دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
راهبردهم‌آواسازی در کسب و کارهای سکومحمور؛ رویکرد فراترکیب

شهرام خلیل نژاد؛ محمدرضا دانشوردیلمی

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، ، صفحه 65-91

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.64518.4053

چکیده
  در اقتصاد جهانی شرکت‌هایی که مدل کسب‌وکار آن‌ها مبتنی بر تعاملات شبکه محور است، سریع‌ترین نرخ رشد را دارا هستند. در چنین اقتصاد شبکه محوری مزایای استراتژیک به‌طور فزاینده‌ای در کسب‌وکارهای پلتفرمی ایجاد می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کیفی نتایج مطالعات صورت گرفته در حوزه استراتژی هم‌آواسازی در کسب و کارهای پلتفرمی انجام شده ...  بیشتر

عوامل موثر بر عملکرد صادارتی شرکت های کوچک و متوسط

زهره دشتی شاهرخ

دوره 18، شماره 53 ، خرداد 1386، ، صفحه 51-77

چکیده
  دولتها علاقه مند کمک به شرکتها جهت افزایش صادرات هستند و دراین راستا برنامه های ارتقا صادرات دولت منجر به افزایش بیشتر صادرات شرکت های کوچک و متوسط در مقایسه با شرکت های بزرگ می گردد. لذا رفتار صادراتی شرکت های کوچک و متوسط و همین طور عواملی که نقش مهمی را در موفقیت صادراتی آنها ایفا می کند از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تحقیقات بسیاری ...  بیشتر

جهانی شدن سازمان ها و ماهیت سازمان های فراملیتی در ساختار شبکه ای

منیژه بحرینی زاده

دوره 13، شماره 52 ، اسفند 1385، ، صفحه 81-86

چکیده
  در دنیای پیچیده و چند بعدی امروزه و با آغاز رقابت در سطح بین المللی، ماهیت و ساختار سازمان ها دگرگون شده است و الگوهای جدید ساختاری پدیدار شده که سازمان های فراملی و ساختار شبکه ای را می توان نمونه ای از این تغییرات قلمداد کرد. سازمان های فراملی، سازمان هایی هستند که فعالیتشان از قلمرو یک یا چند کشور فراتر رفته، همه دنیا را عرصه فعلایت ...  بیشتر

تبیین استراتژی های صنعت بیمه کشور و طراحی ساختار مناسب جهت تحقق آن

محمد جواد عاصمی؛ سیروس تدبیری

دوره 13، شماره 50 ، شهریور 1385، ، صفحه 65-80

چکیده
  بیمه، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. دوام و بقاء آن در گرو توجه به مشتری و تامین رضایت اوست. این مقاله درصدد پاسخ به این سوال است که استراتژی ها و راهکارهای مورد انتظار مشتری مداری در صنعت بیمه کشور کدام است و ویژگی های ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید باشد؟ در این پژوهش، ضمن بهره گیری از نظریه های موجود از مطالعات و ...  بیشتر

استراتژی توسعه ی صادرات غیر نفتی کشور بر اساس درآمد سرانه

سیدمحمد اعرابی؛ حسن قاسمی

دوره 11، شماره 43.44 ، اسفند 1383، ، صفحه 15-35

چکیده
  صادرات غیر نفتی ایران از مباحث مهم و قابل توجه در سطح کلان کشور بوده و همواره در محافل دانشگاهی و حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفته و همگی بر لزوم توسعه آن اتفاق نظر دارند. با توجه به اهمیت خاص صادرات غیر نفتی، این مقوله از دیدگاه ها و زوایای متفاوت مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. بخش اعظم این مطالعات، ...  بیشتر

تنگناهای رقابتی کشور در پیوستن به سازمان تجارت جهانی و استراتژی های موثر

بهرام رضازاده

دوره 8، شماره 29.30 ، شهریور 1380، ، صفحه 89-116

چکیده
  تحقیق حاضر در پی شناسایی برخی از موانع مهم رقابت شرکت های ایرانی فعال در بازارهای خارجی است تا بتواند استراتژی های بازاریابی موثر برای موفقیت آنها در بازارهای خارجی به عنوان پیش نیاز پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی را بررسی نماید. روش تحقیق، بررسی دیدگاه های شرکت ها و سیاست گذاران صادرات کشور می باشد. دویست شرکت ایرانی و دویست ...  بیشتر

استراتژی های آموختنی برای حسابداری مدیریت در موقعیت های برنامه ناپذیر

سید جواد غروری

دوره 5، شماره 17.18 ، شهریور 1374، ، صفحه 51-84

چکیده
  پیدایش حسابداری مدیریت ریشه در توسعه صنعت تولید انبوه دارد. موقعیت فعلی حسابداری مدیریت به میزان قابل ملاحظه ای تغییر کرده است. مدیران با مجهولات متنوع فراوانی روبرو هستند. نیاز فزاینده ای برای استراتژی های جدید و ابزاری که فراتر از عرف حسابداری سنتی برود احساس می شود. از این رو استراتژی های جدید و اطلاعات بیشتری مورد نیاز است. این ...  بیشتر

سازمان های تدافعی در انتخاب استراتژی

علی اکبر فرهنگی

دوره 5، شماره 17.18 ، شهریور 1374، ، صفحه 155-168

چکیده
  سازمان ها موجوداتی زنده و پویا بوده و با نوعی دوگانگی ماهوی در حیات خود روبرو هستند. از یک طرف برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده خود دست به نوآوری و خلاقیت زده، محیط پیرامونی خود را تغییر می دهند و آن را با خواسته های خویش همسو می کنند. و از سوی دیگر برای بقای خود نیاز به انطباق با محیط یا سازگاری با آن دارند. شک نیست که مدیران عالی یا ...  بیشتر