دانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037289420191222Presenting a Pattern for Comprehending the Cost of Misbehavior of Staffs in Banks' Branchesارائه الگویی برای درک هزینه های رفتار بد کارکنان شعب بانکها1381071210.22054/jmsd.2020.32326.2808FAزینبطولابیدانشیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلاماسفندیارمحمدیدانشیار گروه مدیریت، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلامبرومندخدادادیانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی- بازرگانی داخلی ، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ایلامJournal Article20180618This study intended to present a pattern for comprehending the cost of misbehaviors of staffs in banks’ branches, by qualitative Approach and grounded theory. The population of this study was the staffs and managers of bank branches in Ilam city. By applying purposeful model of sampling, 40 person were selected from total population. Semi-structured interview and profound interview were used to collect data from the participants. For assessing the quality of the data, different methods were used, such as participatory research, triangulation, and the review process. Qualitative approaches were used for analyzing the data. The findings of this study showed that misbehavior of staffs in the proposed pattern have the following dimensions: Time theft, ethical issues, discrimination, and work issues. The causes of this pattern are factors, such as customer behavior, individual factors, internal organization, and outsourcing factors. In addition, the environmental factors of this pattern are demographic factors, socio-cultural conditions, and the bank's requirements. This study suggested some strategies for reducing misbehaviors in banks, including: Health factors, redesigning, motivation, empowerment, and human resources management. According to this pattern, the costs of the misbehaviors of staffs have to do with the cost to the organization, the perpetrator, colleagues, customers, and ultimately the entire community.این پژوهش با هدف ارائه الگویی برای درک هزینههایِ وجودِ بدرفتاریِ کارکنان شعب بانکها، با رویکرد کیفی و روش داده بنیاد صورت پذیرفته است. همچنین تجزیه و تحلیل آن نیز با رویکرد کیفی انجام شده است. جامعه حاضر در این پژوهش کارکنان سرپرستیها و شعب بانکهای سطح شهر ایلام بودهاند؛ که با انتخاب روش نمونهگیری هدفمند، با 40 نفر از آنان مصاحبههای عمیق و نیمهساختاریافته صورت گرفته است. برای تایید صحت دادهها از روشهای متعددی همچون: تطبیق توسط اعضا، مشارکتی بودن پژوهش، تثلیث و بازنگری روند استفاده شده. یافتههای این پژوهش نشان داد که منظور از بدرفتاری کارکنان در الگوی ارائه شده ابعاد زیر میباشد: سرقت زمان، مسائل اخلاقی، تبعیض و مسائل کاری که دارای عواملِ علی همچون: بدرفتاری مشتری، عوامل فردی، درون سازمانی و عوامل برون سازمانی است. همچنین عوامل محیطی این الگو شامل: عوامل جمعیت شناختی، شرایط اقتصادی- فرهنگی، اقتضائات محیط بانک بوده است. راهبردهایی که برای کاستن از بدرفتاری در بانکها ارائه گردیده: عوامل بهداشتی، طراحی مجدد، عوامل انگیزشی، توانمندسازی، و مدیریت منابع انسانی است. طبق این الگو هزینههای بدرفتاری کارکنان، شامل هزینههایی است که برای سازمان، کارمند خاطی، همکاران، مشتریان، و در نهایت برای کل جامعه دارد. https://jmsd.atu.ac.ir/article_10712_ce428b2b9ffaddde6c68e28cc1ce875d.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037289420191222The Effect of Organizational Transparency on Commotion-Goal Management by Mediating Social Capitalتأثیر شفافیت سازمانی بر مدیریت جنجال- نتیجه با میانجیگری سرمایه اجتماعی39621072510.22054/jmsd.2020.41318.3271FAمهدیدیهیم پور.استادیار ، دانشکده مدیریت ، دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره)، نوشهر0000-0001-5841-6429Journal Article20190406Each stakeholder of each organization uses any means to achieve their goals, one of which is controversy in order to achieve the desired result. Therefore, the present study aims to manage Commotion-Goal with emphasis on organizational transparency and social capital variables that are applied in terms of purpose and in terms of method, descriptive-survey is. The statistical population of the study consisted of 385 employees of governmental organizations of Mazandaran province. They were selected using simple random sampling method and based on Morgan table, 191 individuals were selected. The data collection tool was a questionnaire whose reliability and validity were confirmed