آمسترانگ. (1395). راهنمای جامع مدیریت و رهبری،طباطبایی، سیداحمد- بابایی، محمدرضا- لقانی، مریم و عزیزلو، حجت، چاپ اول، تهران، نشر: روناس.
ابراهیم پور، حبیب. (1385)." مبانی فلسفی تئوریهای سازمان ومدیریت با رویکرد کارکردگرایی و ساختارگرایی"، فرهنگ مدیریت، سال چهارم، شماره سیزدهم.
افجه ای، سیدعلیاکبر.(1385)، مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتار سازمانی، نشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
اکبری، اشرف- سرمدی، محمد رضا و فرج اللهی مهران، تحلیل و بررسی مبانی ارزش شناسی و معرفت شناختی تئوری بهداشت-انگیزش ـ فردریک هرزبرگ، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور، 1395.
امامی سیگارودی، عبدالحسین- صلصالی، مهوش- بصیری، هادی.(1391). "مقایسه پارادایم های مطالعات کمی و کیفی". قسمت دوم، پرستاری و مامایی جامع نگر، سال22،شماره 67.
ایران نژاد پاریزی، مهدی و ساسان گهر، پرویز.(1373). سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل، تهران ، موسسه بانکداری ایران، چاپ دوم.
ترکان،علیرضا. (1394). روش شناسی تحلیل روایت، نشر: آسمان نگار- اصفهان، چاپ اول.
توسلی غلامعباس (1393). "جامعه شناسی کار و شغل"، نشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علوم انسانی.
دانایی فرد، حسن. (1394)، نظریه سازمان : مدرن ، نمادین _ تفسیری و پست مدرن، نشر: مهربان، چاپ پنجم.
رابینز، استیفن. (1384). مبانی رفتار سازمانی، پارسائیان علی و اعرابی سید محمد، نشر: دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ یازدهم.
رضائیان، علی.(1389)، مبانی مدیریت رفتار سازمانی، نشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، چاپ دهم.
عسگریان، مصطفی و باقری، شادی. (1391). "بررسی انگیزشی شغلی اعضای هیئت علمی معاونت آموزشی ناجا بر اساس نظریه دو عاملی هرزبرگ"، فصلنامه مطالعات مدیریت انتظامی، سال هفتم، شماره اول. ص7 تا39.
عسگری، غلامرضا- سنجقی، محمد ابراهیم و نوربخشیان ،سید محمد حسین. (1393)." جابه جایی عوامل انگیزاننده و نگه دارننده هرزبرگ: واقعیت یا تصادف"، پژوهشهاس مدیریت منابع سازمانی، دوره4، شماره2.
گنجعلی،اسدالله-رحیمی، احسان. (1395). "تحلیل مبانی انسانشناسی پارادایمهای جامعه شناختی سازمان ومدیریت از منظر اندیشه های علامه طباطبایی"، دوفصلنامۀ علمی ـ تخصصی اسلام ومدیر یت، سال۵، ش٨ و ٩، بهاروتابستان ١٣٩۵.
مورهد و گریفن. (1393). رفتار سازمانی، الوانی سید مهدی و معمارزاده غلامرضا ، ، نشر: مروارید، چاپ بیست و دوم.
نصیری پور، امیر اشکان- دلگشایی، بهرام- کلهر، روح االله- طباطبایی، سید سعید- شاه بهرامی، الهام و کیایی، محمد زکریا. (1392). "عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان براساس نظریه هرزبرگ در بیمارستانهای آموزشی شهرستان قزوین"، مجله دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران (پیاورد سلامت) دوره7، شماره 4 .
Christina M. Stello. "Herzberg’s Two-Factor Theory of Job Satisfaction: An Integrative Literature Review", Department of Organizational Leadership, Policy, and Development College of Education and Human Development University of Minnesota.( www.academia.edu)
Kwasi Dartey-Baah- George Kofi Amoako(2011)."Application of Frederick Herzberg’s Two-Factor Theory in Assessing and Understanding Employee Motivation at Work: a Ghanaian Perspective", European Journal of Business and Management ISSN 1905-2222 (Paper) ISSN 2839-2222 (Online), Vol 3, No.9.
Prince Efere(2005), "Motivation and Job Satisfaction", Trans-Atlantic College, London.
Shen Kian Tan- Wan Fauziah Wan Yusoff-Mohammad Talha Mohamed Idris. (2013)."Herzberg's Two-Factor Theory on Work Motivation: Does it Works for Todays Environment?", Global Journal of Commerce& Managmenet Perspective, ISSN: 2319 – 7285, Vol. 2(5): 22-18
Teck Hong Tan and Amna Waheed.(2011)."Herzberg's Motivation-hygiene Theory and Job Satisfaction in the Malaysian Retail Sector: the Mediating Effect of love of Money", Asian Academy of Management Journal, Vol. 16, No. 1, 73-94