمللی مدیریت
حسینیپور، وحید(1387). نقش مهارتهای مدیریتی در توسعهSMEها، دانشگاه تهران، پایان نامه ی کارشناسی ارشد.
خلقیفرد، حمیده (1386). بررسی مهارتهای مدیریتی با اثربخشی مدیران مدارس متوسطه شهر یاسوج. مرزوقی، رحمتاله دانشگاه شیراز ، پایان نامه کارشناسی ارشد.
درگاهی، حسین، علیپور فلاحپسند، محمدحسین و حیدری قرهبلاغ، هادی(1389). ارایه مدل شایستگی در توسعه منابع انسانی، مطالعه موردی شایستگی مدیران فرهنگسراهای سازمانی فرهنگی هنری شهرداری تهران. مجلهیاس راهبرد. شماره 23، صص91-113.
دعائی، حبیب اله و مرتضوی، سعید (1384). مهارت های مدیریتی. تهران: نشر بیان هدایت نور.
رضاییان، علی (1390). مبانی سازمان و مدیریت. تهران: مطالعه و تدوین علوم انسانی دانشگاهها(سمت)
رابینز،استیفن(1388). تئوری سازمان، ساختار و طرح سازمانی. ترجمهی مهدی الوانی و حسن دانایی فرد، تهران: صفار- اشراقی.
سلطانی، مریم(1390). طراحی مدلی برای سنجش شایستگی مدیران شرکت صنایع الکترونیک شیراز(صا شیراز). رعنایی کردشولی، حبیبالله، دانشگاه شیراز،پایان نامه کارشناسی ارشد.
شصتی، سمانه (1389). آموزش مبتنی بر شایستگی. راهبردهای آموزش. شماره2، صص77-80.
صفاریانهمدانی، سعید، صالحی، محمد، و کاظمیملکمحمودی، شیما. (1392). امکان سنجی اجرای مدیریت عملکرد در دانشگاه علوم پزشکی گلستان از دیدگاه اعضای هیئت علمی. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی، 4(1)، صص43-52.
عبدالهی، مژگان، فتحی واجارگاه، کوروش، تقیپور ظهیر، علی و رحیمیان، حمید(1394). شایستگیهای مدیران آموزش و منابع انسانی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، سال ششم، شماره4، صص 23-54
عریضی، حمیدرضا، خشوعی، مهدیه السادات و نوری، ابوالقاسم(1391). کابرد کانون ارزیابی و تحلیل در تعیین شایستگی های مدیریتی. روان شناسی معاصر، سال اول، شماره7، صص 75-98.
فرهی بوزنجانی، برزو و زارع اشکذری، جلال الدین(1382). معرفی مدلی برای جامع برای توسعه مدیران. اولین کنفرانس توسعه منابع انسانی.
کرمی، مرتضی (1386). آموزش مدیران با الگوی شایستگی. تدبیر. شماره 179، صص24-27
گودرزی، محمود، نظری، رسول و احسانی، محمد(1391). ارائه مدل معادلات ساختاری اثر مهارتهای ارتباطی بر مهارتهای مدیریتی مدیران ورزشی. پژوهشهای کاربردی در مدیریت ورزشی.دوره1، شماره1، صص11-20 .
محمدی، مرضیه و نیکپور، امین(1393). بررسی رابطه آموزشهای ضمن خدمت با مهارتهای مدیران (مطالعه موردی: دانشگاه آزاد اسلامی، مناطق هشت و دوازده). فصلنامه مدیریت. سال 11، شماره 3، صص 77-90.
مرادی، محمود؛ زنجانی، بهناز(1392)، مدل مبتنی بر مهارت در انتخاب مدیران با استفاده از رویکرد تصمیمگیری چند معیاره. مجله پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع). سال 5، شماره2، صص1-30.
مردانی، محمدرضا(1389)، تعیین نوع دانش و مهارتهای مدیریتی مورد نیاز مدیران فرهنگی بسیج دانشجویی. مجله سیاست دفاعی. سال 18، شماره 70، صص 205- 233.
نادریان، مسعود و امیر حسینی، سید احسان (1385). مهارتهای انسانی برای مدیران ورزشی. مجله پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. شماره8، صص87-95.
نادریان جهرمی، مسعود (1381). تعیین مهارت ها و شایستگیهای مدیران سازمان تربیت بدنی از دیدگاه خود و ارایه یک الگوی مدیریتی. دانشگاه تربیت معلم تهران، رساله دکترای مدیریت و برنامه ریزی در تربیت بدنی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی.
نصیری، ف، داودی، الف، عمادی، س، وکریمی جاوید، ف. (1391). رابطه بین مهارت های مدیران با هوش چندگانه آنان در مدیران متوسطه شهر همدان. تحقیقات مدیریت آموزشی، 1،صص 129-147.
