دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تعداد مقالات: 6
تصمیم گیری در نظام ولائی اسلام: بحثی پیرامون مرجعیت و رهبری
دوره 4، شماره 15 ، آذر 1373، صفحه 1-12
چکیده
اسلام به عنوان یک مکتب جامع الاطراف، در عموم زمینه های پنداری و رفتاری، دارای معارف و احکامی است که بعضا مطلق و بعضا نسبی هستند. مطلق های اسلامی آنهایی می باشند که محدود به شرایط زمان و مکان نیستند و برعکس، امور نسبی آن دسته از اموری هستند که اگر چه احکام آنها ثابت است ولی مصادیق شان بسته به تحولات زمانی و تغییرات مکانی متفاوت گردیده، ... بیشترمقیاس ارزشیابی عملکرد آموزش دهنده
دوره 4، شماره 15 ، آذر 1373، صفحه 13-37
چکیده
یکی از مشکلات مدیران و مسئولان مراکز و موسسات آموزش مدیریت و نیز دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور ، عدم دسترسی آنان به نوعی مقیاس معتبر برای تعیین اثر بخشی عملکرد اعضای هیئت علمی این موسسات و مراکز می باشد. در این موارد مسئولین و برگزار کنندگان دوره های آموزشی می خواهند به این سوال جواب دهند که آیا کارشناس، مربی یا استادی را که برای ... بیشترپارادایم تفسیری و مطالعه سازمان
دوره 4، شماره 15 ، آذر 1373، صفحه 39-50
چکیده
در سال های اخیر برخی از نظریه پردازان سازمانی کوشیده اند جنبه های گوناگون زندگی سازمانی را با توجه به پارادایم تفسیری و مکاتب آن مورد بحث و مطالعه قرار دهند. هدف از این بررسی ها، افزودن به اعتبار پارادایم تفسیری در مقابل روش شناسی مکتب پوزیتیویسم است. آنها به این منظور، تحقیقات خود را به صورت برنامه هایی تجربی دنبال کرده اند و سعی داشته ... بیشترنرخ بازده سرمایه گذاری: دفتری یا واقعی؟
دوره 4، شماره 15 ، آذر 1373، صفحه 59-81
چکیده
نرخ بازده سرمایه گذاری، عمومی ترین مفهوم کلیدی است که معیار بسیاری از تصمیمات مهم اقتصادی و مالی می باشد. این نرخ با اهمیت ترین عاملی است که در ارزیابی پروژه های سرمایه گذاری، ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها، ارزیابی کارائی مدیریت در بخش های اقتصادی یا خطوط تولیدی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این نرخ در صنایعی که تابع مقررات خاص دولت ... بیشترتبلیغات و ارتقاء فعالیت های مختلف در سطح بین المللی
دوره 4، شماره 15 ، آذر 1373، صفحه 81-100
چکیده
تبلیغات کم هزینه ترین شیوه برای ارتباط با خریداران خارجی و ایجاد بازار در سایر نقاط جهان است. شرکت هایی که در سطح بین المللی فعالیت می نمایند بایستی نیروهای محیطی هر بازار از قبیل عوامل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و جمعیت شناسی را مورد توجه قرار دهند. در بازارهای بین المللی، شرکت ها معمولا از دو روش استفاده می نمایند: 1. استراتژی ... بیشترگرایش ساختاری در طراحی سیستم های اطلاعاتی
دوره 4، شماره 15 ، آذر 1373، صفحه 101-108