دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
شماره 63
این شماره از زمستان 89وبهار90 میباشد
شماره 62
تابستان و پاییز89می باشد
شماره 61
شماره61زمستان88 وبهار89 -
شماره 60
مربوط به تابستان و پاییز88 و تاریخ انتشار بهار89می باشد
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
راهبرد های رهبری متخصصان در بخش تحقیق و توسعه

سیدمحمد اعرابی؛ حمیدرضا پیرمراد

دوره 20، شماره 61 ، اردیبهشت 1389، صفحه 1-35

چکیده
  این مقاله حاصل پژوهشی است که در راستای نیل به اهداف سند چشم اندازجمهوری اسلامی ایران برای کسب جایگاه مورد نظر علمی کشور تعریف گردید هاست، و انجام آن با توجه به مفاد سند چشم انداز ضروری می نمود. با توجه به اینکه در این سند تاکید فراوانی بر پیشرفت و توسعه علمی شده است، و هدف نهایی،رسیدن به جایگاه اول علمی در سطح منطقه می باشد، این امر ضرورت ...  بیشتر

الگوی سنجش و ارتقای درجه پایداری سازمانی با رویکرد مدیریت دانش

عباس افرازه؛ ساویز محمدنبی؛ سینا محمدنبی

دوره 20، شماره 61 ، اردیبهشت 1389، صفحه 37-63

چکیده
  پایداری سازمان، توانایی حفظ یا توسعه عملکرد در بلندمدت و نتیجه تداوم رضایت ذی نفعان سازمان در طول زمان است. پایداری به توانایی سازمان در پایشفرصت ها، تغییرات، روندها و ریسک های محیط خارجی مرتبط است و با هدف ایجاد توازن بین منافع مالی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی سازمان در بلندمدت، مدیریت می شود. در این مقاله ابتدا آخرین الگوی ...  بیشتر

محیط مساعد کسب و کار، پیش نیاز توسعه کارآفرینی در ایران

محمود احمدپور داریانی؛ علی داوری؛ قاسم رمضانپور نرگسی

دوره 20، شماره 61 ، اردیبهشت 1389، صفحه 65-89

چکیده
  تجارب توسعه کشورها و مطالعات نهادهای بی نالمللی مانند بانک جهانی  نشان می دهد که محیط کس بوکار، بر توسعه کارآفرینی تأثیر مستقیم دارد.محیط نامساعد کس بوکار، شرک تهای کوچک و متوسط و کارآفرینان را در مقایسه با شرکت های بزرگ در معرض مشکلات بیشتر قرار می دهد. بر این اساس، اخیراٌ توجه به محیط کس بوکار به عنوان یکی از پیش نیازهای توسعهکارآفرینی ...  بیشتر

بررسی تأثیرادراک عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی (مطالعه موردی: ادارات کل (بنادر و دریانوردی) و (گمرک) استان گیلان بندر انزلی)

حسین گنجی نیا؛ مهرداد گودرزوند چگینی؛ احمد غفارزاده

دوره 20، شماره 61 ، اردیبهشت 1389، صفحه 91-120

چکیده
  هدف مقاله حاضر، بررسی تأثیر ادراک عدالت سازمانی بر رفتار شهروندی استان گیلان بندرانزلی « گمرک » و « بنادر و دریانوردی » سازمانی در ادارات کلاست. مبنای این پژوهش در واقع تأثیر لایحه قانون مدیریت خدمات کشوری بهعنوان ایجاد کننده عدالت ساختاری در سازمانهای متأثر از این قانون به جزموارد خاص که قانونگذار از آن نام میبرد، در ...  بیشتر

ارتقای پژوهشهای تفسیری در سازمان: مروری بر مبانی فلسفی و فرایند اجرای روش پدیدارنگاری

حسن دانایی فرد؛ حسین کاظمی

دوره 20، شماره 61 ، اردیبهشت 1389، صفحه 121-147

چکیده
  پدیدارنگاری روشی است که در زمره روشهای پژوهش کیفی قرار میگیردو در حیطه پارادایم تفسیری جای دارد. این روش در دهه 1970 در دانشگاهگوتنبرگ سوئد ایجاد شد و هدف آن دستیابی به درکی عمیق از مفاهیم متفاوتیک پدیده در نزد افراد مختلف است. اساس این روش بر این موضوع استواراست که افراد مختلف میتوانند تجارب و یا مفاهیم متفاوتی از یک پدیده داشتهباشند. ...  بیشتر

طراحی و پیاده سازی سیستم سنجش کیفیت توزیع مرسولات عادی در شرکت پست جمهوری اسلامی ایران

کاوه شیبانی؛ افسانه واحدیان؛ امیر صالحی پور؛ محمد مهدی پایدار

دوره 20، شماره 61 ، اردیبهشت 1389، صفحه 149-165

چکیده
  یکی از مهمترین شاخصهای موفقیت سازمانهای خدماتی و تولیدی،ارتقای سطح رضایتمندی مشتریان میباشد. شرکت پست جمهوری اسلامیایران نیز به مثابه اینگونه سازمانها با هدف ارائه خدمات پستی به آحاد مردم وافزایش سوددهی، تلاش لازم را در ارائه خدمات مطلوب و مورد انتظار مشتریان   در واحدهای پستی دنبال مینماید. یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی کیفیتپست، ...  بیشتر

ارزیابی عملکردCRM در شرکت ایران خودرو مبتنی بر کارت امتیازی متوازن

سعیده کریمی؛ جهانیار بامداد صوفی؛ پیمان میراب آستانه

دوره 20، شماره 61 ، اردیبهشت 1389، صفحه 167-191

چکیده
  با توجه به ای نکه امروزه قدرت فروشنده به خریدار انتقال یافته است،سازمان ها متوجه این امر شده اند که رقابت با محصولات متمایز و ارزان تر کافینیست، و مزیت رقابتی صرفاً از طریق محصولات متمایز به دست نم یآید، بلکهاز طریق ارتقای روابط با مشتری حاصل می شود. در عین حال، مشتریانهزینه های متغیر پایین متحمل می شوند و به سهولت می توانند وفاداریشان ...  بیشتر