دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
واکاوی نقش شخصیت سازمانی در بهبود عملکرد ایمنی

مهدی دهقانی سلطانی؛ سارا رمضانی

دوره 30، شماره 99 ، فروردین 1400، ، صفحه 29-52

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.54878.3736

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر شخصیت سازمانی بر عملکرد ایمنی با تبیین نقش میانجی رضایت شغلی است. جامعه آماری در این پژوهش کارکنان شرکت قطار شهری تهران و حومه بود. برای به دست آوردن حجم نمونه فرمول ­کوکران مورد استفاده قرار گرفت و از روش نمونه­گیری خوشه­ای و تصادفی نیز برای توزیع پرسشنامه در میان نمونه برآورد شده، استفاده شد. برای ...  بیشتر

تاثیر رفتار شبکه ای بر رضایت شغلی و تعهد سازمانی

مهدی یزدان‏ شناس؛ سعید باباخانی

دوره 29، شماره 95 ، فروردین 1399، ، صفحه 49-81

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.25311.2436

چکیده
  تعهد سازمانی و رضایت شغلی نمایندگان فروش و عملکرد آن‏ها در هر صنعت و عرصه‏ای یکی از عاملان اصلی و تاثیرگذار در موفقیت سازمان‏ها است. رفتار شبکه‏ای به عنوان مفهومی جدید در ادبیات رفتار فردی و سازمانی، مورد بررسی برخی از محققان قرار گرفته و رابطه این نوع از استراتژی رفتاری در میان کارکنان و نمایندگان فروش با تعهد سازمانی و رضایت ...  بیشتر

تأثیر مدیریت استعداد بر رفتار کارآفرینانه در بخش دولتی: تبیین نقش میانجی رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان

امین نیک پور

دوره 26، شماره 86 ، دی 1396، ، صفحه 97-123

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.8444

چکیده
  رفتار کارآفرینانه در بخش دولتی به دلیل نقش برجسته آن در کسب مزیت رقابتی، مورد توجه صاحب‌نظران قرار گرفته و مدیریت استعدادهای سازمانی به طور مستقیم و با نقش میانجی رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان از جمله متغیرهای اثرگذار بر رفتار کارآفرینانه هستند. هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش میانجی‌‌ رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان در رابطه ...  بیشتر

رابطه‌ی ادراک از برندکارفرما با نگرش های شغلی کارکنان

سیدعلی اکبر افجه؛ زهرا علیزاده فر

دوره 26، شماره 84 ، تیر 1396، ، صفحه 73-96

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.7856

چکیده
  برندکارفرما تصویری از سازمان بعنوان بهترین مکان برای کار،  با  هدف تاثیر مثبت بر کارکنان فعلی و آتی به منظور جذب و حفظ کارکنانی با پتانسیل بالا می باشد. زمانی کارکنان جذب سازمان شده و در آن خواهند ماند که نگرش مثبتی نسبت به سازمان و کارفرما داشته باشند. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی رابطه‌ی ادراک از برند کارفرما و نگرش های شغلی ...  بیشتر

تاثیر رضایت شغلی بر عملکرد با نقش میانجی وفاداری سازمانی

محمودرضا اسماعیلی؛ حیدر صیدزاده

دوره 25، شماره 83 ، خرداد 1396، ، صفحه 51-68

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.7478

چکیده
  عملکرد شغلی کارکنان به دلیل نقش برجسته آن در دستیابی به اهداف سازمان مورد توجه مدیران        می­باشد. رضایت شغلی به طور مستقیم و با نقش میانجی وفاداری سازمانی از جمله متغیرهای موثر بر عملکرد شغلی است. پژوهش فعلی، با هدف بررسی رابطه بین رضایت شغلی و عملکرد کارکنان با نقش میانجی وفاداری سازمانی در سازمان جهادکشاورزی ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی برند کارکنان در بیمه

