TY - JOUR ID - 4714 TI - بازاریابی: تحولات، چالشها و راهکارها در هزاره سوم JO - مطالعات مدیریت بهبود و تحول JA - JMSD LA - fa SN - 2251-8037 AU - خداداد حسینی, حمید AU - فتحی, سعید AD - هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AD - دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی Y1 - 2002 PY - 2002 VL - 9 IS - 33.34 SP - 147 EP - 174 KW - بازاریابی KW - هزاره سوم KW - راهکار KW - چالش KW - محیط تجاری KW - عصر ارتباطات DO - N2 - بازاریابی یا مدیریت بازار، بخشی از فعالیت های سازمان ها است که نقشی حیاتی در حضور استراتژیک این سازمان ها در بازار دارد. در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90، تردیدهایی نسبت به ارزش فعالیت های بازاریابی در شرکت ها مطرح شد. این تردید ها ناشی از برخی اقدامات ضعیف شرکت ها در انجام فعالیت های بازاریابی و همچنین بروز تحولات و چالشها در عرصه بازار است. می توان ادعا کرد که بازاریابی هم چنان اهمیت خود را حفظ کرده است اما چهره بازاریابی و نحوه پرداختن به آن تغییر کرده است. در این مقاله سعی بر آن است که به بررسی چالش ها، مشکلات و راهکارهای لازم برای موفقیت در کسب برتری رقابتی در بازاریابی بویژه در آغاز هزاره سوم پرداخته شود. UR - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4714.html L1 - https://jmsd.atu.ac.ir/article_4714_e83c9a4bfd74a9d9758707b344352c47.pdf ER -