نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

چکیده

بقاء اثر بخش و کارآمد سازمان در مسیر ایجاد منافع کوتاه و بلند مدت برای صاحبان منافعش نوعاً هدفی استراتژیک محسوب میگردد. از این منظر می توانیم شیوه هایی را که سازمان برای مقابله با آشفتگی ها و بحران ها و لذا تضمین بقای خود در پیش میگیرد، بخشی از استراتژی آن سازمان بشمار آوریم. در این مقاله مبانی شکل گیری نظریه ی مدیریت بحران به صورتی اجمالی مورد توجه قرار گرفته و دیدگاه های گوناگون درباره ی بحران طبقه بندی می شود. مقاله ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت بحران در راستای برنامه های استراتژیک سازمان به این نکته می پردازد که یافته های موجود در مورد بحران سازمانی و مدیریت آن انسجام کافی ندارند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Crisis management: A STRATEGIC APPROACH

نویسنده [English]

  • naadre mazlumi

چکیده [English]

Survival of the firm, faced with crisis is considered to be of strategic concern for its stakeholders, As such mature actions taken to help organizations, avert crises or more effectively manage those that do occur, is of strategic importance.
This article reviews some of the most important theories and alternative views related to the concept of crisis and organizational crisis management. Lack of adequate integration among different research perspectives is illustrated and a need to multidisciplinary approach to crisis management and its alignment with the strategic management framework of the firm is emphasized.