مهدی دیهیم پور
چکیده
ذینفعان هر سازمان جهت تحقق اهداف خودشان از هر ابزاری استفاده مینمایند که یکی از این ابزارها، جنجالآفرینی جهت نیل به نتیجه مطلوب است؛ بنابراین تحقیق حاضر باهدف مدیریت جنجال – نتیجه افراد با تأکید بر متغیرهای شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی انجامشده که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری ...
بیشتر
ذینفعان هر سازمان جهت تحقق اهداف خودشان از هر ابزاری استفاده مینمایند که یکی از این ابزارها، جنجالآفرینی جهت نیل به نتیجه مطلوب است؛ بنابراین تحقیق حاضر باهدف مدیریت جنجال – نتیجه افراد با تأکید بر متغیرهای شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی انجامشده که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش را 385 نفر از کارکنان سازمانهای دولتی استان مازندران تشکیل دادهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان 191 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه بود که پایایی و روایی آنان با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تائید شد. تجزیهوتحلیل دادهها نیز بهوسیله نرمافزارهای SPSS و PLS انجام گرفت. یافتههای مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد همه مسیرها از شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی بر مدیریت جنجال نتیجه و همچنین از مسیر شفافیت سازمانی از طریق متغیر میانجی سرمایه اجتماعی بر جنجال – نتیجه معنادار بوده و روابط بین آنها تائید میشود و میتوان نتیجه گرفت سرمایهگذاری بر سرمایه اجتماعی در کنار شفافیت سازمانی میتواند به مدیریت جنجال- نتیجه افراد کمک کند.