by Cronbach's alpha and combined reliability, and confirmed by professors and experts familiar with the subject. Data analysis was done by SPSS and PLS software. The findings of structural equation modeling showed that all the paths from organizational transparency and social capital to the management of commotion-goal as well as the path of organizational transparency through the mediating variable of social capital on the commotion-goal are significant and the relationships between them are confirmed and it can be concluded that investment on social capital along with organizational transparency, it can help manage the commotion-goal of individuals. <br /> ذینفعان هر سازمان جهت تحقق اهداف خودشان از هر ابزاری استفاده مینمایند که یکی از این ابزارها، جنجالآفرینی جهت نیل به نتیجه مطلوب است؛ بنابراین تحقیق حاضر باهدف مدیریت جنجال – نتیجه افراد با تأکید بر متغیرهای شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی انجامشده که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش را 385 نفر از کارکنان سازمانهای دولتی استان مازندران تشکیل دادهاند که با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان 191 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه بود که پایایی و روایی آنان با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تائید شد. تجزیهوتحلیل دادهها نیز بهوسیله نرمافزارهای SPSS و PLS انجام گرفت. یافتههای مدلسازی معادلات ساختاری نشان داد همه مسیرها از شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی بر مدیریت جنجال نتیجه و همچنین از مسیر شفافیت سازمانی از طریق متغیر میانجی سرمایه اجتماعی بر جنجال – نتیجه معنادار بوده و روابط بین آنها تائید میشود و میتوان نتیجه گرفت سرمایهگذاری بر سرمایه اجتماعی در کنار شفافیت سازمانی میتواند به مدیریت جنجال- نتیجه افراد کمک کند.https://jmsd.atu.ac.ir/article_10725_710bafcc19df83f6d88912b83d85f873.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037289420191222Analysis the Model of Employees' Leisure Time Management at the Workplace in Mix Method Approachالگوی مدیریت اوقات فراغت کارکنان در محل کار با رویکرد ترکیبی63841072610.22054/jmsd.2020.40780.3251FAهادیتیموریدانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان0000-0003-3288-1319فرخندهفروزاندانشجوی دکتری مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهانعلیصفریدانشیار گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهانJournal Article20190305The present study aims to explain the model for employees' leisure management at the Workplace using the mix method approach and systematic grounded theory in its qualitative aspect. To this end, besides open interviewing with 16 university experts and managers of the selected hospitals in Shiraz City, a set of initial themes were collected via open coding process and some categories were extracted. Then, the connection among these categories was determined in axial coding stage under the titles such as causal conditions, the central phenomenon, strategies, intervening conditions, ground conditions, and consequences of leisure management in the framework of coding paradigm. In the selective coding stage, each element of the coding paradigm was explained and the model for employees' leisure management at the workplace was created. The fitness and existing relationship of that qualitative pattern are evaluated with Amos 22 software with structural equation pattern and it is confirmed at the end.پژوهش حاضر با هدف واکاوی الگوی مدیریت اوقات فراغت کارکنان در محل کار با بهره گیری از رویکرد ترکیبی و استفاده از طرح نظاممند نظریه داده بنیاد در بخش کیفی انجام شده است. به این منظور ضمن انجام مصاحبه باز با 16 نفر از خبرگان دانشگاهی و مدیران بیمارستانهای منتخب شهر شیراز؛ مجموعه ای از مضامین اولیه طی فرآیند کد گذاری باز گردآوری شدند و از دل آنها مقوله هایی استخراج گردید. سپس در مرحله کدگذاری محوری؛ پیوند میان این مقوله ها در قالب عناوین شرایط علی؛ پدیده محوری؛ راهبردها؛ شرایط مداخله گر؛ شرایط زمینه ای و پیامدهای مدیریت اوقات فراغت در قالب پارادایم کدگذاری تعیین شد. در ادامه و در مرحله کدگذاری انتخابی؛ یکایک اجزای پارادایم کدگذاری تشریح و نظریه خلق شد. در بخش کمیبا استفاده از الگوی معادلات ساختاری توسط نرم افزار Amos 22، روابط حاکم و برازش تمامی عوامل اصلی الگوی کیفی طراحی شده، مورد سنجش و تایید نهایی قرار گرفت.https://jmsd.atu.ac.ir/article_10726_22c0dc1408ee1f6958de914a8aeb346a.