دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
ارتباط بین اعتماد سازمانی، حمایت سازمانی ادراک شده و تعهد سازمانی

حمید رضا بهرامی؛ رسول صریحی اسفستانی

دوره 24، شماره 78 ، آذر 1394، صفحه 1-16

https://doi.org/10.22054/jmsd.2015.1799

چکیده
  چکیده موفقیت در دنیای رقابتی به توانائی توسعه روابط مبتنی بر اعتماد نیاز دارد و کلید اصلی آن به شمار می‎رود. بر این اساس سازمان‎ها و کارکنان نیاز دارند که هم خودشان قابل اعتماد باشند و هم به یکدیگر اعتماد کنند. تعهد سازمانی نیز یک نوع نگرش مهم شغلی و سازمانی است که در طول چند دهه اخیر مورد علاقه بسیاری از محققان رشته‎های رفتار سازمانی ...  بیشتر

تعیین تاثیر رضایت از جبران خدمات مالی و غیر مالی بر درگیری عاطفی- ذهنی کارکنان با نقش میانجی ادراک از عدالت سازمانی

علی شائمی؛ علی صفری؛ سمانه سلیمیان

دوره 24، شماره 78 ، آذر 1394، صفحه 17-32

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر رضایت از جبران خدمات مالی و غیرمالی بر درگیری عاطفی- ذهنی کارکنان  با در نظر گرفتن نقش میانجی عدالت سازمانی ادراک شده صورت پذیرفته است. جامعه آماری 862 نفر از کارکنان شهرداری اصفهان بودکه 314 نفر،  به روش نمونه گیری تصادفی طبقه‌ای انتخاب شده‌اند. روش گردآوری داده‌ها  از طریق پرسشنامه بوده است؛ در ...  بیشتر

پیش‌بینی آمادگی برای تغییر سازمانی براساس ادراک کارکنان بانک از نوع ساختار سازمانی با نقش واسطه‌گری انسجام سازمانی

جعفر ترک زاده؛ فاطمه عبدشریفی

دوره 24، شماره 78 ، آذر 1394، صفحه 33-64

چکیده
  هدف این مطالعه پیش­بینی آمادگی برای تغییر سازمانی بر اساس ادراک کارکنان یکی از بانک‌های دولتی از نوع ساختار سازمانی با نقش واسطه‌گری انسجام سازمانی است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش، تحقیقی توصیفی از نوع همبستگی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده‌های مورد نیاز جمع‌آوری شده است. جامعه ...  بیشتر

فراتحلیل ارتباط میان کیفیت زندگی کاری و تعهّد سازمانی

بهروز رضائی منش؛ جعفر عباس پور

دوره 24، شماره 78 ، آذر 1394، صفحه 65-88

چکیده
  با توجه به رشد تحقیقات در حوزۀ علوم انسانی و اجتماعی، دانشمندان به این نتیجه رسیده­اند که تسلط بر تمام ابعاد یک مسأله تا حد زیادی امکان­پذیر نیست؛ بنابراین به انجام تحقیقات ترکیبی روی آورده­اند که عصارۀ تحقیقات موجود در یک موضوع خاص را به روشی منظم برای آنها فراهم می­کند. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهش‌های انجام شده ...  بیشتر

تاثیر تقاضاهای شغلی بر تعلق خاطر شغلی کارکنان

محمدرحیم رهنما؛ امید علی خوارزمی؛ فاطمه بیگی نصر آبادی

دوره 24، شماره 78 ، آذر 1394، صفحه 89-108

چکیده
  تقاضاهای شغلی اعم از تقاضاهای چالشی و بازدارنده از مهمترین پیش نیازهای تعلق خاطر شغلی هستند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر تقاضاهای چالش زا و تقاضاهای بازدارنده بر تعلق خاطر شغلی کارکنان و تعیین اثرگذارترین شاخص های تشکیل دهنده تقاضاهای چالشی و بازدارنده است. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه از میان 80 نفر کارمندان معاونت ...  بیشتر

تاثیر سرمایه انسانی بر بروز رفتار کارآفرینانه

داوود حسین پور؛ محمد عبداللهی

دوره 24، شماره 78 ، آذر 1394، صفحه 109-126

چکیده
  با توجه به نوپا بودن شرکتهای دانش بنیان و مقوله کارآفرینی و همچنین نیاز جامعه و تاکید مسوولین کشور برای گسترش این دو مقوله،پژوهش حاضر با هدف شناسایی تاثیر سرمایه انسانی بر بروز رفتار کارآفرینانه در شرکت‎های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در سال 1393 انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 64 نفر از مدیران شرکت‏های ...  بیشتر

تأملی بر تقلیل فرسودگی شغلی در پرتو تاب‌آوری

حسین دامغانیان؛ لاله جمشیدی؛ طاهره مقصودی

دوره 24، شماره 78 ، آذر 1394، صفحه 127-150

چکیده
  شرایط محیط کار اعم از عوامل فیزیکی، اجتماعی روانشناختی بر عملکرد شغلی و میزان بهره‌وری کارکنان تأثیر گذار است. در دنیای کار، ماهیت برخی از مشاغل و تجارب بگونه‌ای است که خواه ناخواه افراد دچار مشکل می‌شوند، به گونه‌ای که ممکن است سلامت روانی آنها تهدید شود و بصورت معضل فرسودگی شغلی در نیروی انسانی بروز کند. از آنجائیکه یکی از سرمایه‌های ...  بیشتر