دوره 32 (1402)
دوره 30 (1400)
دوره 29 (1399)
دوره 28 (1398)
دوره 27 (1397)
دوره 26 (1396)
دوره 25 (1395)
دوره 24 (1394)
دوره 23 (1393)
دوره 22 (1392)
دوره 21 (1391)
دوره 20 (1390)
دوره 19 (1389)
دوره 18 (1388)
دوره 13 (1385)
دوره 12 (1384)
دوره 11 (1383)
دوره 10 (1382)
دوره 9 (1381)
دوره 8 (1380)
دوره 7 (1379)
دوره 6 (1378)
دوره 5 (1374)
دوره 4 (1373)
دوره 3 (1372)
دوره 2 (1371)
دوره 1 (1370)
تاثیر تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی بر ارزیابی عملکرد با میانجی‌گری مهارت سیاسی

منصوره معینی کربکندی؛ غلامعلی طبرسا

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، صفحه 7-40

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.61404.3976

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تاکتیک‌های مدیریت تصویرپردازی بر ارزیابی عملکرد با نقش میانجی مهارت سیاسی صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری داده‌ها پیمایشی از گروه پژوهش‌های توصیفی است. جامعه آماری کلیه کارکنان شاغل در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت امور اقتصادی و دارایی به تعداد 200 نفر است که تعداد ...  بیشتر

نیازها و روش‌های ارتقای بالندگی حرفه ای مدیران ارشد

سعید هداوند؛ افسانه زمانی مقدم؛ علی تقی پور ظهیر

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، صفحه 41-64

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.67544.4144

چکیده
  پژوهش حاضر با هدف شناسایی نیازهای مدیران ارشد صنعت مخابرات ایران انجام گرفته است. به همین منظور از روش تحقیق آمیخته استفاده شد. به این صورت که در بخش کیفی پژوهش و به منظور آگاهی از فعالیت‌های مدیران، مصاحبه‌ نیمه ساختار یافته با 17 نفر از خبرگان صورت پذیرفت که با استفاده از روش کدگذاری، پنج فعالیت اصلی "هدایت و رهبری، جهت گیری راهبردی، ...  بیشتر

راهبردهم‌آواسازی در کسب و کارهای سکومحمور؛ رویکرد فراترکیب

شهرام خلیل نژاد؛ محمدرضا دانشوردیلمی

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، صفحه 65-91

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.64518.4053

چکیده
  در اقتصاد جهانی شرکت‌هایی که مدل کسب‌وکار آن‌ها مبتنی بر تعاملات شبکه محور است، سریع‌ترین نرخ رشد را دارا هستند. در چنین اقتصاد شبکه محوری مزایای استراتژیک به‌طور فزاینده‌ای در کسب‌وکارهای پلتفرمی ایجاد می‌شود. پژوهش حاضر با هدف ترکیب کیفی نتایج مطالعات صورت گرفته در حوزه استراتژی هم‌آواسازی در کسب و کارهای پلتفرمی انجام شده ...  بیشتر

نقش مدیریت تغییر سازمانی در ارتقاء سطح بلوغ بازاریابی صنعتی

فرخ تلو حسینی؛ رسول ثانوی فرد؛ علی اصغر عیوضی حشمت

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، صفحه 93-133

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.68240.4156

چکیده
  مدل بلوغ بازاریابی صنعتی نقشه‌راه‌ی است که با هدف شناسایی نقاط قوت و قابل بهبودِ وارتقاء از «سطح اولیه» به «سطح بهینه» طراحی شده است، بنابراین دغدغه‌ اصلی برای رفتن به سطح بالاتر از بین بردن شکاف‌های بین این دو سطح، خواهد بود. هدف تحقیق استفاده از ابزار مدیریت تغییر سازمانی برای ارتقاء از یک سطح بلوغ به سطح دیگر و در چارچوب ...  بیشتر

آثار مکانیک‌های بازی‌وارسازی بر درگیری کاربران

مجتبی باقری؛ محمد رضا سعیدآبادی؛ شاهو صبار

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، صفحه 135-154

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.63446.4027

چکیده
  هدف این پژوهش ارزیابی اثر مکانیک‌های مختلف بازی‌وارسازی بر درگیری کاربران و اپلیکیشن‌های موبایل با استفاده از بررسی داده‌های عینی و ذهنی می‌باشد. همچنین در این پژوهش مقایسه نتایج حاصل از داده‌های عینی و ذهنی کاربران در خصوص میزان و ابعاد درگیری کاربران در اپلیکیشن کتاب صوتی «بشنو» به عنوان مورد مطالعه انجام شده است. روش ...  بیشتر

تأثیر قابلیت های مدیریت دانش بر چابکی سازمانی با تأکید بر نقش انعطاف پذیری استراتژیک و یادگیری سازمانی

سوسن یزدان پناه؛ محسن شفیعی نیک آبادی

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، صفحه 155-190

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.68796.4180

چکیده
  در سال های اخیر سازمان ها در یک فضای کسب و کار پویا، غیرقابل پیش بینی و رقابتی فعالیت می کنند و بنابراین توانایی واکنش سریع و سازگاری با تغییرات و به عبارتی دستیابی به چابکی، در چنین فضایی به امری ضروری تبدیل شده است. چابکی سازمان ها را ملزم می کند تا به منظور کسب مزیت رقابتی پایدار و بهبود پاسخگویی، قابلیت های مدیریت دانش را بکار گیرند. ...  بیشتر

مولفه های ارزش آفرینی مدیران پروژه برای جذب همکاری کارکنان

رامیار میرزایی؛ امیر اسعد نصری زر؛ عادل صلواتی

دوره 31، شماره 106 ، دی 1401، صفحه 191-215

https://doi.org/10.22054/jmsd.2022.69381.4197

چکیده
  منابع مختلفی برای ارزش آفرینی در سازمان های پروژه محور وجود دارد. این منابع می تواند کارکنان، تکنولوژی، ساختار، فرآیند یا هرآنچه که در چرخه حیات پروژه وجود دارد در‌نظر گرفت، در این تحقیق مدیران پروژه به عنوان کنشگران اجتماعی فعال در محیط پروژه، منبع ارزش آفرینی هستند که با تعامل خلاقانه خود، می توانند ارزش را در ذهن کارکنان ایجاد ...  بیشتر