per
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2476-5988
2014-12-22
23
76
1
28
857
Research Paper
نقش رهبری اصیل در بهبود سطح خلاقیت و اشتیاق به کار کارکنان
The Role of Authentic Leadership in Promote Employee's Enthusiasm and Creativity
میرعلی سیدنقوی
sayednaghavi@atu.ac.ir
1
مریم کاهه
2
دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی
کارشناس ارشد مدیریت دولتی_ منابع انسانی، دانشگاه علامه طباطبایی
تقلیدپذیری و به کارگیری فناوری و ایدههای جوامع دیگر بدون ایجاد و خلق اندیشههای نوین و ارائه مدلهایی متناسب با شرایط بومی کشور تنها وابستگی علمی، فرهنگی و اقتصادی را به دنبال خواهد داشت. در حقیقت خلاقیت تابعی از عوامل فردی و اجتماعی می باشد. این مقاله به طور تجربی رهبری اصیل را با چهار بعد خودآگاهی، پردازش متعادل، شفافیت روابط و جنبههای اخلاقی به عنوان یک الگوی رفتاری مناسب جهت بهبود اشتیاق به کار کارکنان و شکوفایی خلاقیت در سازمان معرفی میکند. روش به کار رفته در تحقیق این مقاله، توصیفی – همبستگی است و داده های آن به کمک نمونه گیری خوشه ای تصادفی از نمونه ای متشکل از 176 نفر (مدیران، کارشناسان و کارگران) جمعآوری شده است. در این تحقیق ازروش های ضریب همبستگی پیرسون و مدل ساختاری و همچنین تحلیل عاملی اکتشافی برای متغیر خلاقیت و اشتیاق به کار و تحلیل عاملی تائیدی برای متغیر رهبری اصیل استفاده شده است که توسط نرم افزارهای SPSS18 وLissrel8.5 مورد تحلیل قرار گرفته اند. نتایج حاکی از آن است متغیر میانجی اشتیاق به کار، اثر نسبتا کاملی در رابطه بین رهبری اصیل و خلاقیت دارد و رهبری اصیل با تاثیر گذاری بر روی اشتیاق به کار کارکنان، می تواند نقش بسزایی در بهبود خلاقیت داشته باشد.
Immutability and application of other societies’ technology and ideas without generation of novel ideas and models corresponding to the country’s local conditions will only lead to scientific, cultural and economic dependency. In fact, creativity performance is a function of individual and implicit social factors, and one of the most relevant implicit factors is leadership. In this research, authentic leadership with four dimensions as self-awareness, balanced processing, relational transparency, and internal moral perspective is empirically introduced as a key behavioral model for improvement of employees’ enthusiasm for working and subsequently creativity performance boom in organization. Present research is a field study of descriptive-correlation type and the data of which is gathered using a questionnaire distributed in a sample of 176 managers, experts and workers selected by random cluster sampling method. The data were analyzed using correlation and regression tests including Pearson Correlation Coefficient, Structural Model and Factorial Analysis by aid of SPSS and LISREL. The results indicate that the mediating variable employees’ enthusiasm exercises a relatively full impact on the relationship of authentic leadership with creativity, and authentic leadership by influencing the employees’ enthusiasm for working can play a significant role in promotion of creativity
https://jmsd.atu.ac.ir/article_857_6eaf681bd11a766c270e4277a380a3b4.pdf
خودآگاهی
پردازش متعادل
شفافیت روابط
جنبههای اخلاقی
رهبری اصیل
اشتیاق به کار
خلاقیت
self-awareness
balanced processing
relational transparency
Internal moral perspective
Authentic leadership
Employee's enthusiasm
creativity performance
per
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2476-5988
2014-12-22
23
76
29
57
858
Research Paper
بررسی نقش زمینههای اجتماعی - فرهنگی مدیران SMEها بر کارآفرینی شرکتی
Examine the role of social and cultural context of Small and medium-sized enterprises (SME) managers on Corporate Entrepreneurship (Industrial Parks in Tehran)
عبدالرضا میری
dr.ab_miri@yahoo.com
1
محمد داورزنی
davarzani.m@gmail.com
2
اسماعیل سبزیکاران
sabz.ss@gmail.com
3
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد قزوین.
