الماسی، حسن؛ سعیدی، نیما؛ حسنپور پازواری؛ ترکیان، مهدی؛ بیکخایخان، یوکابد (1389)."بررسی رابطۀ هوش عاطفی با عملکرد کارکنان"،فصلنامۀ مدیریت کسب و کار، شماره 5، سال دوم، صص 159-143.
ایران زاده، سلیمان (1384)، موج چهارم: سازمان و مدیریت در هزاره جدید، انتشارات افق دانش.
بخشی زاده، علیرضا؛ مکاریان دهکردی، پری؛ نیسی، عبدالکاظم و رحیمی، فرج اله. (1391). "نقش هوش هیجانی در توسعه رفتار شهروندی سازمانی"، کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی. قم: انتشارات جباری.
ترنس، آرمیچل (1376). مردمدرسازمانهازمینۀرفتارسازمانی.ترجمۀ حسین شکرکن، انتشارات رشد.
جلالی، محمدعلی (1377). بررسی تأثیرات نگرشهای شغلی بر عملکرد کارکنان عملیاتی بیمارستانهای شبکۀ بهداشت و درمان و علوم پزشکی شهرستان شاهرود تهران: دانشگاه شهید بهشتی، پایاننامۀ کارشناسی ارشد.
چناری، علیرضا؛ صائمیان، صدیقه (1387). "مدیریت دانش و استعدادها". نشریه علمی مدیریت. ش 141: صص 19- 18.
زکیلکی، محمدعلی؛ مؤمنی، نونا (1385). "پژوهشی درباره رابطه هوش عاطفی مدیران و جو سازمانی"، فصلنامه علوم مدیریت ایران، سال 1 (شماره 2)، صص62-35.
سکاران، اوما (1380). روشهایتحقیقدرمدیریت. ترجمه: محمد صائبی و محمود شیرازی. تهران. نشر مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامهریزی.
شائمی، علی؛ علامه، سیدمحسن و عسکری، محبوبه (1392). "استراتژی مدیریت استعداد و رابطه آن با هوش عاطفی".فصلنامۀ علمی پژوهشی مطالعات مدیریت (بهبود و تحول). سال بیست و دوم، شماره 70. صص 75-37.
طالقانی، غلامرضا؛ امینی، سمیه؛ غفاری، علی؛ آدوسی، حسین (1392). "بررسی رابطۀ مدیریت استعداد و عملکرد اعضای هیئت علمی دانشگاه اصفهان". فصلنامۀ مدیریت دولتی، دورۀ 5، شماره 3. صص 102-83.
گریفین، مورهد، (1374)، مدیریت رفتار سازمانی، مترجمان: سید مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، انتشارات مروارید. چاپ اول.
گودرزوند چگینی، مهرداد؛ چیرانی، ابراهیم؛ مقدم، هادی؛ قانع کوشالشاهی، سیده فاطمه؛ مرادی، مریم. (1395). "بررسی رابطۀ مدیریت استعداد و عملکرد سازمانی". سال دهم. شماره 38: صص 278-253.
لاجوردی، سید جلیل(1387). "هوش عاطفی و رهبری سازمانی". پیاممدیریت. شماره 27: صص 57-41.
محمدتبار، سمیه؛ اسکندری، حسین و عباس پور، عباس (1390). "بررسی تأثیر رفتار شهروند سازمانی و هوش هیجانی بر رضایت شغلی کارکنان شرکت هشت الماس". فصلنامه فرهنگ مشاوره و رواندرمانی، سال دوم. شماره هفتم:صص 66-49.
نوع پسند اصیل، سیدمحمد؛ ملک اخلاق، اسماعیل؛ عاشق حسینی مهروانی، مجید (1392). "بررسی رابطۀ بین مدیریت استعداد و عملکرد سازمانی"، فصلنامۀ پژوهشهای مدیریت منابع انسانی دانشگاه جامع امام حسین(ع)، سال ششم. شماره 1: صص 51-31.
Armstrong, M. (1994). "Performance Management, Key Strategies and Practical Guidlines". Great Britain ogan Page Limited
Ayranci, E.( 2011). "Effects of top turkish managers emotional and spiritual Intelligence on their organzations financial performance". Business Intelligence Journal. Vol. 4, No. 1, PP 9_36.
