اصغر مشبکی؛ امیرحسین تقی زاده
چکیده
درک اهمیت نقش کارکنان در سازمانهای خدماتی موجب شده که این سازمانها در جستوجوی راهکارهایی بهمنظور مشارکت کارکنان در فرآیند برندسازی سازمان و تبدیل شدنشان به قهرمان برند باشند. از این رو، این امر توجه به مفهوم برندسازی کارفرما را بیشازپیش قوت میبخشد. اکثر مطالعات صورت پذیرفته، از برندسازی کارفرما بهعنوان روشی در ...
بیشتر
درک اهمیت نقش کارکنان در سازمانهای خدماتی موجب شده که این سازمانها در جستوجوی راهکارهایی بهمنظور مشارکت کارکنان در فرآیند برندسازی سازمان و تبدیل شدنشان به قهرمان برند باشند. از این رو، این امر توجه به مفهوم برندسازی کارفرما را بیشازپیش قوت میبخشد. اکثر مطالعات صورت پذیرفته، از برندسازی کارفرما بهعنوان روشی در جهت جذب افراد مستعد نامبردهاند. با این حال پژوهش حاضر پیامدهای برند داخلی کارفرما را مورد بررسی قرار داده و به بررسی تأثیر برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند از طریق متغیر مداخلهگر هویت سازمانی کارکنان میپردازد. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردی و از نظر گردآوری دادهها جزء پژوهشهای توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش کارکنان خط مقدم شعب بانک مسکن در شهر تهران میباشند. برای نمونهگیری از روش نمونهگیری اتفاقی استفاده شده و تعداد نمونه مورد نظر 215 نفر بدست آمد. برای تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیات و مدل پژوهش از مدلسازی معادلات ساختاری و با استفاده از نرمافزار SmartPLS2 استفاده گردید. یافتههای این پژوهش نشان میدهد که برند کارفرما بر هویت سازمانی کارکنان و هویت سازمانی کارکنان بر رفتار قهرمان برند و همچنین برند کارفرما بر رفتار قهرمان برند تأثیر مثبت و معناداری دارد.
سیدعلی اکبر افجه؛ زهرا علیزاده فر
چکیده
برندکارفرما تصویری از سازمان بعنوان بهترین مکان برای کار، با هدف تاثیر مثبت بر کارکنان فعلی و آتی به منظور جذب و حفظ کارکنانی با پتانسیل بالا می باشد. زمانی کارکنان جذب سازمان شده و در آن خواهند ماند که نگرش مثبتی نسبت به سازمان و کارفرما داشته باشند. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی رابطهی ادراک از برند کارفرما و نگرش های شغلی ...
بیشتر
برندکارفرما تصویری از سازمان بعنوان بهترین مکان برای کار، با هدف تاثیر مثبت بر کارکنان فعلی و آتی به منظور جذب و حفظ کارکنانی با پتانسیل بالا می باشد. زمانی کارکنان جذب سازمان شده و در آن خواهند ماند که نگرش مثبتی نسبت به سازمان و کارفرما داشته باشند. از اینرو پژوهش حاضر به بررسی رابطهی ادراک از برند کارفرما و نگرش های شغلی کارکنان می پردازد. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی، از حیث گردآوری اطلاعات پیمایشی و از نظر تحلیل داده ها توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری، کارشناسان ستاد مرکزی بانک توسعه صادرات ایران هستندکه تعداد آن ها معادل 400 نفر می باشد. از بین ایشان نمونه ای 112 نفری انتخاب شد. سپس پرسشنامه هایی که روایی و پایایی آن با تحلیل عاملی و آلفای کرونباخ تایید شده بود، توسط این افراد تکمیل شد. در ادامه مدل پیشنهادی تحقیق از طریق معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار Smartpls مورد آزمون قرار گرفت. یافته ها نشان داد مدل از برازش خوبی برخوردار است و تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفتند. در نتیجه می توان گفت ادراک از برندکارفرما با نگرش های شغلی کارکنان رابطهی مثبت و معناداری دارد.
حسام الدین کمال زاده؛ فهیمه لیاقت
چکیده
سکوت سازمانی و هویت سازمانی دو مفهوم چالش برانگیز برای سازمان ها محسوب می شود و هدف این پژوهش نیز بررسی رابطه ی بین هویت سازمانی و سکوت سازمانی کارکنان شهرداری بندرعباس می باشد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی و مقطعی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان شهرداری مرکزی بندرعباس بوده که ...
بیشتر
سکوت سازمانی و هویت سازمانی دو مفهوم چالش برانگیز برای سازمان ها محسوب می شود و هدف این پژوهش نیز بررسی رابطه ی بین هویت سازمانی و سکوت سازمانی کارکنان شهرداری بندرعباس می باشد. روش پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش گردآوری اطلاعات توصیفی-پیمایشی و مقطعی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان شهرداری مرکزی بندرعباس بوده که تعداد 80 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری تصادفی ساده، انتخاب شدند. ابزارهای جمع آوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد هویت سازمانی چنی و سکوت سازمانی ونداین و همکاران می باشد که پس از اطمینان از روایی محتوی و پایایی مورد استفاده قرار گرفتند. جهت دستیابی به نتایج از نرم افزارهای SPSSو PLS استفاده شد و نتایج آزمون فرضیه ها حاکی از آن است که هویت سازمانی با سکوت سازمانی رابطه ی مثبت معنادار دارد. نتایج آزمون فرضیه های فرعی نشان می دهد عضویت و وفاداری (مولفه های هویت سازمانی) با سکوت نوع دوستانه رابطه ی مثبت و معنادار و با سکوت مطیع و سکوت تدافعی رابطه ی معکوس دارند. هم چنین شباهت از مولفه های هویت سازمانی با سکوت تدافعی و سکوت مطیع رابطه ی مثبت و معنادار دارد اما با سکوت نوع دوستانه رابطه ی معناداری ندارد.