مربی دانشکده پروازِ دانشگاه هوایی شهید ستاری
مربی دانشکده فرماندهی و کنترل هواییِ دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء
کارآفرینی بهعنوان یکی از مهمترین پایههای توسعهی پایدار جوامع میباشد، بهگونهای که در دهههای اخیر به یکی از راهبردهای توسعهی ملی کشورها مبدل شده است. در کشور ما نیز سیاستگذاران به اهمیت این فرآیند پیبرده و درصدد ایجاد بسترهای مناسب شکلگیری برای آن هستند. از جمله بسترهای اصلی این مهم، توجه به زمینههای فرهنگی و اجتماعی خاص آن میباشد. سرمایهگذاری در این زمینهها علاوه بر اثرات مثبت، نتایج بلند مدت و ماندگاری بههمراه دارد. هدف این پژوهش بررسی نقش زمینههای اجتماعی بر گرایش کارآفرینانه در میان مدیران کسب و کارهای کوچک صورت پذیرفته است. در این پژوهشِ کاربردی که به شیوه توصیفی - پیمایشی اجرا شده است، تلاش شده تا به کمک ابزار محققساخته، اطلاعات مرتبط با این زمینهها، از آراء و نظرات مدیران کسب و کارهای کوچک شهرکهای صنعتی تهران جمعآوری گردد. در نهایت این دادههای به کمک تکنیکهای ضریب رگرسیون و تحلیل مسیر مورد بررسی قرار گرفت. نتایج تحلیل علاوه بر تأیید ارتباط «تجربهگرایی» و «جبرگرایی» با «گرایش کارآفرینانه» افراد، میزان آن را در جامعه آماری قوی ارزیابی نموده است. همچنین میزان ارتباط بین «آموزش» و «گرایش کارآفرینانه» افراد ضعیف قلمداد شد که این نتایج ناشی از ضعف در نوع آموزشهای افراد (عدم توجه به آموزش منجر به ریسکپذیری)، میباشد. در نهایت نیز راهکارهای لازم در خصوص بهرهگیری از این زیرساختهای اجتماعی در توسعه و ارتقاء «گرایش کارآفرینانه» افراد ارائه شده است.
Entrepreneurship as one of the main pillars of sustainable development Communities is, So that in recent decades has become one of national development strategies. In our country, the policy makers of the importance of that process and seek to create an appropriate context for its formation. The context of this matter, according to its specific social and cultural contexts. Investment in these areas, in addition to the positive effects, the long-term survival has. This paper examines the role of social and cultural context on entrepreneurial orientation among managers of Small and medium-sized enterprises (SME) businesses has been done. In This Paper, That has been done by Practical Vision, by Using a Descriptive Method, Attempts to help self-made instruments, Information related to these areas, from opinions and viewpoints of small and medium-sized enterprises (SME) businesses Industrial Parks Tehran is collected. Finally, these data help regression and path analysis techniques were analyzed. The results also confirm the association "Previous experience" and "Determinism" and the "Entrepreneurial Orientation" people, this results of the statistical community has a strong evaluation. Also, the relationship between "Education" and "Entrepreneurial Orientation” was considered weak, which these results are due to lack of education of persons (lack of attention to training leads to risk-taking), is. Finally, guidelines for the use of the social infrastructure in the development of an "Entrepreneurial Orientation" those presented
https://jmsd.atu.ac.ir/article_858_2dce67b0a5bee2a4c0fb2d3c8f5a136f.pdf
گرایش به کارآفرینی
آموزش
تجربیات قبلی
جبرگرایی
per
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2476-5988
2014-12-22
23
76
59
80
859
Research Paper
بررسی عوامل مؤثر بر رفتار شهروندی مشتریان خدمات بانکی
Investigating Factors Affect on Citizenship Behavior
سیدعباس موسوی
1
سیدیعقوب حسینی
hossainee@yahoo.com
2
لیلا امیری
leila.amiri66@gmail.com
3
استادیار ، دانشگاه خلیج فارس
استادیار ، دانشگاه خلیج فارس
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه خلیج فارس