Becker, B. E., Huselid, M. A., & Ulrich, D. (2001). "The HR scorecard: Linking people, strategy, and performance". Harvard Business Press.
Bethke-langenegger, P., Mahler, P., & Staffelbach, B. (2010)." Effectiveness of Talent Management Strategies in Swiss Companies Effectiveness of Talent Management Strategies". Universität Zürich. Institut für Strategie und Unternehmensökonomik, Diskussionspapier, 16, 1-20. Bradberry, T. & Greaves, J. (2009). "Emotional intelligence 2.0 San Diego: Talent Smart".
Brown, C. (2014). "The effects of emotional intelligence (EI) and leadership style on sales performance". Economic Insights—Trends & Challenges, 66(3), 1-14.
Busso, L. (2004). "The relationship between emotional intelligence and contextual performance as influenced by job satisfaction and locus of control orientation" (Doctoral dissertation, ProQuest Information & Learning).
Cascio, w. (1998), "Applied psychology in human resources management", Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
Cappelli, P. (2008). "Talent management for the twenty-first century". Harvard businessreview, 86(3), 74.
Carmeli, A. (2003). "The relationship between emotional intelligence and work attitudes, behavior and utcomes: An examination among senior managers". Journal of managerial Psychology, 18(8), 788-813.
Chadee, D., & Raman, R. (2012). "External knowledge and performance of offshore IT service providers in India: the mediating role of talent management". Asia pacific journal of human resources, 50(4), 459-482.
Chegeni, B., & Salavati, A. (2016). "Investigating the Relationship between Employee’s Talent Management and Job Performance in Agricultural Jihad Organization of Kurdistan (Three Headquarters)". International Journal of Humanities and Cultural Studies (IJHCS)ISSN, 1336-1352.
Cherniss, C., Extein, M., Goleman, D., & Weissberg, R. P. (2006)." Emotional intelligence: what does the research really indicate?". Educational Psychologist, 41(4), 239-245.
Cohn, J. M., Khurana, R., & Reeves, L. (2005). "Growing talent as if your business depended on it". Harvard business review, 83(10), 62.
Collings, D Mellahi, K. (2009). "Strategic Talent Management: A review and research agenda". Human Resource Management Review, 19, 304-313.
Dries, N. (2013). "The psychology of talent management: A review and research agenda". Human Resource Management Review. Vol. 23, No.4, PP: 272–285.
Dychtwald, K., Erickson, T.J. and Morison, R. (2006), "Workforce Crisis: How to Beat the Coming Shortage of Skills and Talent", Harvard Business School Press, Boston, MA.
Farahbakhsh, S. (2012). "The Role of Emotional Intelligence in Increasing Quality of Work Life in School Principals". Procedia -Social and Behavioral Sciences, 46: 31-35.
FMI (2007), The 2007 US Construction Industry Talent Development Report, FMI, Raleigh, NC.
Gagne, F. (2007). "Ten commandments for academic talent development". Gifted Child Quarterly, 51, 93-118.
Goleman, D.(2000)."Leadership that gets results". Harvard Business Review. pp: 88.
Goleman, D., Boyat zis, R. & McKee, A. (2002). "Primal leadership learning to lead with emotional intelligence". Boston Massachusetts: Harvard business Press.
Goleman, D. (2003). "The emotionally Intelligent Workplace", chapter3- An Eibased Theory of Performance. www.eiconsortium.org, pp. 23-45.
Guthridge, M., Komm, A. B., & Lawson, E. (2006). "The people problem in talent management". McKinsey Quarterly, 2(1), 6-9.
Hersey, P., Blanchard, K. H., & Johnson, D. E. (1996). "management of organizational behavior: utilizing of human resources "(7th Ed.). California: prentice-hall international inc.
Higgs, M. (2004). "A study of the relationship between emotional intelligence and performance in UK call centres". Journal of Managerial Psychology, 19(4), 442-454.
Hughes, Julia Christensen and Evelina Rog, (2008) "Talent management: A strategy for improving employee recruitment, retention and engagement within hospitality organizations", International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 20 Iss: 7, pp.743 – 757.
