@article { author = {khatami firouz abadi, mohammad ali}, title = {A model for balancing resource allocation costs}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {5}, number = {17.18}, pages = {187-207}, year = {1995}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {مدلی برای متعادل سازی هزینه های تخصیص منابع}, abstract_fa = {استفاده از ترمینال های مرکزی جهت حمل تولیدات از منابع مختلف به مقاصد گوناگون یک مزیت اقتصادی در کاهش هزینه های حمل و نقل به شمار می رود. تولید کنندگان می توانند تولیدات خود را به ترمینال های مرکزی حمل نموده و از آنجا با حجم بیشتر، محصولات را به نقاط مصرف روانه کنند. هر چند که احداث ترمینال های مرکزی نیاز به صرف هزینه های ثابت زیادی دارد ولی هزینه احداث این ترمینال به مراتب کمتر از هزینه هایی است که صرف انتقال محصولات به طور مستقیم به نقاط مصرف می گردد. در این مقاله مدلی برای برقراری تعادل بین هزینه های حمل و نقل و هزینه های احداث ترمینال مرکزی ارائه و کاربرد آن برای خدمات شهری ذکر گردیده است.}, keywords_fa = {هزینه تخصیص,منابع,متعادل سازی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4654.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_4654_6032408a47cb7beb0d671a11260a7fce.pdf} }