دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
توانمندسازی نیروی نیروی انسانی

محمد محمدی

دوره 8، شماره 32.31 ، اسفند 1380، ، صفحه 211-232

چکیده
  توانمندسازی به عنوان شیوه نوین ایجاد انگیزش به یکی از داغ ترین مباحث روز مدیریت مبدل شده است. تعدادی از نظریه پردازان برای نقش قدرت در فرایند توانمندسازی کارکنان، اهمیت بسزایی قایل شده و اصولا برای توانمندسازی غایتی جز افزایش قدرت زیردستان قایل نیستند. نوشتار حاضر ضمن تشریح رویکردهای مختلف به این اصطلاح ، دلایل و راههای توانمندسازی ...  بیشتر

تنگناهای رقابتی کشور در پیوستن به سازمان تجارت جهانی و استراتژی های موثر

بهرام رضازاده

دوره 8، شماره 29.30 ، شهریور 1380، ، صفحه 89-116

چکیده
  تحقیق حاضر در پی شناسایی برخی از موانع مهم رقابت شرکت های ایرانی فعال در بازارهای خارجی است تا بتواند استراتژی های بازاریابی موثر برای موفقیت آنها در بازارهای خارجی به عنوان پیش نیاز پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی را بررسی نماید. روش تحقیق، بررسی دیدگاه های شرکت ها و سیاست گذاران صادرات کشور می باشد. دویست شرکت ایرانی و دویست ...  بیشتر

مدل مدیریت کیفیت فراگیر برای ایران

شمس السادات زاهدی؛ بهنام نخعی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، ، صفحه 15-37

چکیده
  رقابت های فزاینده بین کشورهای مختلف برای به دست آوردن سهم بیشتری از تجارت جهانی، بسیاری از مدیران و متخصصان این کشورها را وادار به تفکر مجدد درباره کیفیت کرده است. در سالهای اخیر تعدادی از کشورهای پیشرفته و برخی از ممالک در حال توسعه، نسبت به تنظیم و تدوین الگوهای ملی برای کیفیت فراگیر اقدام کرده اند و به این ترتیب در جهت احیاء و بهبود ...  بیشتر

نسل جدید سازمانهای یادگیرنده
دوره 4، شماره 13.14 ، شهریور 1373، ، صفحه 127-140

چکیده
  در آغاز هزاره سوم نسل جدیدی از سازمان یادگیرنده پا به عرصه وجود نهاده اند. این سازمانها ابزارهای جدیدی را برای یادگیری بکار گرفته و از ابزارهای نسل پیشین خود نیز با کارآیی بیشتری بهره جسته اند. سازمانهای یادگیرنده جدید در دنیای رقابتی امکان توفیق بسیار داشته و قادرند به خوبی مأموریتهای خود رامحقق سازند. در این مقاله کوشش شده تا با ...  بیشتر