• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مطالعات مدیریت (بهبود و تحول)
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 27 (1397)
دوره دوره 26 (1396)
دوره دوره 25 (1395)
دوره دوره 24 (1394)
دوره دوره 23 (1393)
دوره دوره 22 (1392)
دوره دوره 19 (1391)
دوره دوره 18 (1390)
دوره دوره 17 (1389)
دوره دوره 16 (1388)
دوره دوره 15 (1387)
دوره دوره 14 (1386)
دوره دوره 13 (1385)
شماره شماره 52
شماره شماره 51
شماره شماره 50
شماره شماره 49
دوره دوره 12 (1384)
دوره دوره 11 (1383)
دوره دوره 10 (1382)
دوره دوره 9 (1381)
دوره دوره 8 (1380)
دوره دوره 7 (1379)
دوره دوره 6 (1378)
دوره دوره 5 (1374)
دوره دوره 4 (1373)
دوره دوره 3 (1372)
دوره دوره 2 (1371)
دوره دوره 1 (1370)
حقیقی, محمد, احتشامی, کاملیا. (1385). بازنمایی مدل تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت در چارچوب نظریه کنش ارتباطی هابرماس. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 13(52), 57-80.
محمد حقیقی; کاملیا احتشامی. "بازنمایی مدل تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت در چارچوب نظریه کنش ارتباطی هابرماس". مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 13, 52, 1385, 57-80.
حقیقی, محمد, احتشامی, کاملیا. (1385). 'بازنمایی مدل تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت در چارچوب نظریه کنش ارتباطی هابرماس', مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 13(52), pp. 57-80.
حقیقی, محمد, احتشامی, کاملیا. بازنمایی مدل تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت در چارچوب نظریه کنش ارتباطی هابرماس. مطالعات مدیریت (بهبود و تحول), 1385; 13(52): 57-80.

بازنمایی مدل تصمیم گیری مصرف کننده در اینترنت در چارچوب نظریه کنش ارتباطی هابرماس

مقاله 4، دوره 13، شماره 52، زمستان 1385، صفحه 57-80  XML اصل مقاله (4.04 MB)
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
نویسندگان
محمد حقیقی1؛ کاملیا احتشامی2
1هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی
2دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی
تاریخ دریافت: 09 مهر 1395،  تاریخ پذیرش: 09 مهر 1395 
چکیده
تحقیق حاضر در نظر دارد نظریه کلان کنش ارتباطی هابرماس را به مثابه گزینه ای دیگر در کنار مدل های تصمیم گیری مصرف کننده در مکاتب عمده بازاریابی قرار دهد. بنابر نظرگاه هابرماس، عقلانیت یک بعدی نیست و تنها در جنبه ابزاری خلاصه نمی شود. نظریه کنش ارتباطی دیدگاهی فرایندی نسبت به عقلانیت اتخاذ می کند و بر این باور است که این نتایج نیست که مهم محسوب می شود بلکه روش اتخاذ شده در نیل به این نتایج است که پایدار بوده و در ورای نقد است. عمده ترین نکته در این نظریه آن است که ارتباطات کلامی و زبانی در واقع کنش های گفتاری محسوب می شوند که باید مورد توجه قرار گیرند. هابرماس در این نظریه ابراز می دارد که ما مداوما ناچاریم در قبال داعیه های اعتباری که در گفتارها ملحوظ هستند موضع بلی یا خیر بگیریم. بدین ترتیب و از دیدگاه هارماس ارتباطات انسانی و به ویژه گفتگو، ماهیت عقلانی دارند. با توجه به این چارچوب است که این تحقیق در نظر داشته مدل تصمیم گیری مصرف کننده در خریدهایی در محیط اینترنت بازنمایی شود. بدین منظور روش تحقیق ترکیبی و از روش های پژوهشی کمی و کیفی تواما استفاده شده است. علاوه بر آن به شیوه تطابق همگونی یافته ها یا تکثر گرایی که در سطح تحلیل به کار گرفته می شود از اعتبار یافته ها اطمینان حاصل شده است.
کلیدواژه‌ها
مصرف کننده؛ کنش ارتباطی؛ هابرماس؛ نظریه کنش؛ کنش گفتاری؛ تکثر گرایی
عنوان مقاله [English]
Habermasian Modeling of Consumer Decision-making on the Web
نویسندگان [English]
mohammad haghighi1؛ kamelia ehteshami2
چکیده [English]
The present research seeks to put to the fore Habermas's Communicative Action Theory as a decision framework supplanting existing decision - making models in managerial, economic, and consumer behavior disciplines. According to Habermas, rationality is not uni-dimensional and cannot be confined to its instrumental and strategic usages.
The Communicative Action Theory contends that results are not important per se but it is the process that assumes centrality. Therefore, and open view must be adopted towards the process and the results must be continuously viewed from a critical perspective. The Theory maintains that linguistic communication constitutes the essence of "communicative action." Habermas argues that we are constantly adopting a stance towards validity claims" inherent in communication. In this context, Habermas holds that human communication and especially dialogue are "rational" in essence. It is in this context that the present research seeks to reconstruct consumer decision-making model on the Web and to this end adopts the angulation approach, combining quantitative and qualitative research methods.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 794
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 383
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.