دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
مدیریت بومی: چالشها و راهکارها

حسن لباف؛ محمدرضا دلوی

دوره 11، شماره 43.44 ، اسفند 1383، ، صفحه 113-137

چکیده
  سالهاست که الگوی مدیریت وارداتی غرب بی چون و چرا در کشورهای در حال توسعه به کار بسته می شود بی آن که اثر بخشی مورد انتظار را داشته باشد. سوالی که در این میان مطرح است آن است که چرا علیرغم سودمند بودن این الگوها در کشورهای مادر، جهانشمولی و انتقال پذیری آنها به دیگر کشورها با تردید و ناکامی مواجه شده است. هدف این مقاله بررسی ابعاد مختلف ...  بیشتر

آسیب شناسی اداری نظام بانکی کشور، مشکلات و راهکارها

علیرضا شیرانی

دوره 11، شماره 41.42 ، شهریور 1383، ، صفحه 171-188

چکیده
  بدون شک نظام بانکی کشور مهمترین رکن بخش مالی کشور بوده که از طریق تجهیز منابع تدارک نقدینگی، ارایه ی ابزار پرداخت، اعطای تسهیلات، ایجاد تعامل بین سرمایه گذاری و پس انداز و ایجاد تعادل در بخش خارجی، بر عملکرد کل اقتصاد تاثیر می گذارد. مقاله ی حاضر به ارزیابی نظریات و انتظارات مردم در مورد کیفیت و کمیت خدمات بانکی کشور و ترسیم وضع موجود ...  بیشتر

مسائل و راه کارهای تشکیل دانشگاه های اینترنتی در ایران

کامران فیضی

دوره 10، شماره 37.38 ، شهریور 1382، ، صفحه 18-134

چکیده
  در این تحقیق مفاهیم آموزش فرد محوری ، نقش رایانه در فرد محوری کردن آموزش ، آموزش بر مبنای رایانه " و " کلاس ها و دانشگاه های اینترنتی مورد بررسی قرار می گیرند. خلاصه ای از فرآیند و چگونگی پژوهشی با روش آزمایشی برای نمایش چگونگی اثربخشی آموزش بر مبنای رایانه در مقایسه با آموزش سنتی ارائه می شود. بحثی در مورد چگونگی راه اندازی این نوع آموزش ...  بیشتر

بازاریابی: تحولات، چالشها و راهکارها در هزاره سوم

حمید خداداد حسینی؛ سعید فتحی

دوره 9، شماره 33.34 ، شهریور 1381، ، صفحه 147-174

چکیده
  بازاریابی یا مدیریت بازار، بخشی از فعالیت های سازمان ها است که نقشی حیاتی در حضور استراتژیک این سازمان ها در بازار دارد. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، تردیدهایی نسبت به ارزش فعالیت های بازاریابی در شرکت ها مطرح شد. این تردید ها ناشی از برخی اقدامات ضعیف شرکت ها در انجام فعالیت های بازاریابی و همچنین بروز تحولات و چالشها در عرصه بازار ...  بیشتر