محمدرضا کریمی علویجه؛ سیدمحمدصادق اسحاقی؛ محمد مهدی احمدی

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، ، صفحه 119-142

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4032

چکیده
  درگذشته شرکت­های فعال در حوزه خدمات از رویکرد مبتنی بر مشتری برای برندسازی استفاده می‌نمودند. این رویکرد برمبنای تبلیغات بیرونی برای ساختن یک برند قوی تأکید می­کرد و نقش کارکنان را در ساختن برند نادیده می­گرفت. در سال­های اخیر رویکردی نوین با تأکید بر نقش کارکنان در برندسازی موردتوجه قرارگرفته است. این رویکرد تحت تأثیر مدیریت ...  بیشتر

تحلیل همبستگی سبک رهبری تحولی- تعاملی مدیران با رضایت شغلی کارکنان

فخرالسادات نصیری ولیک بنی؛ سید علی عمادی پاشاکلایی

دوره 24، شماره 79 ، اسفند 1394، ، صفحه 101-118

چکیده
  هدف از پژوهش بررسی رابطه بین سبک رهبری تحولی– تعاملی مدیران با رضایت شغلی کارکنان بود. این تحقیق از نوع مطالعات توصیفی پیمایشی- همبستگی می­باشد و جامعه آماری آن را کلیه کارکنان اداره کل مخابرات استان همدان تشکیل دادند که با استفاده از نمونه­گیری تصادفی طبقه ای-نسبی تعداد220 نفر(114مرد و 106زن) مطابق جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. ...  بیشتر

ارتباط ابعاد مختلف اعتماد سازمانی با رضایت شغلی کارکنان

شهاب الدین شمس؛ امیر تیمور اسفندیاری مقدم

دوره 24، شماره 77 ، تیر 1394، ، صفحه 171-185

چکیده
  این تحقیق پیرامون بررسی ارتباط ابعاد مختلف اعتماد سازمانی با رضایت شغلی کارکنان صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان یکی از سازمان های دولتی در استان مازندران می باشد و نمونه آماری از 218 کارمند ارشد و جزء این سازمان تشکیل می‎شود. جهت بررسی اعتماد سازمانی از مدل الونن و همکاران و برای بررسی رضایت شغلی از مدل اسمیت و همکاران ...  بیشتر

ارتباط ابعاد مختلف اعتماد سازمانی با رضایت شغلی کارکنان.

شهاب الدین شمس؛ امیر تیمور اسفندیاری مقدم

دوره 24، شماره 77 ، تیر 1394

https://doi.org/10.22054/jmsd.2021.1169.1057

چکیده
  این تحقیق پیرامون بررسی ارتباط ابعاد مختلف اعتماد سازمانی با رضایت شغلی کارکنان صورت گرفته است. جامعه آماری این تحقیق کارکنان یکی از سازمان های دولتی در استان مازندران می باشد و نمونه آماری از 218 کارمند ارشد و جز این سازمان تشکیل می شود. جهت بررسی اعتماد سازمانی از مدل الونن و همکاران و برای بررسی رضایت شغلی از مدل اسمیت و همکاران استفاده ...  بیشتر

بررسی اثر رضایت از قراردادهای روان شناختی بر ابعاد نگرشی و رفتاری

علیرضا چیت سازیان؛ هدی بادپر؛ زینب قاسمی

دوره 23، شماره 73 ، خرداد 1393، ، صفحه 95-120

چکیده
  مفهوم قرارداد روان شناختی جهت تبیین دقیق تر رابطه ی سازمان با کارکنان متبوعشان بکار گرفتهمی شود. این مفهوم عبارت است از مجموعه باورهایی در خصوص اینکه کارکنان و سازمان چهچیزی به یکدیگر ارائه نموده و چه چیزی از یکدیگر دریافت می نمایند. رضایت از این قراردادهامی تواند بر روی نگرش ها و رفتارهای سرمایه های انسانی سازمان ها اثرات مثبتی داشته ...  بیشتر

