دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
نگاه یکپارچه به یادگیری در سازمان‌های پروژه محور

محمدحسین صبحیه؛ محمد اقدسی؛ مهدی شامی زنجانی؛ حمید حکمیان

دوره 27، شماره 88 ، تیر 1397، صفحه 1-24

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8925

چکیده
  پروژه‌ها بستر بسیار مستعدی برای یادگیری هستند ولی به دلیل موقت بودن پروژه‌ها یادگیری در سازمان‌های پروژه محور رسوب نمی‌کند. پیش‌ازاین در حوزه سازمان‌های عملیاتی مدل‌هایی برای شکل‌دهی مفهوم سازمان یادگیرنده ارائه شده ولی این مدل‌ها به دلیل چالش‌های خاصی که در سازمان‌های پروژه محور حاکم است نمی‌توانند در یکپارچه نمودن یادگیری ...  بیشتر

شایستگی و ارتباط آن با عملکرد کارکنان

سید یعقوب حسینی؛ مانی آرمان؛ زهرا محمدی زاده

دوره 27، شماره 88 ، تیر 1397، صفحه 25-50

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8926

چکیده
  امروزه سازمان‌ها برای نیل به اهداف خود به دنبال استقرار سیستم‌هایی هستند تا فضای مساعد برای افزایش بهره‌وری را تضمین کنند. یکی از راه‌های افزایش بهره‌وری انتخاب کارکنان شایسته است. کانون ارزیابی و توسعه ازجمله روش‌هایی است که با هدف انتخاب، ارتقا و آموزش افراد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارزیابی عملکرد کارکنان نیز جهت بررسی ...  بیشتر

عوامل موثر بر ادراک در فرایند قانون‌گذاری

سید علی اکبر افجۀ؛ وجه الله قربانی‌زاده؛ الهام حیدری

دوره 27، شماره 88 ، تیر 1397، صفحه 51-74

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8927

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف  کشف عوامل محیطی مؤثر بر ادراک نمایندگان در فرایند تصویب قوانین انجام گرفت. روش استفاده شده در این تحقیق، نظریه داده بنیاد است. نمونه‌گیری با استفاده از منطق نمونه‌گیری نظری و روش قضاوتی هدفمند انجام گرفت و تا حصول اشباع نظری دنبال شد. مجموعاً با 16 نفر از نمایندگان مجلس مصاحبه نیمه‌ساختار یافته انجام شد و اسناد ...  بیشتر

تبارشناسی روشهای تحقیق در علوم انسانی در مسیر تمدن ایرانی- اسلامی

جهانیار بامداد صوفی

دوره 27، شماره 88 ، تیر 1397، صفحه 75-101

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8928

چکیده
  تبارشناسی مجموعه ای از تکنیک های تاریخی مورد استفاده در فلسفه است که برای اولین بار توسط فردریش نیچه، فیلسوف آلمانی و پس از او توسط میشل فوکو، فیلسوف پست- مدرن فرانسوی در مطالعاتشان به عنوان اصلی ترین روش تحقیق مورد استفاده قرار گرفته است. در این مقاله کوشش شده است تا از رویکرد تبارشناسانه به منظور ریشه یابی مبانی معرفت شناختی و ...  بیشتر

فرآیند درون فردی مشارکت در تسهیم دانش

علی شائمی برزکی؛ مسعود کیان‌پور؛ فاطمه شاکری

دوره 27، شماره 88 ، تیر 1397، صفحه 103-141

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8929

چکیده
  هدف این پژوهش، کاوش در فرآیند درون فردی مشارکت کارکنان در تسهیم دانش می­باشد. در این تحقیق روش پژوهش ترکیبی استفاده شد. در ابتدا داده‌ها از طریق مصاحبه‌های عمیق با تعداد 30 نفر از مدیران ارشد، میانی و کارمندان یکی از سازمان‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی وابسته به آن که در صنعت برق استان یزد فعال‌اند، به دست آمد و از طریق کدگذاری ...  بیشتر

طراحی و تبیین مدل‌ شایستگی‌ در ارتباطات بین فردی سازمانی

حسین دامغانیان؛ عباسعلی رستگار؛ محمد یزدانی زیارت

دوره 27، شماره 88 ، تیر 1397، صفحه 143-174

https://doi.org/10.22054/jmsd.2018.8930

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی شایستگی­های ارتباطی بین فردی در سازمان و نیز شناسایی ابعاد و تعیین نحوه تعامل بین آنهاست. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و توسعه­ای و شامل دو بخش تحلیلی و کمی و استفاده از روش مد­ل­سازی ساختاری تفسیری است. جامعه آماری آن در بخش تحلیلی جمعی از خبرگان دانشگاهی و در بخش کمی تمام کارکنان دستگاه­های اجرایی استان خراسان ...  بیشتر