دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
زندگی کاری بهتر، عاملی در افزایش بهره وری

داوود محب علی

دوره 7، شماره 25.26 ، شهریور 1379، ، صفحه 35-54

چکیده
  در این مقاله نویسنده به تاثیر عامل نیروی انسانی بر افزایش بهره وری ژاپن پس از جنگ بین الملل دوم تاکید می کند و می گوید عامل اصلی موفقیت ژاپن "فقط پیاده کردن به موقع مدیریت کاملا معمولی در سازمان های ژاپن است که بر مبنای آن مدیریت و کارکنان یکدیگر را درک نموده و در هدف مشترکی که به همه آنها تفهیم شده است سهیم هستند نویسنده برای اثبات مدعای ...  بیشتر

بررسی عملکرد موسسات تحقیقاتی علوم انسانی در سه سال گذشته

داوود محب علی

دوره 5، شماره 19 ، آذر 1374، ، صفحه 89-98

چکیده
  مقاله حاضر خلاصه تحقیقی است که به سفارش معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی انجام شده است. هدف تحقیق، بررسی عملکرد موسسات تحقیقاتی علوم انسانی در سالهای 71 و 72 و 73 می باشد. علت انتخاب موضوع گله مندی اغلب دست اندرکاران و صاحب نظران کشور از روند پژوهش در جامعه بویژه در زمینه پژوهش های علوم انسانی بوده است که علیرغم وجود 32 موسسه تحقیقاتی ...  بیشتر

نقش دولت به عنوان هماهنگ کننده فعالیت های اقتصادی

داوود محب علی

دوره 4، شماره 16 ، اسفند 1373، ، صفحه 121-128

چکیده
  تولید عبارت است از مجموعه عملیات و فعالیت های فیزیکی جهت ساخت کالا یا عرضه خدمات. برخی به اشتباه، تولید را مترادف با بهره وری دانسته اند و این دو واژه را در جاهای مختلف به صورت نابجا به کار می گیرند. بهره وری عبارت است از : استفاده بهینه از کلیه منابع جهت تولید حداکثر کالا و خدمات با کیفیت مطلوب. وجه تمایز این دو واژه تولید و بهره وری است ...  بیشتر

آشنائی با گات و معرفی E.D.I به عنوان گامی در راستای تجارت جهانی

داوود محب علی

دوره 3، شماره 12 ، اسفند 1372، ، صفحه 23-29

چکیده
  در این مقاله گات موافقت نامه عمومی تعرفه ها و تجارت»، تاریخچه، اهداف و رسالت عمده آن که به طور کلی، ایجاد یک بازار جهانی بدون هیج رادع و مانعی است با مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا E.D.I که سعی به بهره گیرى از وسایل ارتباط جمعی و تجهیزات مدرن کامپیوتری دارد و اطلاعات مورد نیاز خریداران و فروشندگان را در اختیار آنان گذارده و رابطی این ...  بیشتر