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037289420191222Meta-analysis of antecedents and consequences of organizational silence phenomenon in Iranفراتحلیل پیشایندها و پیامدهای پدیده سکوت سازمانی در ایران851071072710.22054/jmsd.2020.44489.3373FAبلالپناهیاستادیار، گروه مدیریت، دانشکده مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دانشگاه پیام نور، ایران0000-0001-7944-5421Journal Article20190916In recent years, the subject of organizational silence has become an important part of research in the field of organization and management. Organizational silence is considered to be a social phenomenon that is happened by several factors in the organization and influences the important organizational results. This research has been done with using a meta-analysis method and with the aim of quantitative compilation of the results of done researches on the factors affecting organizational silence and its implications in Iran and using the comprehensive meta-analysis software (CMA) for analyzing the data. In this study, were selected and and 21 dependnt different variables from these studies 30 independnt were Indentified. The results of this study showed that the variables of organizational identity, effective communication, positive organizational behavior, individual factors, management factors, social factors, organizational factors and managerial attitudes had the most effect on organizational silence in Iranian organizations. Also, the results of this study showed that organizational silence affects important organizational variables such as organizational entrepreneurship, employee psychological empowerment, job engagement, occupational stress, cardiacity, emotional attack and work happiness. تأثیر قرار میدهددر سالهای اخیر موضوع سکوت سازمانی جایگاه مهمی را در بین پژوهشهای مربوط به حوزه سازمان و مدیریت بدست آورده است. سکوت سازمانی پدیدهای اجتماعی محسوب میشود که در اثر عوامل متعددی در سازمان بروز کرده و نتایج مهم سازمانی را تحت تأثیر قرار میدهد. این پژوهش با بکارگیری روش فراتحلیل و با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهشهای انجام شده در حوزه عوامل مؤثر بر سکوت سازمانی و پیامدهای آن در ایران و با استفاده از نرمافزار جامع فراتحلیلCMA انجام شده است. در این بررسی از تعداد 51 مطالعه منتخب، تعداد 30 متغیر مستقل و 21 متغیر وابسته مختلف شناسایی شد. نتیجه این بررسی فراتحلیل نشان داد که متغیرهای هویت سازمانی، ارتباط اثربخش، رفتار سازمانی مثبتگرا، عوامل فردی، عوامل مدیریتی، عوامل اجتماعی، عوامل سازمانی و نگرشهای مدیریتی بیشترین تأثیرگذاری بر سکوت سازمانی در سازمانهای ایرانی داشتهاند. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که سکوت سازمانی، متغیرهای مهم سازمانی مثل کارآفرینی سازمانی، توانمندسازی روانشناختی کارکنان، اشتیاق شغلی، استرس شغلی، کارتیمی، حمله عاطفی و شادی در کار را به عنوان پیامدهای آن تحت تأثیر قرار میدهدhttps://jmsd.atu.ac.ir/article_10727_d244727e1f1f1a860bd39e8278150d2a.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037289420191222Relationships of Managers’ Leadership Styles and Communication Skills via Cognitive Maladaptive Schemasتبیین سبکهای رهبری و مهارتهای ارتباطی مدیران1091351072810.22054/jmsd.2020.43814.3356FAمحمدرضاجباریدانشجوی دکتری روانشناسی دانشگاه تهرانکمالدرانیاستاد گروه روشها و برنامهریزی درسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهرانعباسرحیمی نژاددانشیار گروه روانشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهرانJournal Article20190702Aims and objectives: Managers are of a great importance to the population because of their position and the influence they usually have on subordinates and in general on organizational performance. Fundamental personality structures, behaviours, communication skills have a significant effect on individuals. One of these fundamental structures is cognitive schemas. Moreover, Hence, the purpose of this study is to investigate the relationship between managers’ cognitive schemas and leadership style with their communication style.<br /> Method: the current study is a descriptive-survey study. The statistical population includes all the senior managers in non-governmental organizations. 