آهنچیان، محمدرضا و منیدری، رمضاتعلی. (1381). رابطه مهارتهای ارتباطی مدیران با سلامت سازمانی. پژوهشنامه علوم انسانی و اجتماعی، 12: 60-41.
ابوالفضلی، الهام. (1391). نقش سبک رهبری در اراده، باورای منطقی و مهارتهای ارتباطی مدیران مقاطع تحصیلی شهر اردبیل. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه پیامنور تهران.
تقیپور، آذین؛ دژبان، ریحانه؛ خادمدزفولی، زهرا و نعامی، عبدالزهرا. (1390). بررسی رابطه بین مهارتهای ارتباطی و سبکهای حل تعارض مدیران با توانمندی کارکنان. پژوهشهای روانشناسی اجتماعی، 1(2): 44-17.
خدابخشی کولایی، آناهیتا؛ باصری صالحی، نیلوفر؛ روشنچسلی، رسول؛ فلسفی نژاد، محمدرضا (1393). مقایسه طرحوارههای شناختی ناسازگار، باورهای غیرمنطقی و مهارتهای ارتباطی در نوجوانان پرورشگاهی و غیر پرورشگاهی. نشریه روان پرستاری, 2(1), 1-12.
خراسانی، فاطمه. (1394). مقایسه طرحوارههای ناسازگار اولیه، ویژگیهای شخصیتی و راهبردهای مقابلهای با فرسودگی شغلی در کارکنان قوه قضائیه و مرکز بهداشت شهرستان دامغان. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی.
رحمانی، مهدی؛ حیدرنیا، احمد و عباسی، هادی. (1394). بررسی تأثیر آموزش مدل طرحواره محور بر کاهش فرسودگی شغلی. سلامت کار ایران، 13(3).
رضائیان، علی. (1386). مبانی سازمان و مدیریت. سمت.
رضائیان، علی. (1389). مبانی سازمان و مدیریت. انتشارات سمت.
دیوانداری، حسن؛ آهی، قاسم؛ اکبری، حمزه و مهدیان حسین. فرم کوتاه پرسشنامه طرحواره یانگ: بررسی ویژگیهای روانسنجی و ساختار عاملی بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر سال تحصیلی 86-1385. پژوهشنامه تربیتی، 5(20): 133-103.
ساعتچی، محمود. (1374). روانشناسی کاربردی برای مدیران. سمت. چاپ 1.
شمسائی، فرشید؛ داودآبادی، زکیه و صادقی، امیر. (1394). بررسی ویژگیهای شخصیتی مدیران با سبک رهبری آنها. مدیریت پرستاری، 4(1): 17-9.
عباسی، رضا. (1395). تأثیر سبک رهبری مدیران بر میزان انعطافپذیری استراتژیک آنان. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی. دانشگاه پیامنور.
عزیزی، الهه و زندیپور، طیبه. (1393). بررسی تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی-ارتباطی بر رضایت شغلی کارکنان سایپا یدک. مطالعات روانشناختی، 10(2): 72-51.
هرسی، بال و بلانچارد، کنت. (1381). مدیریت رفتار سازمانی. ترجمه علی علاقهبند، انتشارات امیرکبیر.
مزینانی، فرزانه؛ کامکار، منوچهر و منشئی، غلامرضا. (1389). رابطه مهارتهای ارتباطی کارکنان بخشفروش نمایندگیهای مجاز شرکت ایرانخودرو تهران با رضایت مشتریان.
نظری، رسول؛ احسانی، محمد؛ گنجوی، فریده و قاسمی، حمید. (1391). اثرات مهارتهای ارتباطی و ارتباطات بینفردی بر اثربخشی سازمانی مدیران ورزشی ایران و ارائه الگو. مطالعات مدیریت ورزشی، 4(16): 173-153.
یانگ، جفری. (1384). شناخت درمانی اختلالات شخصیت (رویکرد طرحواره محور) ترجمه علی صاحبی و حسن حمیدپور. ارجمند: تهران
BakhshaliPour, V., Sareshkeh, S. K., Moghadam, M. K., Kazemi, M. F., & Touba, N. (2016). The relationship between leadership style and connunication skills in high school physical education teachers of guilan proving. European Journal of Physical Education and Sport Science.
Baldwin, M. W. (1997). Relational schemas as a source of if–then self-inference procedures. Review of General Psychology, 1(4), 326.
Beck, A. T., Emery, G., & Greenberg, R. L. (1990). Anxiety Disorders and Phobias: A cognitive prespective. New York: Basic Books.
