مهدی یزدان شناس؛ حامد دهقانان؛ سعید صحت؛ فروغ سقائیان
چکیده
هدف این پژوهش ارائه مدلی برای استراتژیهای مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران بوده است. روش پژوهش به لحاظ ماهیت تحقیق از نوع کیفی و به لحاظ هدف، از نوع کاربردی است. مشارکتکنندگان که تعداد آنها بر اساس اشباع نظری تعیین گردید را مدیران صنعت بیمه تشکیل دادهاند که بهصورت نمونهگیری نظری انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات از طریق ...
بیشتر
هدف این پژوهش ارائه مدلی برای استراتژیهای مسیر شغلی مدیران در صنعت بیمه ایران بوده است. روش پژوهش به لحاظ ماهیت تحقیق از نوع کیفی و به لحاظ هدف، از نوع کاربردی است. مشارکتکنندگان که تعداد آنها بر اساس اشباع نظری تعیین گردید را مدیران صنعت بیمه تشکیل دادهاند که بهصورت نمونهگیری نظری انتخاب شدند. گردآوری اطلاعات از طریق مصاحبه نیمهساختاریافته و تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز با استفاده از روش دادهبنیاد انجام شد. یافتههای تحقیق حاکی از شناسایی شرایط علی تاثیرگذار بر استراتژیهای مسیرشغلی از جمله لنگرگاههای مسیر شغلی، فلات مسیر شغلی عینی و ذهنی؛ پدیده اصلی در استراتژیهای مسیرشغلی شامل شبکهسازی، ارائه خود و جاذبههای بین-فردی؛ شرایط زمینهای و محیط تاثیرگذار بر استراتژیهای مسیرشغلی شامل روشن بودن گامهای مسیر شغلی، نگاه هزینهای به آموزش و جنسیت؛ شرایط مداخلهگر تاثیرگذار بر استراتژیهای مسیرشغلی شامل تناسب شغل با شاغل، نظام شایستهسالاری و تناسب شغل با علائق فردی؛ راهبردها و کنشهای تاثیرگذار بر استراتژیهای مسیرشغلی شامل سرمایه انسانی، نحوه ارتباط و دانش فنی افراد؛ و پیامدهای استراتژیهای مسیرشغلی مواردی همچون شناخته شدن، استقلال و شکوفایی استعدادهای مدیران صنعت بیمه در ایران بودند.
مهدی حقیقی؛ نادر مظلومی؛ پریا غفوری
دوره 24، شماره 77 ، تیر 1394، ، صفحه 29-49
چکیده
بیمههای عمر یکی از مهمترین انواع بیمههای اشخاص است و بیمههای عمر و پسانداز یکی از ابزارهای مهم پساندازهای مالی بهشمار میآیند .با در نظر گرفتن مدت طولانی بیمهنامههای عمر و تعهداتی که بیمهگر تقبل نموده، یکی از مباحثی که بیان آن بسیار مهم میباشد مسئله مربوط به اعتماد مردم به شرکتهای بیمه است و این که با توجه به طولانیمدت ...
بیشتر
بیمههای عمر یکی از مهمترین انواع بیمههای اشخاص است و بیمههای عمر و پسانداز یکی از ابزارهای مهم پساندازهای مالی بهشمار میآیند .با در نظر گرفتن مدت طولانی بیمهنامههای عمر و تعهداتی که بیمهگر تقبل نموده، یکی از مباحثی که بیان آن بسیار مهم میباشد مسئله مربوط به اعتماد مردم به شرکتهای بیمه است و این که با توجه به طولانیمدت بودن بیمهنامهها، افراد تا چه میزان حاضرند به شرکتهای بیمه اعتماد کنند و منابع مالی خود را به صورت پرداخت حقبیمه در اختیار شرکتهای بیمه قرار دهند. شناسایی و اولویتبندی عوامل موثر بر اعتماد مردم به بیمههای عمر موضوع مورد بررسی در پژوهش حاضر میباشد. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی است. جامعه آماری این پژوهش بیمهگذاران شرکت بیمه کارآفرین بودند که بیمه عمر خریدهاند. برای نمونهگیری از جامعه آماری فوق از روش نمونهگیری تصادفی ساده استفاده شد و از نمایندگیهای شرکت فوق نمونهگیری به عمل آمد .تعداد نمونه 196 نفر با استفاده از فرمول کوکران بدست آمد. آمارههای توصیفی شامل جداول فراوانی و میانگین میباشد و در سطح استنباطی نیز از مدل معادلات ساختاری شامل تحلیل عاملی تاییدی، معادلات ساختاری و تحلیل مسیر استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان داد که از بین دو متغیر عوامل مربوط به بیمهگذار (ویژگیهای اعتمادکننده) و عوامل مربوط به شرکت بیمه (ویژگیهای اعتمادشونده)، عوامل مرتبط با شرکت بیمه، تاثیر بیشتری روی اعتماد مشتری به بیمه عمردارد .
محمد جواد عاصمی؛ سیروس تدبیری
دوره 13، شماره 50 ، شهریور 1385، ، صفحه 65-80
چکیده
بیمه، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. دوام و بقاء آن در گرو توجه به مشتری و تامین رضایت اوست. این مقاله درصدد پاسخ به این سوال است که استراتژی ها و راهکارهای مورد انتظار مشتری مداری در صنعت بیمه کشور کدام است و ویژگی های ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید باشد؟ در این پژوهش، ضمن بهره گیری از نظریه های موجود از مطالعات و ...
بیشتر
بیمه، نقش بسیار مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشورها دارد. دوام و بقاء آن در گرو توجه به مشتری و تامین رضایت اوست. این مقاله درصدد پاسخ به این سوال است که استراتژی ها و راهکارهای مورد انتظار مشتری مداری در صنعت بیمه کشور کدام است و ویژگی های ساختاری جهت تحقق آن چگونه باید باشد؟ در این پژوهش، ضمن بهره گیری از نظریه های موجود از مطالعات و تجربیات صنعت بیمه در تعدادی از کشورها استفاده به عمل آمده است. با جمع بندی یافته ها، مدل بومی استراتژی های مشتری مداری صنعت بیمه کشور وضع و سپس ساختار مناسب به منظور تحقق آن استراتژی ها طراحی شد تا کارایی و اثربخشی صنعت بیمه ارتقاء بیشتری پیدا کند.