در سالهای اخیر رفتار شهروندی مشتریان در حوزه بازاریابی کانون توجهات زیادی بوده است. این امکان وجود دارد که مشتریان در مجموعهای از رفتارهای شهروندی درگیر شوند که همانند کارکنان، سازمان را در یک جهت خاص هدایت میکنند. رفتار شهروندی مشتریان متاثر از عوامل مختلفی میباشد. با توجه به نقش و اهمیت مشتری در بقای سازمان، مدیران ضرورتاً نیازمند درک اهمیت این عوامل در بین مشتریان میباشند. پس از مرور و بازبینی پژوهشهای پیشین و ساخت مدل مفهومی، پرسشنامهای تهیه و در اختیار مشتریان بانک شهر شیراز قرار گرفت و در نهایت دادههای گردآوری شده از 503 پرسشنامه با کمک روش معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش، مدل مفهومی ارائه شده را تایید نمود و نشان داد که محیط فیزیکی سازمان تاثیر مثبت و معنیداری بر رفتار شهروندی مشتریان دارد. به علاوه اعتبار سازمان تاثیر مثبت و معنیداری بر رضایت، وفاداری و تعهد مشتریان دارد. از طرفی رضایت، وفاداری و تعهد مشتریان تاثیر مثبت و معنیداری بر رفتارهای شهروندی از سوی آنها دارد. عدالت درک شده بر تعهد و اعتماد مشتریان و همچنین اعتماد مشتریان بر رفتار شهروندی تاثیر مثبت و معنیداری ندارد.
In recent years, much attention has been paid on customer citizenship behavior in the field of marketing. It is possible for customers to engage in a complex citizenship behaviors like those of employees to lead the organization in a particular direction. Customer citizenship behavior is influenced by many different factors. Considering the role and importance of customers for organizations’ survival, it is necessary for managers to understand the importance and position of those factors among customers. Based on reviewing previous studies, a conceptual model made, then, a set of questionnaire prepared and distributed among City Bank customers. The data collected from 503respondents analyzed by utilizing structural equation modeling. Results of this study confirmed the conceptual model presented and showed that the physical environment of the organization had a positive and significant Influence on customer citizenship behavior. In addition, the corporate reputation had positive and significant Influence on satisfaction, loyalty and commitment of customers. Also satisfaction, loyalty and commitment of customers had a positive and significant Influence on customer citizenship behaviors. Customer justice perception had no positive and significant effect on commitment and trust also; customer trust had no positive and significant effect on customer citizenship behavior
https://jmsd.atu.ac.ir/article_859_a2aeec89f3063868cbd9b368f7b44d9c.pdf
رفتار شهروندی مشتریان
عدالت درک شده
رضایت
اعتبار سازمان
وفاداری
اعتماد و تعهد
customer citizenship behaviors
satisfaction
Loyalty
Corporate Reputation
Commitment
Trust
per
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2476-5988
2014-12-22
23
76
81
116
860
Research Paper
بررسی تأثیر بازاریابی داخلی بر کیفیت خدمات با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتار های شهروندی و تعهد سازمانی
The Effect of Internal Marketing Effect on Quality of service with Emphasis On the Mediating Role of Organizational Citizenship Behavior and Organizational Commitment
علی صفری
a.safari@ase.ui.ac.ir
1
فائزه رادی
radifaezeh@yahoo.com
2
استادیار، دانشگاه اصفهان
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد مبارکه اصفهان
هدف از نگارش این مقاله بررسی تاثیر بازاریابی داخلی بر کیفیت خدمات با در نظر گرفتن نقش میانجی رفتار های شهروندی سازمانی و تعهد سازمانی میباشد.جامعه آماری مورد بررسی مدیران، معاونین و کارکنان بانک سپه شهر اصفهان بوده است. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران تعیین گردیده و به صورت طبقه ای متناسب با حجم توزیع شده است . از روش میدانی برای جمعآوری دادهها استفاده و روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد.ابزار گردآوری دادهها چهار پرسشنامه استاندارد بوده که به تعداد 259 عدد توزیع و205 عدد آن برگشت شده و مورد تحلیل قرارگرفته است. همچنین نرم افزار مورد استفاده جهت تحلیل دادهها AMOS18 میباشد. فرضیههای این پژوهش با استفاده از روش مدل سازی معادلات ساختاری مورد آزمون قرار گرفت و نتایج حاصل از آن نشان داد که بازاریابی داخلی بر کیفیت خدمات تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی و تعهد سازمانی بر رفتار شهروندی سازمانی دارای تأثیر مثبت و معنادار میباشد. علاوه براین تأثیر رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات مثبت و معنادار است. همچنین الگوی تأثیرگذاری بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی بر کیفیت خدمات و سایر شاخصهای مربوطه دارای برازش مناسب و قابل قبول میباشد.
