@article { author = {Alvani, Seyyed Mehdi and Vaezi, Reza and Honarmand, Rooholla}, title = {A study on the role of positive organizational behavior in reducing of Organizational silence}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {24}, number = {79}, pages = {1-26}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {The present study has been done to determine the relationship between positive organizational behavior and organizational silence. The statistical population consisted of staff offices of Sepah Bank (1905 people); Using Cochran''''''''s formula, 320 people were selected stratified randomly as samples. As for the research objectives, the present study can be classified as an “applied research”, while as for data gathering, it is descriptive as a cross-sectional survey. Data reliability and validity were assessed using Cronbach''''''''s alpha coefficient and consulting managers of Sepah Bank as experts, and the result was confirmed using confirmatory factor analysis technique. The research hypotheses were tested using structural equation modeling technique based on the results of the LISREL software. Hypothesis test results indicate that the positive organizational behavior has a significant negative relationship with organizational silence. Also results show that all dimensions of positive organizational behavior has a significant negative relationship with acquiescence silence, but about the quiscence silenence, only negative relationship with self-efficacy was confirmed and the relationship of hope, resilience and optimism was not significant with quiescence silence.}, keywords = {Positive organizational behavior (pob),Organizational silence,positive psychology,psychological capital,Sepah bank}, title_fa = {نقش رفتار سازمانی مثبت‌گرا در کاهش سکوت سازمانی}, abstract_fa = {تحقیق حاضر با هدف تعیین رابطه رفتار سازمانی مثبت­گرا با سکوت سازمانی انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان ادارات کل بانک سپه (1905 تن) بوده که با استفاده از فرمول کوکران، 320 تن به روش تصادفی طبقه­ای به­عنوان نمونه انتخاب شدند. روش تحقیق ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روش گردآوری داده­ها، توصیفی- پیمایشی و مقطعی است. پایایی ابزار جمع­آوری داده­ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ارزیابی شد و روایی آن با استفاده از نظرات اساتید مدیریت و کارشناسان بانک سپه و تکنیک تحلیل عاملی تأییدی، مورد تأیید قرار گرفت. در ادامه به بررسی شاخص‌های برازش مدل به‌دست‌آمده و آزمون معنی‌داری فرضیه‌های پژوهش با تکیه‌بر نتایج تکنیک مدل­یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم­افزار لیزرل پرداخته شد. نتایج آزمون فرضیه­ها حاکی از آن است که رفتار سازمانی مثبت­گرا با سکوت سازمانی رابطه منفی و معناداری دارد. همچنین نتایج نشان می­دهد که تمامی ابعاد رفتار سازمانی مثبت­گرا با سکوت مطیع رابطه منفی و معنادار دارند، اما در رابطه با سکوت خاموش، تنها رابطه منفی آن با خودکارآمدی مورد تأیید قرار گرفت و رابطه امیدواری، تاب­آوری و خوش­بینی با سکوت خاموش معنادار نشد.}, keywords_fa = {رفتار سازمانی مثبت‌گرا,سکوت سازمانی,روان‌شناسی مثبت‌گرا,سرمایه روان‌شناختی,بانک سپه}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2400.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2400_c3a3990931ae18980ce973fd68469d20.pdf} } @article { author = {Dustar, Mohammad and Mostaghimi, Mahmoudreza and Esmailzadeh, Mohammad}, title = {Ethical leadership and exploring the impacts of its dimensions on organizational commitment}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {24}, number = {79}, pages = {27-45}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Organizational commitment as one of the important organizational variables can be influenced by leadership styles and their behavior. The purpose of this paper is to investigate the effects of ethical leadership on different dimensions of organizational commitment. Thus, we first described ethical leadership and organizational commitment and their dimensions. Then, by reviewing the literature we proposed some hypothesis to investigate the effects of the dimensions of ethical leadership on organizational commitment. Next, we collected data from the target community. Then, by using exploratory factor analysis we examined dimensions of ethical leadership and organizational commitment that it was determined three dimensions for each variable. Dimensions of ethical leadership includes morality and fairness, role clarification and power sharing and dimensions of organizational commitment are affective commitment, continuance commitment and normative