Borzshafiei, A.Shahvarani, S.M & Shayiarani, S. (2014). Comparing the early maladaptive schemas in normal and social anxiety adolescents. The Second International Anxiety Congress.
De Vries, R. E., Bakker-Pieper, A., & Oostenveld, W. (2010). The relations of leaders’ communication styles with leadership styles, knowledge sharing and leadership outcomes. Journal of business and psychology, 25(3), 367-380.
Dinh, J. E., Lord, R. G., Gardner, W. L., Meuser, J. D., Liden, R. C., & Hu, J. (2014). Leadership theory and research in the new millennium: Current theoretical trends and changing perspectives. The Leadership Quarterly, 25(1), 36-62.
Drucker, P. (2012). Managing in the next society. Routledge.
Duldt, B. W. Giffin. K & Patoon, B (2005) Interpersonal communication Skills in
Dulebohn, J. H., Bommer, W. H., Liden, R. C., Brouer, R. L., & Ferris, G. R. (2012). A meta-analysis of antecedents and consequences of leader-member exchange: Integrating the past with an eye toward the future. Journal of management, 38(6), 1715-1759.
Eberhart, N. K., Auerbach, R. P., Bigda-Peyton, J., & Abela, J. R. (2011). Maladaptive schemas and depression: Tests of stress generation and diathesis-stress models. Journal of Social and Clinical Psychology, 30(1), 75-104.
Engle, E. M., & Lord, R. G. (1997). Implicit theories, self-schemas, and leader-member exchange. Academy of Management Journal, 40(4), 988-1010.
Epitropaki, O., & Martin, R. (2005). From ideal to real: a longitudinal study of the role of implicit leadership theories on leader-member exchanges and employee outcomes. Journal of Applied Psychology, 90(4), 659.
Fiedler, F. E., Chemers, M. M., & Mahar, L. (1976). Improving leadership effectiveness: The leader match concept. John Wiley & Sons.
Goleman, D. (2000). Leadership that gets results. Harvard business review, 78(2), 4-17.
Graen, G. B., & Uhl-Bien, M. (1995). Relationship-based approach to leadership: Development of leader-member exchange (LMX) theory of leadership over 25 years: Applying a multi-level multi-domain perspective. The leadership quarterly, 6(2), 219-247.
Harji, O., Sanders, C., & Dickson, D. (2007). Social skills and interpersonal relationship. Tehran: Roshd.
Herris, C. (2002). Parental Perception, Early Maladaptive Schemas And Depressive Symptoms in Young Adult, Cognitive Therapy and Research, Vol. 26, No. 3, PP. 405-416.
Hersey, P., & Blanchard, K. H. (1993). Management of organizational behavior: Utilizing human resources. Prentice-Hall, Inc.
Ilies, R., Nahrgang, J. D., & Morgeson, F. P. (2007). Leader-member exchange and citizenship behaviors: a meta-analysis.
Kinderman, P., & Humphris, G. (1995). Clinical communication skills teaching: the role of cognitive schemata. Medical education, 29(6), 436-442.
Liden, R. C., Bauer, T. N., & Erdogan, B. (2004). The employment relationship: Examining psychological and contextual perspectives.
Rafaeli, E., Bernstein, D. P., & Young, J. (2011). Schema therapy: The CBT distinctive features Series. London and New York: Routledge.
Tsai, C. Y., Dionne, S. D., Wang, A. C., Spain, S. M., Yammarino, F. J., & Cheng, B. S. (2017). Effects of relational schema congruence on leader-member exchange. The Leadership Quarterly, 28(2), 268-284.
Walburg, V., & Chiaramello, S. (2015). Link between early maladaptive schemas and defense mechanisms. Revue Européenne de Psychologie Appliquée/European Review of Applied Psychology, 65(5), 221-226.
Yilmaz, M., Kumcagiz, H., Balci-Celik, S., &Eren, Z. (2011). Investigating Communication Skill of University Students with respect to Early Maladaptive Schemas. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 30, 968-972.
Young, J. E. (1998). Young Schema Questionnaire Short Form. New York: Cognitive Therapy Center.
Young, J.E., Klosko, J.S. & Marjorie, E.W. (2006). Schema Therapy: A Practitioner's Guide. New York: Guilford Press.
Young, J. E., Klosko, J. S., & Weishaar, M. E. (2003). Schema therapy: A practitioner's guide. Guilford Press.
Zhou, X. T., & Schriesheim, C. A. (2010). Quantitative and qualitative examination of propositions concerning supervisor–subordinate convergence in descriptions of leader–member exchange (LMX) quality. The Leadership Quarterly, 21(5), 826-843.