هوشیار، وجیهه و رحیمنیا، فریبرز(1392). ارایه مدل شایستگیهای مدیران در سیستم بانکی. مدیریت توسعه و تحول، شماره 13، صص 55-88.
Achmad, S. H. (2017). The Effect of Competency, Motivation, And Organizational Culture On The Employee Performance At The Jayakarta Hotel, Bandung, Indonesia. Journal of Business on Hospitality and Tourism, 2(1), 11-33
Bambacas, M. Patrickson, M. (2009). Assessment of communication skills in manager selection: some evidence from Australia. Journal of Management Development. 28 (2):109-120
Buttner, E. Gryskiewics, N. & Hidore, S. (1992).The Relationship between Styles of Creativity and Managerial Skills Assessment. British Journal of Management. 1(10): 228–238.
Byham, W, C. Smith, A. & Paese, M. (2002).Grow your own leaders: How to identify, Develop and Retain Taleny. Uper Saddle River, NJ: P Pretice Hall.
Carmeli, A. & Tishler, A. (2006). The relative importance of the top management team’s managerial skills. International Journal of Manpower. 27(1):9-3
Carson, D., & Gilmore, A. (2000). SME marketing management competencies. International Business Review, 9(3): 363-382.
Chong, E. (2008). Managerial competency appraisal: A cross-cultural study of American and East Asian managers. Journal of Business Research. 5(61): 191–200.
Dragandis, f. & Mentzas, G. (2006). Competency-based management: a review of system and approaches. Journal of Information management & computer security. 14(1): 51 - 64
Gentry, W, A. Harris, L, S. & Becca, A, B. (2008).Managerial skills: what has changed since the late 1980s. Journal of Leadership & Organization Development. 29(2):167 – 181.
Grant, K., Maxwell, G., & Ogden, S. (2014). Skills utilisation in Scotland: exploring the views of managers and employees. Employee Relations, 36(5), 458-479.
Griffin, R. (2012). Fundamentals of Management. Sixth Edition. Mason, OH: South-Western.
Hoffman, H. Shipper, F. Davy, J. & Rotondo, D. (2014). A cross-cultural study of managerial skills and effectiveness.International Journal of Organizational Analysis. 22(2): 372 – 398.
Jokinen, T.( 2005 ) Ghobal leadership competencies : A Review and Discussion tournal of European industrial traininy. Journal of European Industrial training, 29( 3): 199 – 216.
Katz, R. (1974). Skills of an effective administrator. Harvard Business.
Kontz, H., (1988).management singlapurs hills. Published by mcgraw-Hill Education.
Kumpusalo, E. Mattila, I. & Halila, H. (2003). Managerial skills of principal physicians assessed by their colleagues. Journal of Health Organization and Management. 17(6): 457-462.
Martina, K. Hana, U. & Jiri, F. (2012). Identification of Managerial Competencies in Knowledge-based Organizations. Journal of Competitiveness, (4)1:129-142.
Leinonen, J., and Juntunen, P. (2007), Leadership competencies in changing local government, The European Group of Public Administration. Study Group: Personnel Policies.
Qiao, J. &Wang, W. (2008). Managerial competencies for middle managers: some empirical findings from China. Journal of European Industrial Training. 33(1):69-80.
Sandelowski, M. & Barroso, J. (2007). Handbook for Synthesizing Qualitative Research. Springer publishing company, New York
Sanghi, S, (2007).The handbook of competency mapping: understanding, designing andimplementing competency models in organization .sage publications in dia Pvt Ltd.
Shipper, F. (1999). A comparison of managerial skills of middle managers with mbas, with other masters' and undergraduate degrees ten years after the Porter and mckibbin report. Journal of Managerial Psychology. 14 (2):150-163.
Singh, R., & Mohanty, M. (2012). Impact of training practices on employee productivity: A comparative study. Interscience Management Review (IMR), 2(2), 74.
Šparl, P., Žnidaršič, A., Kasper, H., Mühlbacher, J., & Kovač, J. (2013). Management Competencies and Organizational Performance in CEE: A Comparison of Slovenia and Austria. Organizacija, 46(5), 214-220.
Tripathi, K., & Agrawal, M. (2014). Competency Based Management In Organizational. Global Journal of Finance and Management, 6(4): 349-356.
Whetten, D, A, & Cameron, K, S, (2011).Developing Management Harold Koontz. Heinz.
Worall, L., and Cooper, C. L., (2001).Management skills development: a perspective on current issues setting the future, leadership development journal, 22(1) : 34-39
Young. M., & Dolowitz, V.( 2005 ). A Model of command, leadership and management competency in the British Royal Navy, Emerald Leadership & organization development journal. 26 (3): 228-241
Yau, W, S, L. & Sculli, D. (1982).managerial traits and skills.Journal of management development.9(6): 32-40