دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
انگیزه خدمت عمومی و عوامل سازمانی و غیرسازمانی

محمدرضا بهرام زاده؛ علیرضا منظری توکلی؛ سنجر سلاجقه؛ مسعود پورکیانی؛ ایوب شیخی

دوره 29، شماره 97 ، مهر 1399، ، صفحه 9-39

https://doi.org/10.22054/jmsd.2020.46096.3411

چکیده
  مفهوم انگیزش کارکنان و توجه به عواملی که باعث ایحاد انگیزه می­گردد از جمله مهمترین موضوعاتی است که در بهره­وری نیروی انسانی مطرح می­باشد. انگیزش کارمندان دولت، مدت‌هاست که از موضوعات جذاب بوده است. این تحقیق با هدف تبیین مدل و بررسی رابطه بین عوامل سازمانی و غیرسازمانی با انگیزه  در خدمات عمومی (دولتی) صورت پذیرفت. تحقیق حاضر ...  بیشتر

عوامل کلیدی موفقیت توانمندسازی کارکنان

سید محمد میرمحمدی؛ داود حسین پور؛ حمیدرضا قاسمی بنابری

دوره 25، شماره 83 ، خرداد 1396، ، صفحه 93-114

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.7480

چکیده
  یک واقعیت قطعی سازمانی آن است که امروزه سازمان ها بر خلاف گذشته در یک محیط پیچیده و پویا فعالیت می کنند. در چنین محیطی تغییرات سریع و شدیدی رخ می دهد و رقابت در این محیط پیچیده یک عنصر حیاتی است. یکی از مؤلفه های مهم برای ورود سازمان ها به عرصه های ملی و بین المللی و رقابت در این عرصه ها نیروی انسانی توانمند می باشد. این تحقیق بر اساس نظریه ...  بیشتر

عوامل موثر بر موفقیت مدیریت منابع انسانی الکترونیک

حامد دهقانان؛ کریم رحمتی

دوره 25، شماره 82 ، اسفند 1395، ، صفحه 123-145

https://doi.org/10.22054/jmsd.2017.7150

چکیده
  در این پژوهش ، هدف اصلی شناسایی و اثبات رابطه بین عوامل موثر و موفقیت سیستم های مدیریت منابع انسانی الکترونیک می باشد. در همین راستا ، محقق با مطالعه ادبیات مربوطه و جمع اوری شاخصه ها ، انها را در قالب چهار گروه عوامل تکنولوژیکی ، سازمانی ، رفتاری و محیطی دسته بندی کرده است . جامعه آماری این پژوهش ، متخصصان و کارکنان بخش منابع انسانی ...  بیشتر

شناسایی و اولویت بندی عوامل سازمانی موثر بر اجرایی کردن ابعاد کارآفرینی سازمانی با تبیین نقش نهادینه سازی کارآفرینی

سید مهدی الوانی؛ رضا کهن هوش نژاد؛ سعید صفری؛ سعید خدامرادی

دوره 22، شماره 70 ، تیر 1392، ، صفحه 1-24

چکیده
  یکی از ساز و کارهای مطلوب سازمان ها برای پاسخی سریع و مناسب به تغییر و تحولات روز افزونمحیطی در فضای کسب و کار، ایجاد سازمان های کارآفرین است. سازمان های کارآفرین از طریقنهادینه سازی کارآفرینی در درون خود، موجبات اجرایی شدن ابعاد کارآفرینی سازمانی را فراهممی آورند. با توجه به اینکه فراهم سازی شرایط برای اجرای ابعاد کارآفرینی سازمانی ...  بیشتر

تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر مزیت رقابتی

حبیب رودساز؛ بهروز رضائی منش؛ شقایق توکلی

دوره 21، شماره 68 ، آذر 1391، ، صفحه 109-134

چکیده
  کارکنان صف در سازمان‎های خدماتی منبع مهمی برای ایجاد تمایز و مزیت رقابتی هستند.کیفیت خدمات، رضایت مشتری و برند سازمان‎ها تحت تأثیر اعمال و رفتار کارکنان خط اول می‌باشد. بانک‏ها به عنوان واحدهای تحت نظارت بانک مرکزی ملزم به رعایت کلیه قوانین و ضوابط ابلاغ شده از سوی بانک مرکزی می‌باشند این امر بیانگر عدم اختیار بانک ها به تعیین ...  بیشتر

عوامل مؤثر بر گرایش به کارآفرینی در بانک‎های خصوصی ایران

حسن درویش؛ سید مهدی الوانی؛ جمشید صالحی صدقیانی؛ حسن عباس زاده

دوره 21، شماره 66 ، دی 1390، ، صفحه 79-99

چکیده
  در دنیای امروز، کارآفرینی و گرایش به آن نقش  مهمی‏را در بقا و توسعه سازمان‎ها در محیط‎های متلاطم و پویا ایفا می‎کند. امروزه توسعه گرایش به کارآفرینی به منظور تقویت نوآوری، ابتکارعمل و مخاطره پذیری در سازمانها از جمله مباحث مورد توجه در ادبیات مدیریت است؛ در خصوص ابعاد و مولفه­های گرایش به کارآفرینی1 نظیر نوآوری، ابتکارعمل ...  بیشتر