commitment. Then by using confirmatory factor analysis and AMOS software we examined the hypothesis. The results show  that role clarification is effective only on affective commitment. Morality and fairness are effective on affective and normative commitment. Power sharing has an impact on all three dimensions of organizational commitment}, keywords = {organizational commitment,ethical leadership,leadership style,factor analysis}, title_fa = {رهبری اخلاقی و بررسی تاثیر ابعاد آن بر تعهد سازمانی}, abstract_fa = {تعهد سازمانی به عنوان یکی از متغیرهای مهم سازمانی می­تواند تحت تأثیر سبک­های مختلف رهبران سازمان و نحوه برخورد آن­ها باشد. هدف این مقاله بررسی تأثیرات رهبری اخلاقی بر روی ابعاد مختلف تعهد سازمانی است. از این ­رو،  ابتدا متغیرهای رهبری اخلاقی و تعهد سازمانی و ابعاد آن را تشریح نمودیم. سپس به جمع­آوری داده از جامعه مورد نظر پرداختیم. سپس با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، ابعاد متغیرهای رهبری اخلاقی و تعهد سازمانی را بررسی نمودیم که با توجه به نتایج تحلیل­ها سه بعد برای هر متغیر تعیین شد. ابعاد رهبری اخلاقی شامل اخلاق و انصاف، شفاف­سازی نقش و تسهیم قدرت ابعاد تعهد سازمانی شامل تعهد عاطفی، تعهد مستمر و تعهد هنجاری است. سپس با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی و با کمک نرم­افزار AMOS فرضیه‏های مطرح شده را بررسی کردیم. نتایج نشان می­دهد که بعد شفاف­سازی نقش فقط بر روی تعهد عاطفی، بعد انصاف واخلاق بر تعهد عاطفی و تعهد هنجاری و بعد تسهیم قدرت بر روی هر سه بعد تعهد سازمانی تأثیرگذار است.}, keywords_fa = {: تعهد سازمانی,رهبری اخلاقی,سبک رهبری,تحلیل عاملی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2401.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2401_01b596c55d90a9eb6d0118734c73964c.pdf} } @article { author = {Fayyazi, Marjan and Yousefian Arani, Vahid}, title = {The effects of social underming on organizational...}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {24}, number = {79}, pages = {47-72}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Organizational Deviance and misbehavior or the dark side of organizational behavior has been a matter of research during the last two decades. Social undermining is an interpersonal insidious misbehavior and is significantly associated with employee's outcomes if it continues over time. The effects of social undermining on employee's commitment and job involvement were tested among employees of Iran's presidential center for innovation and technology cooperation. The data gathered by distribution of questionnaire among 158 employees using random sampling method. Results show that social undermining by coworkers and supervisors has considerable effects on employee's job involvement and affective and normative commitment, but as predicted, not on continuous commitment. Moreover, based on fairness theory, the hypothesis of the mediating role of conscientiousness in the effects of social undermining on job involvement and organizational commitment was developed and tested. It is advised that organizations should consider preventing actions, training and counseling employees to minimize social undermining behavior and its consequences on employee's outcomes}, keywords = {social undermining,organizational commitment,Affective Commitment,continuous commitment,Normative commitment,Job Involvement,conscientiousness}, title_fa = {تاثیر تضعیف اجتماعی بر تعهد سازمانی و درگیری شغلی}, abstract_fa = {رفتارهای انحرافی و مخرب سازمانی یا سمت تاریک رفتار سازمانی، در دو دهه گذشته مورد توجه گسترده محققین این حوزه قرار گرفته است. رفتارهای تضعیف­کننده اجتماعی، بدرفتاری­های بین­فردی در ظاهر کم­اثری هستند که در صورت تداوم می­توانند اثرات مخرب زیادی بر کارکنان داشته باشد. در این پژوهش با هدف نشان­دادن اثرات مخرب این پدیده، به بررسی تاثیر تضعیف اجتماعی بر تعهد سازمانی و درگیری شغلی کارکنان پرداخته شده است. بدین منظور، اطلاعات نمونه­ای 158 تایی از کارکنان مرکز همکاری­های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری به صورت تصادفی و به­وسیله پرسشنامه جمع­آوری گردید و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می­دهد تضعیف اجتماعی اعمال شده از سوی همکاران و سرپرست باعث کاهش معنادار درگیری شغلی و تعهد سازمانی در دو بعد تعهد عاطفی و تعهد هنجاری در کارکنان می­شود ولی همانطور که انتظار می­رفت تاثیر معناداری در تعهد استمراری کارکنان ندارد. به علاوه فرضیه مطرح شده بر اساس تئوری انصاف، مبنی بر نقش تعدیل­گری ویژگی شخصیتی وظیفه­شناسی در رابطه تضعیف اجتماعی و دو نگرش شغلی تعهد سازمانی و درگیری شغلی نیز مورد آزمون و تایید قرار گرفت. لذا لازم است مدیران سازمان­ها با شناخت این پدیده و اثرات مخرب آن ، اقدامات پیشگیرانه، مشاوره­ای و آموزشی لازم را برای به حداقل رساندن اثرات منفی آن به کار بندند.