2024-03-29T15:06:55Z
https://jmsd.atu.ac.ir/?_action=export&rf=summon&issue=1109
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2251-8037
1372
3
12
مدیریت زمان در سازمان تولیدی
نصرالله
غفاری
زمان از عناصر سرمایه و همزمان محدودیت کننده مدیریت سازمان صنعتی است. نحوه وروش استفاده از این عنصر ارزشمند و حیاتی، معیار سنجش عملکرد مدیریت است. در این مقاله تعدادی از تکنیک های مؤثر و کاربردی در نیل به بهرهوری سازمان صنعتی مطرح شده اند و شاید بتوان گفت این تکنیک ها دقیق ترین ابزاری هستند که تاکنون ابداع و همگام با پیشرفت وتحولات تکولوژی به پیش رفته اند.
مدیریت زمان
سازمان تولیدی
مدیریت سازمان صنعتی
1994
02
20
1
8
https://jmsd.atu.ac.ir/article_5389_21edde502acc16bf768f9049bc0bce6b.pdf
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2251-8037
1372
3
12
ابزارهای الگوسازی در ایجاد و گسترش نظامهای اطلاعاتی
شمس السادات
زاهدی
برای برقراری ارتباط با استفاده کنندگان از نظام های اطلاعاتی و همچنین به منظور تجربهپروژه های مختلف و پیش بینی نحوه عمل سیستم ها از ابزارهای الگوسازی استفاده می شود. در حال حاضر ابزارهای الگوسازی گوناگونی وجود دارند که اغلب آنها با یکدیگر مشابهند. در این مقاله به برخی از انواع متداول ابزارهای الگوسازی از قبیل نمودار جریان داده ها فرهنگ داده ها، مدل ارتباطات واحدها، نمودار برنامه ساختاری، نمودار وارنر و نمودار جکسوناشاره می شود.
ابزار الگوسازی
نظام اطلاعاتی
فرهنگ داده ها
1994
02
20
9
22
https://jmsd.atu.ac.ir/article_5390_0e0992148d37f6f0e3a51dca7f2634a4.pdf
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2251-8037
1372
3
12
آشنائی با گات و معرفی E.D.I به عنوان گامی در راستای تجارت جهانی
داوود
محب علی
در این مقاله گات موافقت نامه عمومی تعرفه ها و تجارت»، تاریخچه، اهداف و رسالت عمده آن که به طور کلی، ایجاد یک بازار جهانی بدون هیج رادع و مانعی است با مورد بررسی قرار می گیرد و نهایتا E.D.I که سعی به بهره گیرى از وسایل ارتباط جمعی و تجهیزات مدرن کامپیوتری دارد و اطلاعات مورد نیاز خریداران و فروشندگان را در اختیار آنان گذارده و رابطی این سازمان های مختلف درگیر در تجارت خارجی است معرفی می گردد.
E.D.I
تجارت جهانی
گات
1994
02
20
23
29
https://jmsd.atu.ac.ir/article_5391_1d283d95345db649a4874beb0931eba4.pdf
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2251-8037
1372
3
12
نگرشی به صنعت جهانگردی
محمد ولی
کیان مهر
در سال های اخیر جهانگردی به منبع درآمد سرشاری در تجارت جهانی و عامل مهمی دربهبود موازنه بازرگانی و تراز پرداخت های بسیاری از کشورها تبدیل گشته است. در این مقاله سعی گردیده است که اهمیت جهانگردی و نقش آن در رشد و توسعه اقتصادی مورد بررسی قرار گیرد. نهایتا مسائل و مشکلات توسعه جهانگردی مطرح و وظایف سازمان های جهانگردیجهت مقابله با آنها تشریح گردیده است.
صنعت جهانگردی
تجارت جهانی
سازمان جهانگردی
1994
02
20
41
51
https://jmsd.atu.ac.ir/article_5392_7d61ef0f6a79db7f3ccb009ac2011bd3.pdf
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2251-8037
1372
3
12
نحوه بهبودبخشیدن به مدیریت گروهی
در این مقاله سعی شده است که با ارائه دستور کاری به مدیران، به آنها در تشکیل جلسات کاری و به طور کلی بالابردن کارآئی گروه یاری رساند. با اجرا و در نظر گرفتن نکات مندرج در این مقاله، وظیفه مدیر در زمینه اداره موفق گروهی،ساده میشود. دربخش های مختلف دستورالعمل هائی در رابطه با چرخه مدیریت گروهی ارائه میشود.انتظار می رود که با ملحوظ داشتن این دستورالعملها، بهره وری بیشتر در کار و همکاری نزدیک تر گروهی حاصل گردد. این مهم با توصیف اصولی مثل ارتباطات، اکتشاف، سازماندهی و مشاوره به دست می آید.
نحوه بهبود بخشیدن
مدیریت گروهی
ارتباطات
اکتشاف
1994
02
20
53
68
https://jmsd.atu.ac.ir/article_5393_ad77162f45726230b488c881bdf2bbc6.pdf
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2251-8037
1372
3
12
شناختی از هشت الگوی بازاریابی
عبدالرحیم
ابراهیمی
هر سازمانی برای تداوم فعالیت های خود، نیاز به کسب درآمد و منابع اعتباری دارد. یکی از مهمترین طرق تامین منابع، فروش کالاها، خدمات و ایدهها می باشند. نقشی مدیریت بازاریابی در اقتصاد خرد و کلان و برنامه ریزیهای هر کشور فوق العاده حساس است. در مقاله حاضر هشت نوع་مختلف بازاریابی برای کالاها، خدمات و ایدهها مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. وظایف مدیران بازاریابی، فقط ایجاد تقاضا نیست. در هر زمان، مقدار تقاضا ممکن است پائین تر، مساوی و یا بالاتر از سطح تقاضای مورد نظر باشد. وظایف مدیران بازاریابی، در هر حالت متفاوت می باشد. در صورتی که برای کالائی تقاضای منفی وجود دارد، وظیفه مدیر بازاریابی، معکوس نمودن تقاضا است که به آن بازاریابی، معکوس نمودنی می گویند. درصورت "عدم وجود تقاضا"، وظیفه مدیر بازار یابی ایجاد تقاضا می باشد. درصورتوجود "تقاضای پنهان"، وظیفه مدیر بازاریابی " آشکار نمودن"تقاضا می باشد. در حالی که تقاضا برای کالائی در حال کاهش باشد با انجام اقدامات لازم آن را احیا می نماید. در صورتی که تقاضا برای کالاها و خدمات فصلی باشد مدیر بازاریابی از نظر زمانی برای آن نظم ایجاد می نماید. در صورتی که تقاضا برای کالاها، خدمات و ایده ها متعادل است سعی می نماید تا وضع موجود را حفظ نماید. در مواقعی که تقاضا بیش از حد مورد لزوم باشد تلاش می نماید که تقاضا را کاهش دهد و بلاخره در صورتی که برای کالائی تقاضای ناسالم وجود داشته باشد با انجام اقدامات ضد بازاریابی کوشش در از بین بردن تقاضا برای کالاها، خدمات و یا ایده ها می نماید.
هشت الگوی بازاریابی
مدیران بازاریابی
تقاضا
1994
02
20
69
83
https://jmsd.atu.ac.ir/article_5394_d6f118b46d542c9c53051c1acfde58a8.pdf