James Sunday Kehinde PhD, A. C. A. (2012). "Talent management: Effect on organizational performance". Journal of Management Research, 4(2), 178.
Jordan, P.J., Ashkanasy, N.M. and Hartel, C.E.J. (2002), “Emotional intelligence as moderator of emotional and behavioural reactions to job insecurity”,Academy of Management Review, Vol. 27 No. 3, pp. 361-72.
Kaliannan, M., Abraham, M., & Ponnusamy, V. (2016). Effective talent management in Malaysian SMES: A proposed framework. The Journal of Developing Areas, 50(5), 393-401.
Kane, J. S. (1996). "The conceptualization and representation of total performance effectiveness". Human Resource Management Review, 6(2), 123-145.
Kesler, G.C.(2002)." Why the leadership bench never gets deeper : Ten insights about executive talent development". Human Resource Planning, Vol. 25, No. 1, pp. 32-44.
Kline, R. B. (2015). "Principles and practice of structural equation modeling". Guilford publications.
Lawler, E. E, (2008). "Choosing the Right Talent Management Strategy".Workspan, 51(7), p.74.
Lewis, S. Patrick C, B. Steven, C. Stuart J, M. Mark F, M. Kevin, K. Claudia R, M. (2014). "Investigating links between emotional intelligence and observer performance radiologists in mammography". Medical Imaging Proc. of SPIE Vol. 1-7.
Lin, C. H. (2014). "The Influence of Key Talent Management to Organizational Performance: Moderating Effects of Organizational Strategy, Environmental Uncertainty, and Degree of Globalization".
Luna–Arocas, R., & Morley, M. J. (2015). "Talent management, talent mindset competency and job performance: the mediating role of job satisfaction". European Journal of International Management, 9(1), 28-51.
Mayer, J.D. and Salovey, P. (1997), “What is emotional intelligence”, in Salovey, P. and Sluyter, D.J. (Eds), Emotional Development and Emotional Intelligence: Educational Implications, Basic Books, New York, NY, pp. 3-31.
Mayer, J.D., Salovey, P. and Caruso, D.R. (2008), “Emotional intelligence: new ability or eclectic traits?”,American Psychologist, Vol. 63 No. 6, pp. 503-17.
Meyers, M. C., & van Woerkom, M. (2014). "The influence of underlying philosophies on talent management: Theory, implications for practice, and research agenda". Journal of World Business, 49(2), 192-203.
Mishra, P. S., & Mohapatra, A. D. (2010). "Relevance of emotional intelligence for effective job performance: An empirical study". Vikalpa, 35(1), 53-62.
Modassir, A., & Singh, T. (2008). "Relationship of emotional intelligence with transformational leadership and organizational citizenship behavior". International journal of leadership studies, 4(1), 3-21.
Nel, H., & De Villiers, W. S. (2004). "The relationship between emotional intelligence and job performance in a call centre environment". Journal of Industrial Psychology, 30(3), 75-81.
Oehley, A. M. (2007). The development and evaluation of a partial talent management competency model (Doctoral dissertation, Stellenbosch: University of Stellenbosch).
Offermann, L. R., Bailey, J. R., Vasilopoulos, N. L., Seal, C., & Sass, M. (2004). "The relative contribution of emotional competence and cognitive ability to individual and team performance". Human performance, 17(2), 219-243.
Phillips, D. R.; Roper, K. O. (2009). “A framework for talent management in real estate”. Journal of Corporate Real Estate,Vol. 11 No. 1, 2009, pp. 7-16.
Raman, R., Chadee, D., Roxas, B., & Michailova, S. (2013). "Effects of partnership quality, talent management, and global mindset on performance of offshore IT service providers in India". Journal of International Management, 19(4), 333-346.
Sila, A. K. (2014). "Relationship between training and performance: a case study of Kenyan women finance trust eastern Nyanza region, Kenya". Eur. J. Bus. Soc. Sci, 3(1), 95-117.
Silzer, R., & Dowell, B. E. (2010). "Strategic talent management matters". Strategy-driven talent management: A leadership imperative, 3-72.
Wagner, R., & Harter, J. K. (2006). 12: "The elements of great managing" (Vol. 978, No. 1-59992). Simon and Schuster.