%0 Journal Article %T تأثیر راهبرد تعمیم نام و نشان تجاری بر نگرش مصرف کنندگان از محصولات جدید %J مطالعات مدیریت بهبود و تحول %I دانشگاه علامه طباطبایی %Z 2251-8037 %A امیرشاهی, میر احمد %A صالحی صدقیانی, جمشید %A ربیعی, محبوبه %A پارسا, سمانه %D 2012 %\ 12/21/2012 %V 21 %N 69 %P 1-23 %! تأثیر راهبرد تعمیم نام و نشان تجاری بر نگرش مصرف کنندگان از محصولات جدید %K تعمیم نام و نشان تجاری %K نگرش مصرف کننده %K تداعی های ذهنی از نام و نشان تجاری %K کیفیت ادراک شده %K تناسب %R %X امروزه شرکت ها در جهت به کارگیری منابع به منظور توسعه نام و نشان تجاری سرمایه گذاری هایزیادی انجام می دهند. در این راستا، شرکت های بسیاری از راهبرد تعمیم نام و نشان تجاری استفادهمی کنند. هدف این مقاله بررسی عوامل مؤثر بر نگرش مصرف کنندگان نسبت به محصولات جدیدیکه از راهبرد تعمیم نام و نشان تجاری استفاده می کنند، و در آن عکس العمل مصرف کنندگان نسبتبه 21 محصول جدید فرضی که از چهار نام و نشان تجاری واقعی استفاده کرده اند مورد ارزیابی قرارمی گیرند. نتایج این مقاله که تحقیقی توصیفی و از نوع پیمایشی است و برای جمع آوری اطلاعاتمورد نیاز آن از پرسشنامه استفاده شده است، نشان می دهند نگرش نسبت به محصولات جدید فرضی) زمانی مثبت تر است که: 2( کیفیت ادراک شده از محصول اصلی نام و نشان تجاری بالا باشد و 1بین محصول اصلی و محصول جدید تناسب وجود داشته باشد. یافته های این تحقیق همچنین نشانمی دهند که بعضی از تداعی های ذهنی در مورد نام و نشان های تجاری اصلی به محصولات جدیدفرضی آنها منتقل می شوند. %U https://jmsd.atu.ac.ir/article_1252_6ab30a21b2eef8bec57f34589e49d9f7.pdf