}, keywords_fa = {: تضعیف اجتماعی,تعهد سازمانی,تعهد عاطفی,تعهد هنجاری,تعهد استمراری,درگیری شغلی,وظیفه‌شناسی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2402.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2402_ed41d9b0487a159c10c9b37d25aaaff0.pdf} } @article { author = {Abbaspour, Abbas and Badri, Morteza}, title = {The Relationship Between Psychological Empowerment and Effective Factors of Productivity of Human Resources}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {24}, number = {79}, pages = {73-100}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study was "Relationship between psychological empowerment and Effective factors of the productivity of human resources. This study was a descriptive study that was conducted in manner correlation and the type of target, was applications And the survey was used for gathering data. all facilities department staff of different branches of Bank Melli of Mash’had were chosen randomly as the sample. The data were collected by the Spreitzer’sstandard psychological empowerment questionnaire with a 92% reliability coefficient as well as the Goldsmith’s Effective factors of productivity of human resources standard questionnaire with a 93% reliability coefficient.The data were also analyzed by the Pearson’s correlation test, linear regression analysis, and T-test. The results show that psychological empowerment and Effective factors of productivity of human resources have a positive and significant relation (52%) and based on the findings, the psychological empowerment predicts a 30% of productivity for human resources among the staff. As can be suggested by the results, the factor impact as one of the psychological empowerment components with a β= 46% has the most meaningful effect on the Effective factors of productivity of human resources with a 5% level. The positive coefficient suggests that the higher the factor, the higher the productivity for human resources. It is recommended that organizations apply the different methods for the psychological empowerment creation and reinforcement to improve the productivity of human resources and ultimately the organizational productivity.}, keywords = {Psychological,psychological empowerment,Effective factors of Productivity of Human Resources,Bank Melli}, title_fa = {رابطه بین توانمندسازی روان‌شناختی و عوامل موثر بر بهره‌وری منابع انسانی}, abstract_fa = {   هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه توانمندسازی روان­شناختی با عوامل موثر بهره­وری منابع انسانی است. اینتحقیقازنوعتحقیقاتتوصیفیبودکهبهشیوههمبستگیانجامشدوازنظرنوعهدف،کاربردیمی­باشدوازروشپیمایشیجهتگردآوریداده­هااستفادهگردید. «کلیه کارکنان بخش اعتبارات شعب بانک ملی مشهد»به عنوان جامعه آماری انتخاب و نمونه مورد پژوهش به شیوه نمونه­گیری تصادفی ساده  انتخاب شد. ابزار بررسی عبارت از پرسشنامه­های استاندارد توانمندسازی روان­شناختی اسپریتزر و عوامل موثر بر بهره­وری منابع انسانی هرسی گلداسمیت بود. پایایی ابزار از طریق آلفای کرونباخ محاسبه شد که به ترتیب برای پرسشنامه توانمندسازی روان­شناختی92/0 و برای عوامل موثر بر بهره­وری منابع انسانی93/0 به دست آمد. جهت تحلیل داده­ها از آزمون همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده گردید. نتایج نشان داد بین ابعاد توانمندسازی روان‏شناختی و عوامل موثر بر بهره­وری منابع انسانی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. لذا پیشنهاد می­شود سازمان­ها روش­های مختلف ایجاد و تقویت توانمندسازی روا­شناختی را در راستای بهبود بهره­وری منابع انسانی و نهایتا افزایش بهره­وری سازمانی به کار گیرند.}, keywords_fa = {توانمندسازی,توانمندسازی روان‌شناختی,عوامل موثر بر بهره‌وری منابع انسانی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2403.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2403_688a17a2d803aeb8ece0cec52cfc2e01.pdf} } @article { author = {Nnasiri, Fakhrossadat and emadi, Ali}, title = {The Relationship Between Transformational and Transactional Leadership Style with the Employees' Job Satisfaction}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {24}, number = {79}, pages = {101-118}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to investigate the relationship between transformational and transactional leadership style among the employees' job satisfaction in the Directorate General of Telecommunication in the province of Hamedan.Research methodology is descriptive and the correlation of structural is equation modeling. Counted community includes all the employees and according to Kregecie and Morgan