دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تبیین عوامل مؤثر بر بهبود بهره وری مدیریتمواد زاید جامد شهری

فتاح شریف زاده

دوره 20، شماره 60 ، اردیبهشت 1389، ، صفحه 89-114

چکیده
  هدف از انجام این تحقیق شناسایی عوامل مؤثر بر بهبود بهره وری مدیریت مواد زاید جامد شهری در کلان شهر تهران است. برای این تحقیق پژوهشگران پس از مطالعات میدانی، مرور مبانی نظری و مصاحبه با افراد خبره در این زمینه، پنج عامل مهم را شناسایی نمودند. این عوامل عبارتند از"بهینه سازی تکنولوژی جمع آوری و حمل و نقل مواد زاید جامد"،"بهینه سازی تکنولوژی ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر مشارکت شهروندان در اداره امور شهر

فتاح شریف زاده؛ جواد صادقی

دوره 19، شماره 59 ، مهر 1388، ، صفحه 47-70

چکیده
  عوامل مؤثر بر مشارکت شهروندان در اداره امور شهرامروزه مشارکت یکی از مفاهیم عمده و اصلی توسعه پایدار به شمار می رود. مدیران و برنامه ریزان شهری همواره سعی کرده اند تا با جلب مشارکت های مردمی به اهداف خود در زمینه اجرای طرح ها و برنامه ها به بهترین نحو ممکن نائل آیند. این مقاله نیز در راستای همین هدف به بررسی عوامل مهم در زمینه مشارکت شهروندان ...  بیشتر

اثر نظارت و بازرسی در استقرار و تقویت فرهنگ پاسخگویی

فتاح شریف زاده؛ علی ادبی فیروزجایی

دوره 19، شماره 58 ، آذر 1387، ، صفحه 127-142

چکیده
  نظارت و کنترل یکی از وظایف اصلی مدیریت محسوب می گردد، بطوریکه بدون توجه به این جزء، سایر اجزاء مدیریت شامل برنامه ریزی، سازماندهی و هدایت نیز ناقص بوده و تضمینی برای انجام درست آن وجود ندارد. سازمانی که مورد بازرسی قرار نگیرد روز به روز به ضعف و نابودی می رود و اثر بخشی ان مورد سوالی قرار می گیرد، بالعکس، سازمانی که اصولی بازرسی بر آن ...  بیشتر

تجزیه و تحلیل ارتباط عوامل سازمان و مدیریت با اجرایخط مشی توسعه کمی و کیفی برنامه دکتریتخصصی مدیریت

فتاح شریف زاده؛ عباس کاظمی بیدگلی

دوره 19، شماره 57 ، خرداد 1387، ، صفحه 53-85

چکیده
  یکی از مراحل مهم فرآیند خط مشی گذاری عمومی، مرحله اجرای خط مشی می باشد. بعداز تدوین و تنظیم خط مشی عمومی و قانونی کردن دستور کار و پیشنهاد خط مشی و طی مراحل لازم، باید توسط مراجع ذی صلاح قانونگذار تصویب شده و برای اجرا به سازمانهای مربوطه ابلاغ گردد. در اجرای مطلوب و کارآمد خط مشی عمومی، مسائل زیادی موثرند. در پژوهشی حاضر تلاش می شود ...  بیشتر

امکان سنجی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در سازمان های خدمات شهری: مطالعه شهرداری مشهد

فتاح شریف زاده؛ علیرضا ذبیحی

دوره 18، شماره 56 ، دی 1386، ، صفحه 93-122

چکیده
  در عصر حاضر سازمان های زیادی به اجرای مدیریت کیفیت جامع روی آورده اند. در این تحقیق سعی بر این است که نشان داده شود که آیا امکان به کارگیری و استقرار سیستم مدیریت کیفیت فراگیر در شهرداری مشهد وجود دارد یا خیر؟ بدین منظور با بررسی های اولیه شش متغیر مستقل تعهد مدیریت ارشد، مسؤلیت پذیری و خدمت رسانی، آموزش کارکنان، مشارکت، به کارگیری ...  بیشتر

نقش مهندسی مجدد و فن آوری اطلاعات در بهبود کیفیت عملکرد سازمان

فتاح شریف زاده

دوره 7، شماره 27.28 ، اسفند 1379، ، صفحه 25-48

چکیده
  برای بهبود عملکرد سازمان، روش ها و فنون مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. نسبت به ماهیت مسئله و فعالیت سازمان، اندازه آن، منابع انسانی و دیگر عوامل اثر گذار کاربرد چنین فنونی متفاوت است. در این مقاله ارتباط بین مهندسی مجدد و فن آوری اطلاعات و تاثیر آن بر عملکرد و فعالیت کیفی سازمان مورد بررسی قرار میگیرد. روش شناسی مهندسی مجدد و نحوه ...  بیشتر

تاملی در اهمیت و لزوم ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت

فتاح شریف زاده

دوره 4، شماره 16 ، اسفند 1373، ، صفحه 97-112

چکیده
  گرچه مسئله ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت توجه عمیق صاحبنظران و مدیران منابع انسانی را به خود معطوف نموده است با اینحال هنوز این عمل چندان مورد استقبال واقع نشده است. به عبارت دیگر در مقایسه با برنامه های برگزار شده آموزش ضمن خدمت، ارزشیابی واقعی معدودی از این دوره های آموزشی صورت گرفته است. بدین سبب فقدان ارزشیابی اصولی برنامه ...  بیشتر