رابطه بین رضایت شغلی، نیاز به کنترل، نیاز به کسب موفقیت و نیاز به کسب قدرت کارکنان

سعید صحت؛ امین عطوفی؛ فربد جعفری

دوره 21، شماره 68 ، آذر 1391، ، صفحه 17-32

چکیده
  اهمیت رضایت شغلی در ابعادی از قبیل عملکرد، تعهد شغلی و مباحثی از این قبیل بر هیچ یک از مدیران پوشیده نیست و مطالعات بسیاری نیز در این زمینه انجام شده است. از طرفی یکی از ابعاد تأثیرگذار بر رضایت شغلی کارکنان، شخصیت افراد است که در تحقیقات مختلف ابعاد گوناگون آن مورد بررسی قرار گرفته است. این تحقیق نیز به بررسی رابطه رضایت شغلی کارکنان ...  بیشتر

تأثیرتعهد مدیران بر تعهد سازمانی، رضایت شغلی و عملکرد کارکنان

نبی اله دهقان؛ صمد فتحی؛ سمیه گرجامی؛ حسین ولی‌وند زمانی

دوره 21، شماره 67 ، اردیبهشت 1391، ، صفحه 97-128

چکیده
  تحقیق حاضر با هدف مطالعه تأثیر تعهد مدیران عالی در چگونگی ارائه خدمات به کارکنان بر تعهد سازمانی و رضایت شغلی و اثر آن بر عملکرد آنان صورت گرفته است و تعهد مدیران در قبال کارکنان با عامل‏های آموزش، توانمندسازی و پاداش سنجیده شده است. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی است که با روش پیمایشی و همبستگی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق مجموعه ...  بیشتر

بهره وری نیروی انسانی: بررسی رضایت شغلی، تعهد سازمانی و امنیت کاری

شهرناز مرتضوی

دوره 3، شماره 9 ، خرداد 1372، ، صفحه 5-25

چکیده
  این پژوهش در یک سازمان دولتی انجام شد و طی آن رضایت شغلی، تعهد سازمانی و همچنین امنیت شغلی کارمندان از یکسو و ادراک آنان از شیوه های مدیریت از سوی دیگر مورد بررسی قرار گرفت. در این بررسی، از یک مقیاس رضایت شغلی لینکلن بعنوان ملاک اعتبار، از مقیاس تعهد سازمانی پرتر، و همچنین از یک شاخص امنیت شغلی و شاخص های مدیریت پدرانه و ابعاد آن استفاده ...  بیشتر

رضایت شغلی کارکنان ایرانی و ابعاد مدیریت پدرانه

شهرناز مرتضوی

دوره 2، شماره 7 ، آذر 1371، ، صفحه 13-22

چکیده
  در این گزارش، به رابطه متقابل بین ارزشهای فرهنگی جوامع و ارزشهای فرهنگهای سازمانی محیط های شغلی آنها و همچنین به نقش مدیریت در ایجاد هماهنگی مطلوب بین آن دو اشاره می شود. آنگاه به یافته های یک تحقیق بین فرهنگی و چند تحقیق دیگر در سازمان های شغلی ایرانی، استناد می شود. تحقیقات مورد نظر مجموعا بیانگر این هستند که: 1. همانگونه که هوفستد ...  بیشتر

نگرش کارکنان درباره عوامل موثر در رضایت شغلی و ترک خدمت

محمود ساعتچی

دوره 1، شماره 4 ، اسفند 1370، ، صفحه 17-32

چکیده
  انجام پژوهش های سازمانی با تاکید بر جنبه های رفتاری کاری جدید در زمینه مدیریت بشمار می آید و نیاز کشور به اینگونه تحقیقات امری مسلم و قطعی است. نشریه مطالعات مدیریت در پاسخ به این نیاز تلاش می کند تا از این پس بخشی از مجله را به طرح نتایج تحقیقات مدیریت اختصاص دهد و اینکه اولین مقاله تحقیقی را به حضور شما تقدیم می نماید. در این مقاله با ...  بیشتر