The present article aims to investigate the effect of internal marketing on the Quality of Services, with a view to the intermediary roles of organizational citizenship behaviors and organizational commitment. The statistical population consisted of managers and assistants of Sepah bank in the City of Isfahan. The sample size was derived from Cochran formula, and the data collection instrument was distributed in a stratified method and in accordance with the size of the sample. In order to gather information a field research method were used.Kind of research method is descriptive-surveyed of field branch. This data collective instrument consisted of four standard questionnaires and 259 copies of which were distributed. Out of this number 205 were returned and analyzed. In order to process data, AMOS18 software was used. . Research hypotheses were tested via structural equations modeling (SEM). The results showed the positive and meaningful effect of internal marketing on the quality of services. Also, internal marketing has positive and meaningfully effect on the organizational commitment and organizational commitment on organizational citizenship behavior. Moreoverorganizational citizenship behavior has positive and meaningfully effect on the Quality of Services.Also, the model of organizational citizenship behavior, organizational commitment, as well as internal marketing effectiveness on the quality of services is adequate and acceptable and other related indexes possessed of likelihood.
https://jmsd.atu.ac.ir/article_860_4e9a6539eb4aa68dfcaad2b221fe4a94.pdf
بازاریابی داخلی
تعهد سازمانی
رفتارشهروندی سازمانی
کیفیت خدمات
بانک سپه
Internal Marketing
organizational commitment
Organizational Citizenship Behavior
Quality of Service
Sepah bank
per
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2476-5988
2014-12-22
23
76
117
140
861
Research Paper
نقش روش های سرمایه گذاری سازمان بر ارزش آفرینی منابع انسانی با نقش میانجی سرمایه های انسانی
The role of investment in human resources, with emphasis on the value of the human capital
رضا سپهوند
mrezasep@yahoo.com
1
استادیار گروه مدیریت بازرگانی دانشگاه لرستان
یکی از مهم ترین چالشهای پیش روی صاحب نظران حوزه منابع انسانی اثبات نقش این منابع در ارزش آفرینی سازمان است . با ظهور سازمانهای دانشی در اقتصاد دانش بنیان، سهم سرمایه انسانی در ارزش آفرینی سازمان از سرمایه های فیزیکی و ساختاری سبقت گرفته و سرمایه گذاریهای سنگین در نیروی انسانی برای تبدیل کردن آنها به عامل اصلی مزیت رقابتی را توجیه پذیر کرده است. هدف : این پژوهش به دنبال بررسی نقش سرمایه گذاری سازمان بر بر ارزش آفرینی منابع انسانی با نقش میانجی سرمایه های انسانی در شرکتهای دانش بنیان فعال در سطح شهر تهران است . روش: داده های پژوهش از طریق پرسشنامه از 100 مدیر عامل شرکتهای فعال در حوزه های خدمات مالی، خدمات حرفه ای بازاریابی و صادرات ، خدمات مشاوره ای مدیریت و فن آوری اطلاعات جمع آوری گردید . روش نمونه گیری در این تحقیق به صورت هدفمند بوده است . برای آزمون روایی پرسشنامه از نظرات اساتید ومتخصصان وبرای سنجش پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. بعد از جمع آوری اطلاعات برای سنجش فرضیه های تحقیق ازمدل سازی معادلات ساختاری و نرم افزار Amos18 استفاده گردید . در این پژوهش برای نشان دادن سرمایه گذاری سازمان در منابع انسانی از دو رویکرد جذب استعدادهای بیرونی و پرورش استعدادهای درونی و برای بررسی سرمایه انسانی در سطح سازمان از چهار معیار تعداد سرمایه انسانی ، تناسب سرمایه انسانی با سازمان، مکمل بودن سرمایه انسانی و منحصر به فرد بودن سرمایههای انسانی استفاده شده است . نتایج پژوهش در سطح اطمینان 95% نشان دهنده آن است که سرمایه گذاری هوشمند سازمان در منابع انسانی خود ، تاثیر مثبت و معنی داری بر ارزش آفرینی سرمایه انسانی دارد. همچنین نتایج نشان دهنده تاثیر مثبت سرمایه های انسانی به عنوان متغیر میانجی در تاثیر روشهای سرمایه گذاری سازمان بر ارزش آفرینی منابع انسانی در سطح اطمینان 95% بود.