chart and using classical random sampling is collected from 220 (114 females and 106 males) employees. Two questionnaires were used for data collection, including1. Questionnaire Bass and Olive leadership style and 2.job satisfaction. To obtain validity and content validity formal methods were used. Cronbach's alpha reliability coefficient is calculated through the order for job satisfaction/088, Transformational style/086and transactional Leadership Style /091 respectively. Data were analyzed by descriptive statistics, Pearson correlation coefficient, and t-test for independent groups, ANOVA and stepwise regression. The data collected were analyzed using statistical SPSS.Results show: The application of transformational leadership style is above average, but a transactional leadership style and employees' job satisfaction rate are moderate. There are significant positive correlations between transformational leadership and job satisfaction, but there are not significant positive between transactional leadership and job satisfaction}, keywords = {transformational leadership style”,“an interactive leadership style”,“employees” “job satisfaction”,“Telecommunication General Office Staff”,“province of hamedan”}, title_fa = {تحلیل همبستگی سبک رهبری تحولی- تعاملی مدیران با رضایت شغلی کارکنان}, abstract_fa = {هدف از پژوهش بررسی رابطه بین سبک رهبری تحولی– تعاملی مدیران با رضایت شغلی کارکنان بود. این تحقیق از نوع مطالعات توصیفی پیمایشی- همبستگی می­باشد و جامعه آماری آن را کلیه کارکنان اداره کل مخابرات استان همدان تشکیل دادند که با استفاده از نمونه­گیری تصادفی طبقه ای-نسبی تعداد220 نفر(114مرد و 106زن) مطابق جدول کرجسی و مورگان انتخاب شدند. جهت گردآوری داده­های مورد نیاز از پرسشنامه های چند عاملی سبک رهبری باس و آولیو و رضایت شغلی ویسوکی و کروم استفاده شد. ضریب پایایی محاسبه شده از طریق آلفای کرونباخ برای رضایت شغلی88/0، سبک تحولی86/0و سبک تعاملی91/0 برآورد گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از روش­های آمار توصیفی و آمار استنباطی؛ همچون آزمون t، ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام استفاده شد. نتایج نشان داد که: میزان بکارگیری سبک رهبری تحولی بالاتر از حد متوسط، سبک رهبری تعاملی ومیزان رضایت شغلی کارکنان در حد متوسط است. همچنین نتایج بیانگر ارتباط مثبت و معنادار بین هر یک از مولفه های سبک رهبری تحولی با رضایت شغلی می باشد ولی بین سبک رهبری تعاملی با رضایت شغلی ارتباط منفی بوده و معنادار نیست. همچنین1/5 درصد از تغییرات رضایت شغلی کارکنان توسط مؤلفه نفوذ آرمانی سبک تحولی مدیران تبیین می­گردد.}, keywords_fa = {سبک رهبری تحولی–تعاملی مدیران,رضایت شغلی,کارکنان اداره کل مخابرات,استان همدان}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2404.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2404_66a0cce3a78e1f51929c694b267431dc.pdf} } @article { author = {Hadadian, Alireza and Ghorbani, Malihe}, title = {Expressing the Role of Personality Aspects on Networking Behavior}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {24}, number = {79}, pages = {119-144}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Communicational networks have an essential role in managers's successful innovation. As people in organizations have more communicational skills, they can reach more success. With this paper, we try to evalute the impact of extraversion, consistency and openness to experience-which are essential aspects of personality- on networking behavior. Research method was descriptive-exploratory method and also it was applicable one. For gathering data, questionnaire was used and research validity and  relaiability  was testified by content validity, construct validity and then alpha  cronbache. The population of this research were the representatives of  Karafarin  insurance company in Mashhad which has 120 personnel. The sampling method was randome simple sampling. To analyze the data of different methods of statistical analysis, such as Pearson correlation analysis was used. Results show that extraversion, consistency and openness to experience influence networking  behavior. extraversion aspect has more impact on developing networking communication. Consistency aspect influences networking communication usage and maintenance. Also this is true about openness to experience.}, keywords = {extraversion,Consistency,Openness to Experience,networking behavior,Karafarin insurance}, title_fa = {تبیین نقش ابعاد شخصیت بر رفتار شبکه سازی}, abstract_fa = {امروزه شبکه­های ارتباطی نقش اساسی در نوآوری­ها و موفقیت مدیران دارند.