دوره 33 (1403)
دوره 32 (1402)
دوره 31 (1401)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
شماره 63
این شماره از زمستان 89وبهار90 میباشد
شماره 62
تابستان و پاییز89می باشد
شماره 61
شماره61زمستان88 وبهار89 -
شماره 60
مربوط به تابستان و پاییز88 و تاریخ انتشار بهار89می باشد
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
انتخاب پرتفولیوی مهندسی مجدد فرآیندها

مقصود امیری؛ حسین شیخی

دوره 20، شماره 62 ، مهر 1389، صفحه 1-35

چکیده
  این مقاله یک مدل برنامه ریزی خطی صفر و یک چند هدفه با پارامترهای فازی را جهت انتخاب پرتفولیوی مناسبی از فرآیندها برای مهندسی مجدد در شرکت های تولیدی ارائه می کند. برای اندازه گیری و برآورد اثر مهندسی مجدد هر یک از فرآیندها در بهبود عملکرد شرکت، یک روش ارزیابی بر مبنای مجموع های جدید از شاخص های کمی و کیفی ایجاد شده است. به ...  بیشتر

تأثیر یادگیری سازمانی بر توانمندسازی روانشناختی کارکنان ستادی وزارت امور اقتصادی و دارایی
دوره 20، شماره 62 ، مهر 1389، صفحه 37-59

چکیده
  همان طور که انسان از استعداد و توان یادگیری برخوردار است و می تواند از طریق انجام فعالی تهای مؤثر و کشف و اصلاح اشتباهات خود یاد بگیرد، سازمان ها نیز از چنین توانای یهای برخوردارند. از این رو پیشرفت سریع و وسیع فناوری اطلاعات در عصر حاضر و رقابت های آشکار و پنهان روز افزون در دنیا، اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی و توانمند سازی ...  بیشتر

سودمندی درجه تمرکز بازار در پی شبینی بازده سهام گروه های صنعتی بورس اوراق بهادار تهران
دوره 20، شماره 62 ، مهر 1389، صفحه 61-89

چکیده
  بازارهای محصول دربرگیرنده سه عنصر عملکرد، رفتار و ساختار می باشند کهبسته به ماهیت و نحوه ارتباط این عناصر با یکدیگر، شکل و نوع و سازمان بازارمشخص می شود. تمرکز بازار یکی از خصوصیات ساختاری بازار است که نقشمهمی در ماهیت قیمت گذاری و درجه رقابت یا انحصار موجود در یک بازار یاصنعت را ایفا می کند. بر این اساس، هدف اصلی این مقاله بررسی نقش ...  بیشتر

مفاهیم و ویژگ یهای سازمان های نظماشوب
دوره 20، شماره 62 ، مهر 1389، صفحه 91-114

چکیده
  سازمان های نظماشوب، سیستم هایی هستند که دامنه فعالیت آنها در محدوده بینثبات و ب یثباتی یا نظم و ب ینظمی قرار دارد و مدیریت هوشمندانه این سازما نهاباعث م یشود که سیستم در حالت تعادل پویا نگهداری شود. مدیریت این سازما نهاکه ترکیبی از تعداد زیادی عوامل نامتجانس می باشند که به طور پیوسته با یکدیگردر تعاملند، از طریق یادگیری مولد امکا نپذیر ...  بیشتر

تأثیر کشورگرایی مصرفکننده بر قصد خرید کالاهای وارداتی
دوره 20، شماره 62 ، مهر 1389، صفحه 115-142

چکیده
  هدف این پژوهش بررسی کشورگرایی مصرف کننده و هم چنین بررسی تأثیر کشورگرایی مصرف کننده بر نگرش آنها نسبت به محصولات وارداتی و به دنبال آن قصد خرید آن محصولات می باشد. روش انجام این تحقیق، توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر، کلیه اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه علامه طباطبائی میباشند که با استفاده از روش ...  بیشتر

انعطاف پذیری سازمانی و عملکرد: مطالعه موردی شرکت های تولیدی ناحیه صنعتی اراک
دوره 20، شماره 62 ، مهر 1389، صفحه 143-162

چکیده
  تحولات سریع و پویایی بازارهای رقابتی دستیابی به انعطاف پذیری را برای سازمان ها بیش از گذشته ضروری کرده است. انعطاف پذیری پدیده ای خودجوش وغیر ارادی نیست، بلکه سازمان ها باید عوامل اثرگذار بر انعطا فپذیری را شناسایی و آنها را ایجاد کنند. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر انعطاف پذیری و تبیین آنها و تأثیر انعطا فپذیری بر ...  بیشتر

تأثیر بلوغ سازمانی بر سرآمدی سازمان در شرکت فولاد مبارکه

ایرج سلطانی؛ ریحانه بهرامی نژاد جونقانی

دوره 20، شماره 62 ، مهر 1389، صفحه 163-193

چکیده
  برای این که سازمان در مسیر سرآمدی قرار گیرد و بتواند آن را ارتقا دهد، نیاز  است که روی بلوغ درسطح فردی، فرآیندی و سازمانی کار نماید. بر اساس مطالعات انجام شده در زمینه بلوغ سازمانی و ابعاد فردی، فرآیندی و سازمانی آن می توان به 8 مؤلفه زیر به صورت خلاصه به عنوان نشان هها و دستاوردهای آن اشاره نمود: 1 توسعه پایدار سازمان 2 افزایش ...  بیشتر