TY - JOUR ID - 5015 TI - اثربخشی تبلیغات اینترنتی بر رفتارمصرف کننده کالاها و خدمات رایانهای JO - مطالعات مدیریت بهبود و تحول JA - JMSD LA - fa SN - 2251-8037 AU - دهدشتی شاهرخ, زهره AU - نیاکان لاهیجی, نازیلا AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2010 PY - 2010 VL - 20 IS - 60 SP - 115 EP - 124 KW - تبلیغات اینترنتی KW - رفتار مصرف کننده KW - درگیری با محصول KW - نگرش نسبت بهتبلیغات KW - محتوای تبلیغات DO - N2 - امروزه شرکت ها از طریق رسانه های مختلفی از قبیل رادیو، تلویزیون، مطبوعات (روزنامه و مجلات)، بدنه نویسی وسایل نقلیه، دیوارنویسی، پوستر، بروشور، بیلبورد و اینترنت اقدام به تبلیغ می نمایند. در این میان تبلیغات اینترنتی در مقایسه با تبلیغات سنتی، از مزایای قابل ملاحظه ای برخوردار است. حجم وسیعی از این گونه تبلیغات به کالا و خدمات رایانه ای مربوط می باشد به همین دلیل بر آن شدیم تا در این مقاله اثر تبلیغات اینترنتی بر رفتار مصرف کننده کالا و خدمات رایانه ای را مورد بررسی قرار دهیم. روش تحقیق مورد استفاده در این مقاله توصیفی از نوع پیما شی میباشد. و چون براساس مطالعات گذشته بیشتر کاربران اینترنت جوانان می باشند. جامعه آماری این تحقیق را دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی که در سال ۱۳۸۷ در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل کرده و در معرض تبلیغات اینترنتی قرار گرفته بودند تشکیل می دهند. در این مقاله از روش نمونه گیری خوشه ای استفاده شد و حجم نمونه ۱۹۳ نفر تعیین گردید. مهمترین یافته این تحقیق مطلوب بودن میزان اثر تبلیغات اینترنتی کالا و خدمات رایانه ای بر رفتار مصرفی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی می باشد و همچنین مشخص شد که به ترتیب عامل محتوا و طرح فلش مهمترین عوامل تأثیرگذار بر رفتار مصرف کنندگان کالاها و خدمات رایانه ای از دیدگاه آنهاست. UR - https://jmsd.atu.ac.ir/article_5015.html L1 - https://jmsd.atu.ac.ir/article_5015_f3e78fd57a78d97e075eb0621aaf554f.pdf ER -