دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
نقش اعتماد سازمانی و عدالت سازمانی در سکوت سازمانی

عادل زاهد بابلان؛ غفار کریمیان پور

دوره 25، شماره 80 ، تیر 1395، ، صفحه 85-99

https://doi.org/10.22054/jmsd.2016.4029

چکیده
   این پژوهش با هدف  بررسی نقش عدالت سازمانی و اعتماد سازمانی در پیش بینی سکوت سازمانی در دانشگاه انجام گرفت.  روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری شامل تمام اساتید دانشگاه بودند که با استفاده از روش نمونه گیری خوشه  ای تصادفی، سه دانشکده انتخاب و از این سه دانشکده 70  نفر از اساتید به عنوان نمونه انتخاب و پرسشنامه ...  بیشتر

مدل جامع عدالت سازمانی با رویکرد اسلامی

سیدعلی اکبر افجه؛ ولی ا... تقی پورفر؛ عادل آذر؛ محمود جعفرپور

دوره 23، شماره 74 ، تیر 1393، ، صفحه 21-47

چکیده
  عدالت نقش مهمی را در پویاییهای روابط سازمانی از جمله روابط رهبر - پیرو، رفتار شهروندی و ... ایفا میکند واز این رو از موضوعات مورد توجه مدیران و کارکنان اس ت. بر این اساس و با توجه به بافت فرهنگی اجتماعیسازمان های کشور، پژوهش حاضر با هدف طراحی مدل جامع عدالت سازمانی با رویکرد اسلامی انجام شده است.روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش بر حسب ...  بیشتر

عدالت سازمانی و تاثیر آن بر آوا و عملکرد کارکنان

محمد دوستار؛ محمد اسماعیل زاده

دوره 22، شماره 72 ، اسفند 1392، ، صفحه 143-163

چکیده
  هدف این مقاله بررسی تاثیر عدالت سازمانی بر آوای کارکنان و عملکرد شغلی است. از این روابتدا آو و عدالت سازمانی و ابعاد هر یک از آنها را تشریح نمودیم. همچنین با مرور ادبیات موضوعفرضیات مناسب تدوین و در مرحله بعد به جمع آوری داده از جامعه آماری پرداخته شد. داده ها بهکمک ابزار پرسشنامه از بین تعداد 752 نفر از کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه ...  بیشتر

عدالت سازمانی: ارائه مدلی برای اندازه‌گیری عدالت برون‌سازمانی

سید یعقوب حسینی؛ سمیرا کریمی

دوره 21، شماره 68 ، آذر 1391، ، صفحه 33-65

چکیده
  عدالت سازمانی در اغلب پژوهش­ها در ارتباط با ذینفعان درونی سازمان در نظر گرفته شده و به دلیل پیامدهای مهم آن تبدیل به یکی از جذاب­ترین موضوعات پژوهشی در حوزه روانشناسی صنعتی و سازمانی شده است، پژوهش‌های اندکی درباره رفتار عادلانه سازمان در مواجهه با ذینفعان بیرونی صورت گرفته است. پژوهش حاضر در راستای این خلأ نظری و با هدف ارائه ...  بیشتر

پیش زمینه ها و پیامدهای بدبینی سازمانی مورد مطالعه : کارکنان شرکت تجارت الکترونیک پارسیان

مهدی حقیقی کفاش؛ نادر مظلومی؛ فرزانه میرزا محمدی

دوره 21، شماره 64 ، شهریور 1390، ، صفحه 117-139

چکیده
  این که آیا مدیران منابع انسانی باید نگران بدبینی کارکنان به سازمان باشند یا برای پاسخ به بدبینی تلاش کنند تا حد زیادی بستگی به این دارد که آیا بدبینی اثرات منفی بر کارکنان یا سازمان دارد یا نه. تحقیقات متعددی نشان داده اند که بین بدبینی سازمانی و بسیاری از متغیرها مثل رضایت شغلی، تعهد سازمانی، بیگانگی از سازمان، رفتار شهروندی ...  بیشتر