185 senior managers were selected through convenience sampling method and completed Fideller Leadership Style Questionnaire, Barton Communication Skills and Yang Schema questionnaires. Data were analyzed utilizing stepwise multiple regression methods. <br /> Results: Results showed that schemas such as defectiveness/shame, obedience, mistrust and emotional deprivation can predict managers’ leadership style. Additionally, some of the schemas including entitlement, sacrifice, defectiveness/shame and unrelenting standards anticipate their communication skills. <br /> Conclusion: In order to assessing managers cognitive and fundamental personality structure can help to predict his/her leadership style and communication skillsزمینه و هدف: جایگاه و نقش مدیران بهعلت تأثیری که بر افراد زیردست و همچنین بر عملکرد یک سیستم و بهطور خاص یک سازمان میگذارند، از اهمیت بهسزایی برخوردار است. در این میان، ساختارهای بنیادین شخصیتی، رفتارها و سبکهای ارتباطی افراد از جمله مدیران را تحتتأثیر قرار میدهند. یکی از این ساختارهای بنیادین، طرحوارههای شناختی هستند. لذا هدف از مطالعه حاضر، بررسی رابطه بین طرحوارههای شناختی مدیران با سبک رهبری و مهارتهای ارتباطی آنها است. روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری شامل مدیران ارشد شرکتها و سازمانهای خصوصی شهر تهران بودند که در دورههای اجباری سازمان برای ارتقای مهارتهای مدیریتی که توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار میشد شرکت نموده بودند (از جمله مدیران هلدینگ فناوا، شاتل، بیمه پارسیان، فرمند، داروسازی سبحان و گروه هتلهای هما) که از میان آنها ۱۸۵ نفر در پژوهش شرکت داشته و به پرسشنامههای سبک رهبری فیدلر، مهارتهای ارتباطی بارتون و فرم کوتاه طرحواره یانگ پاسخ دادند. برای تحلیل دادهها از شاخصهای آمار توصیفی و رگرسیون چندگانه به روش گامبهگام استفاده شد. یافتهها: طرحوارههای نقصوشرم، اطاعت، بیاعتمادی و محرومیت هیجانی، سبک رهبری مدیران و همچنین طرحوارههای استحقاق، ایثار، نقصوشرم و معیارهای سرسختانه، مهارتهای ارتباطی آنان را پیشبینی میکنند. نتیجهگیری: برای پیشبینی سبک رهبری و مهارتهای ارتباطی مدیران میتوان از بررسی ساختارهای شخصیتی بنیادین و بهطور خاص طرحوارههای شناختی بهره برد.https://jmsd.atu.ac.ir/article_10728_e35a5d0709db2c3f12a0afd60625ac61.pdfدانشگاه علامه طباطباییمطالعات مدیریت بهبود و تحول2251-8037289420191222Studying effect of Ncentive-Based Compensation on Managerial Performanceتأثیر جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی1371581072910.22054/jmsd.2020.18175.2054FAعلیحمیدی زادهاستادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهرانجبارباباشاهیاستادیار گروه مدیریت دولتی، دانشکده مدیریت و حسابداری پردیس فارابی، دانشگاه تهرانمریمکنف چیاندانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، پردیس فارابی، دانشگاه تهرانJournal Article20170103This study examines the effect of incentive-based compensation schemes on managerial performance by clarifying the role of information asymmetry and organizational commitment as mediator. The research method in terms of purpose is among the descriptive and survey research data collection tool is questionnaire. The population of the study area was East Bank Saderat Gilan province. 183 people are selected with cluster way as sampling. Data is analyzed using structural equation modeling. The results suggest a positive effect of incentive - based compensation variable on managerial performance. The results also showed the positive effect of incentive - based compensation variable on managerial performance with considering the moderating role of organizational commitment. The results also reflect the negative impact of incentive- based compensation on information asymmetry as well as information asymmetry on the managerial performance.هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر طرح جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی با تبیین نقش متغیرهای تعدیل کننده عدم تقارن اطلاعاتی و تعهد سازمانی است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و در زمره پژوهشهای توصیفی و پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه میباشد. جامعه آماری موردمطالعه بانک صادرات ناحیه شرق استان گیلان است که از بین آنها تعداد 183 نفر با بهرهگیری از روش نمونهگیری خوشهای انتخابشدهاند. دادههای پژوهش با استفاده از مدلسازی معادلات ساختاری تحلیلشدهاند. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت متغیر جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی است. نتایج پژوهش همچنین بیانگر تأثیر مثبت متغیرهای جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی با لحاظ نمودن نقش تعدیل کنندگی تعهد سازمانی میباشد. همچنین نتایج پژوهش نشاندهنده تأثیر منفی جبران خدمات انگیزه محور بر عدم تقارن اطلاعاتی و همچنین عدم تقارن اطلاعاتی بر عملکرد مدیریتی را بیان میکندhttps://jmsd.atu.ac.ir/article_10729_b8cc97888913b713423caf5b3b132740.pdf