One of the most important challenges facing the human resources domain experts proved the role of these resources in the value of organization. With the advent of knowledge organizations in the Knowledge based economy, the contribution of human capital in the value of organization overtaken of physical capital and structural and heavy investment in human resources for convert them to the main factor Competitive advantage is justified. The goal: The research aims to identify the impact of the investment Organization in convert human resources to human capital value of companies active in the knowledge base in the city of Tehran. Method: Data via the questionnaires were collected of 100 managers the active companies in the area Financial Services, Professional Services Marketing and Export, Management Consulting Services and information technology. Sampling in this study has been purposeful. To test the validity of questionnaires was used of teachers’ comments and to test of the Measurement reliability questioners of Cronbach's alpha coefficient. After collecting information used of modeling structural equation and software Amos18 for measurement research hypotheses. in this study used of two absorption approaches external talent and training Internal talent to show Investment Organization in human resources and to check Human Capital In the organization used of 4 Criterion ,count human capital, fit human capital with organization, Complementarities of human capital and uniqueness of human capitals. Results of research at Confidence level 95% show that intelligent Investment In its human resources, a significant impact on the value of human capital.
https://jmsd.atu.ac.ir/article_861_687a5620e5d71a2a27b3317678c85f66.pdf
سرمایه گذاری در منابع انسانی
سرمایه انسانی
ارزش آفرینی سازمان
شرکتهای دانش بنیان
per
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2476-5988
2014-12-22
23
76
141
155
862
Research Paper
بررسی رابطه بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی سازمانی
Investigation the Relationship Between Organizational Virtuousness and Organizational Citizenship Behavior
تورج حسن زاده ثمرین
to_hassan@yahoo.com
1
سپیده سفیدکار
2
استادیار، دانشگاه پیامنور، تهران
کارشناسی ارشد، مدیریت دولتی، پیام نور مرکز رشت
هدف این مطالعه بررسی رابطه بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی کارکنان مناطق شهرداری شهر رشت است. روش تحقیق حاضر، از نظر هدف، کاربردی بوده و بر حسب روش، تحقیقی توصیفی از نوع همبستگی است که با به کارگیری ابزار پرسشنامه و روش پیمایشی داده های مورد نیاز جمع آوری شده است. مدیران و کارشناسان شهرداریهای شهر رشت (257 نفر) به عنوان جامعه آماری انتخاب و با استفاده از فرمول کوکران حجم نمونه نیز برابر با 154 نفر تعیین گردید. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه بوده و داده های جمع آوری شده از طریق نرم افزار SPSS و آزمون رگرسیون خطی ساده و چندگانه مورد بررسی قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از وجود رابطه مثبت و معنیدار (ضریب همبستگی 3/60) بین فضیلت سازمانی و رفتار شهروندی کارکنان مناطق شهرداری رشت بود، همچنین در بررسی ابعاد فضیلت سازمانی با رفتار شهروندی نیز مشاهده گردید خوش بینی (1/17)، شفقت (5/20)، صداقت (9/27)، و بخشش (4/14) درصد میتواند رفتار شهروندی سازمانی کارکنان مناطق شهرداری رشت را تبیین کند.