به طوری که هرچقدر افراد سازمان­ها مهارت‏های اجتماعی و ارتباطی بیشتری داشته باشند، موفقیت­های بیشتری به­دست می­آورند. هدف از انجام این تحقیق بررسی تأثیر سه بعد برون‏گرایی، سازگاری و تجربه پذیری که از ابعاد مهم شخصیت هستند بر رفتار شبکه­سازی می­باشد. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و از نوع کاربردی است. برای جمع­آوری داده­ها از پرسشنامه استفاده گردیده و روایی و پایایی آن با استفاده از روایی محتوایی و سازه و همچنین آلفای کرانباخ مورد تأیید قرار گرفت. جامعه آماری در این پژوهش نمایندگان  شرکت بیمه کارآفرین در شهرمشهد می­باشد که بنا بر اطلاعات موجود تعداد آن­ها 120 نفر می­باشد. طرح نمونه گیری احتمالی بوده و از نوع نمونه­گیری تصادفی ساده استفاده گردیده است. نتایج پژوهش نشان می­دهد که برون گرایی، سازگاری، تجربه پذیری بر رفتارشبکه سازی تأثیر می­گذارند. بعد برون­گرایی تأثیر بیشتری در ایجاد ارتباطات شبکه­سازی دارد. بعد سازگاری در حفظ و استفاده از ارتباطات شبکه‏سازی تأثیرگذار است. هم­چنین بعد تجربه پذیری نیز در ایجاد و حفظ ارتباطات شبکه­سازی مؤثر است. }, keywords_fa = {برون‌گرایی,سازگاری,تجربه پذیری,رفتارهای شبکه‌سازی,بیمه کارآفرین}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2406.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2406_cdddeb941cccb8bea6556985373936e4.pdf} } @article { author = {Dehghanan, Hamed and Sehat, Saied and Sadatyan, Seyeed Ebrahim}, title = {The Comparative study of factors affecting public service motivation}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {24}, number = {79}, pages = {145-172}, year = {2016}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {}, abstract = {Understanding of basic differences between public sector and private sector in motivation and behavioral field is a vital step in understanding of a concept which is beyond of the concept of motivation to service the society.  In this study, the main purpose is analyzing of differences between private and public sectors employees in servicing to society and the effect of prerequisites on it. In this regard private and public hospitals of Sari are selected as statistical population in this research and sampling was done with sampling size of 225. The method of research in this study, is descriptive/survey research. For data collection a 55 question questionnaire is used. The gathered data is analyzed with LISREL and SPSS software. By analyzing data it is investigated that there is no remarkable difference between private and public hospitals in servicing to society. Results showed that specified prerequisites in public hospitals have remarkable effect on employees' motivation of servicing but in private hospitals these specified prerequisites have no effect on employees' motivation of servicing. Also data analyzing showed that in public sector, employees' motivation of servicing have a positive and remarkable influence on their personal performance but in private sector, employees' motivation of servicing have no positive and remarkable influence on their personal performance}, keywords = {public service motivation,Antecedents,individual performance}, title_fa = {مطالعه تطبیقی مولفه های موثر بر انگیزه خدمت به جامعه}, abstract_fa = {شناخت تفاوت های اساسی بین کارکنان بخش دولتی و بخش خصوصی در حوزه انگیزشی و رفتاری، گام مهمی در مسیر درک مفهومی است که در ورای مفهوم انگیزه خدمت به جامعه وجود دارد. در این پژوهش هدف اصلی بررسی تفاوت بین کارکنان بخش خصوصی و دولتی از نظر انگیزه خدمت به جامعه و همچنین تاثیر پیش نیازها بر انگیزه خدمت به جامعه می باشد. در همین راستا بیمارستانهای خصوصی و دولتی شهر ساری به عنوان جامعه آماری تحقیق انتخاب شده اند و حجم نمونه 225 برآورد شد. روش تحقیق در این پژوهش، روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جهت جمع آوری داده ها از یک پرسشنامه استاندارد 55 سوالی استفاده شده است.داده های بدست آمده با استفاده از نرم افزارهای SPSS و لیزرل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. این پژوهش نشان داد که از نظر انگیزه خدمت به جامعه بین کارکنان بیمارستان‏های خصوصی و دولتی تفاوت معنی داری وجود ندارد. نتایج نشان داد که در بییمارستان‏های دولتی پیش نیازهای تعیین شده بر انگیزه خدمت کارکنان تاثیر معنی داری دارند ولی در بیمارستانهای خصوصی پیش نیازها بر انگیزه خدمت کارکنان تاثیر ندارند. همچنین نتایج تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که در بخش دولتی انگیزه خدمت کارکنان بر عملکرد فردی تاثیر مثبت و معناداری دارد ولی در بخش خصوصی انگیزه خدمت کارکنان بر عملکرد فردی آنان تاثیر مثبت و معناداری ندارد.}, keywords_fa = {انگیزه خدمت به جامعه,پیش نیازها,عملکرد فردی,بخش خصوصی و دولتی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2407.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_2407_591727050648ca7c73df9712e4c98dd2.pdf} }