مجتبی باقری؛ محمد رضا سعیدآبادی؛ شاهو صبار
چکیده
هدف این پژوهش ارزیابی اثر مکانیکهای مختلف بازیوارسازی بر درگیری کاربران و اپلیکیشنهای موبایل با استفاده از بررسی دادههای عینی و ذهنی میباشد. همچنین در این پژوهش مقایسه نتایج حاصل از دادههای عینی و ذهنی کاربران در خصوص میزان و ابعاد درگیری کاربران در اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» به عنوان مورد مطالعه انجام شده است. روش ...
بیشتر
هدف این پژوهش ارزیابی اثر مکانیکهای مختلف بازیوارسازی بر درگیری کاربران و اپلیکیشنهای موبایل با استفاده از بررسی دادههای عینی و ذهنی میباشد. همچنین در این پژوهش مقایسه نتایج حاصل از دادههای عینی و ذهنی کاربران در خصوص میزان و ابعاد درگیری کاربران در اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» به عنوان مورد مطالعه انجام شده است. روش تحقیق این مطالعه توصیفی ازنوع همبستگی و علّی– مقایسهای و از نوع تجربی است. جامعه آماری پژوهش حاضر را کاربران اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» تشکیل میدهند و حجم نمونه این پژوهش 390 نفر (به ازای هر مکانیک بازیوارسازی 130 نفر) می باشد. نتایج این پژوهش نشان داد بر اساس بررسی همزمان دادههای عینی و داده های ذهنی کاربران، استفاده از مکانیکهای مختلف بازیوارسازی اثر متفاوتی بر میزان و ابعاد درگیری کاربران دارد. همچنین تفاوت معنیداری بین یافته های حاصل از دادههای عینی و دادههای ذهنی کاربران در خصوص میزان درگیری کاربر قابل مشاهده است، هر چند در مقایسه نتایج درگیری کاربران در مکانیکهای مختلف بازیوارسازی، الگوی مشابهی در دادههای عینی و ذهنی وجود دارد. بعلاوه نتایج این پژوهش نشان داد که مکانیک بازیوارسازی «نشان» بیشترین میزان و مکانیک بازیوارسازی «جایزه» کمترین میزان درگیری برند را در کاربران ایجاد میکند.