The aim of this study was evaluating the relationship between Organizational Virtuousness and Organizational Citizenship Behavior of Rasht Municipalities’ employees. The research method in terms of purpose applied and in terms of method was descriptive research and correlation type, and required data have been collected using questionnaires and survey method. Rasht Municipalities’ Managers and experts (257 people) were selected as the target population and the sample size was set equal to 154 by using Cochran's formula. The gathered Questionnaires and data were analyzed by SPSS Software through simple linear and multiple regression tests. The results showed that there was a positive significant relationship (correlation coefficient 60.3) between organizational virtue and citizenship behavior of employees of municipality districts of Rasht. Moreover, investigating aspects of organizational virtue with citizenship behavior showed that optimism (17.1), compassion (20.5), honesty (27.9), and generosity (14.4) could explain organizational citizenship behavior of municipality districts of Rasht.
https://jmsd.atu.ac.ir/article_862_7710660cdbc8cfd0a5ff43d3a2318f67.pdf
فضیلت سازمانی
رفتار شهروندی
خوش بینی
اعتماد
مناطق شهرداری رشت
Organizational Virtuousness
Organizational Citizenship Behavior
Optimism
Trust
per
دانشگاه علامه طباطبایی
مطالعات مدیریت بهبود و تحول
2251-8037
2476-5988
2014-12-22
23
76
157
186
863
Research Paper
بررسی رابطه مدیریت تصویرپردازی و فرسودگی شغلی
Investigation The Relationship Between Impression Management and Job Burnout
غلامعلی طبرسا
1
منصوره معینی کربکندی
mansooreh.moeini@yahoo.com
2
دانشیار دانشکده مدیریت، دانشگاه شهید بهشتی
کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه شهید بهشتی
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه مدیریت تصویرپردازی و فرسودگی شغلی صورت گرفته است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات پیمایشی از گروه پژوهشهای توصیفی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه کارشناسان شاغل در شهرداری منطقه 6 تهران به تعداد 250 نفر است که تعداد نمونه آماری به دست آمده 100 نفر می باشد. ابزار جمع آوری دادهها پرسشنامه مدیریت تصویرپردازی ارائه شده توسط بولینو و ترنلی و پرسشنامه فرسودگی شغلی ارائه شده توسط مسلش است. به منظور تحلیل دادهها نیز از آزمون های فریدمن، آزمون میانگین یک جامعه آماری و آزمونهای میانگین دو جامعه و تحلیل واریانس و آزمون همبستگی پبرسون به وسیله نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته های پژوهش نشان داد که براساس نتایج آزمون همبستگی پیرسون میان مولفههای خود ارتقائی، نمونه جلوه دادن خود و حامی سازی و فرسودگی شغلی ارتباط دو به دو معکوس و معناداری وجود دارد. اما بین سایر مولفه ها رابطه معناداری پیدا نشد. همچنین بین نمره کلی مدیریت تصویرپردازی و فرسودگی شغلی ارتباط (0.492-) و معنادار وجود دارد. به عبارت دیگر فرضیه اصلی تحقیق تائید می شود.
The present study was conducted to investigate the relationship between impression management and job burnout. The study in terms of purpose is practical and in terms of methods of data collection is survey from group of descriptive researches. The statistical population is of all experts employed at The municipality of region 6 of Tehran 250 persons, the number of sample is 100 patients. The tool of data collection is questionnaire of impression management is provided by Bolino and Turnley and questionnaire of job burnout is provided by Maslach. To analyze the data, is used the Friedman test, the test of a population mean and tests of Two sample and analysis of variance and correlation test of Pearson by SPSS software. Research findings showed that according to results of The Pearson correlation test there is a significant negative correlation between components self promotion, exemplification and supplication and job burnout. but, a significant relationship was found between the other components. Also, there is the between total score impression management and job burnout relationship (-0.492) and significant. In other words, The main hypothese of this study is confirmed
https://jmsd.atu.ac.ir/article_863_f71404f4e3ae2eba4a69486d5b8932e4.pdf
مدیریت تصویرپردازی
ابعاد مدیریت تصویرپردازی
فرسودگی شغلی
impression management
dimensions of impression management
job burnout