@article { author = {Afjehi, Seyyed Ali Akbar}, title = {sokhan}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {28}, number = {94}, pages = {-}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2019.11216}, abstract = {}, keywords = {}, title_fa = {سخن سردبیر}, abstract_fa = {به طور معمول مدیران یا علمای مدیریت بر این باور هستند که تنها انسان در سازمان دارای نیازهای حیاتی و... می‏باشد و حال آن که سازمان خود نیز به عنوان یک ساختار پویا نیاز به روش‏هائی از مدیریت دارد که این نیاز در طی سالیان متمادی طی مکاتب گوناگون مدیریت مطرح و به بحث گذارده شده است. بازهم اکثرا بر این گمان هستند که مکاتب مدیریت در تناقض یا مخالف با یکدیگر هستند و یا در حقیقت هر روش (مکتب) بعدی برای مدیریت ناقض روش (مکتب) قبلی است. لذا سعی برحذف روش‏های کلاسیک، نئوکلاسیک و... در مدیریت و اتخاذ روش‏های نوین مدیریت بدون پرداختن به اصلاح ساختاری و رفتاری سازمان از بنیان با توجه به روش‏های کلاسیک و نئوکلاسیک و... دارند. درحالی که مکاتبی که برای روش اداره سازمان از ابتدا تاکنون بیان شده‏‏اند نه تنها ناقض یکدیگرند نیستند بلکه هر نظریه یا تئوری بعدی مکمل نظریه و تئوری قبلی است. به عبارت بهتر هرم نیازهای سازمان (سلسله مراتب نیازهای سازمان) نیز نظیر سلسله مراتب نیازهای انسان دارای طبقات چندگانه است که تا نیاز اولیه یا روش اداره کلاسیک ارضاء نشود روش اداره بعدی یا روش اداره نئوکلاسیک تجلی نمی ‏نماید. بدین معنا که منتج به افزایش کارآئی و اثربخشی (بهره ‏وری) نخواهد شد. بعد از آن روش اداره مبتنی بر مکتب روابط انسانی و سیستم، اقتضاء و استراتژی و بالاخره مدیریت دانش و سازمان یادگیرنده و بحث‏های امروزی منتج به افزایش کارآئی و اثربخشی (بهره‏ وری) نخواهند شد و به تعبیر پیتر سنج[1]: «خلق سازمان‏های یادگیرنده مشروط به خلق محیط ‏های کاری است که در آن همه افراد درهمه سطوح قادر به کسب انضباطی هستند که به آنها اجازه می‏دهد به یادگرفتن و رشد کردن ادامه دهند». انضباطی که به وسیله «سنج» مشخص می‎شود زیربنای فکر سیستمی، توسعه مهارت‏ها، کارکردن با الگوهای فکری، ساختن مشترک و یادگرفتن گروهی است». لذا هنوز هم زیربنا و بنیان مدیریت علمی بر اصول مدیریت علمی تیلور (تیلوریسم) و مکتب کلاسیک‏ها(انضباط) است و مکاتب بعدی مکمل مکاتب قبلی(برای رفع ایراد مکتب قبلی و نه نقض آن) به وجود آمده‏ اند. این نظریه به این دلیل دارای اهمیت است که بسیاری از مدیران دوست دارند که با روش‏های انسانی (رابطه مداری)[2] سازمان‏ها را اداره کنند و به عبارت دیگر تمامی توصیه‏ های انسان دوستانه پیرامون اداره انسان در سازمان را در مدیریت بکار گیرند. البته این رابطه مداری درمدیریت علمی به حمایت درکار تعبیر می شود اما در فرهنگ مدیریت ما به شخصی کردن امور بر می‏گردد. غافل از این که این مهم نه تنها بدون گذر از مراحل روش‏های علمی (وظیفه مداری)[3] اداره سازمان دارای نتیجه و پاسخ‏های مساعد در زمینه بهره‏ وری و تولید کافی نخواهد بود و نخواهد داد بلکه معنا و مفهوم خود را در جمع سازمان نیز نخواهد یافت. چرا که اصل اول مدیریت علمی «غیرشخصی» کردن امور است و «خود» را باید ازمیان برداشت. خود کارکنان سازمان نیز زمانی نیاز به روابط انسانی را خوب درک می‏کنند که از خستگی کار روزانه و نظم سازمانی بدر آمده باشند و این روابط خود یک انگیزه تازه برای تلاش بعدی به آنهاخواهد داد. لذا زیبننده است که مدیران وارد هر سازمان می‏شوند در بدو ورود به هر سازمان ابتدا نگاهی به هرم نیازهای سازمان یا سلسله مراتب مکاتب علمی مدیریت بیاندازند و مشاهده نمایند که سازمان در چه مرحله از نیاز به کدام مکتب یا روش یا تئوری یا نظریه‏ های علمی مدیریت است و پس از تشخیص این مهم مدیریت را از همان نقطه (مکتب) با همان روش مورد نیاز(سطح بلوغ کارکنان) آغاز نمایند تا منتج به افزایش کارآئی و اثربخشی (بهره‏ وری) شود.   [1] - Peter Senge [2] -Relation oriented [3] - Task oriented}, keywords_fa = {}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_11216.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_11216_31a563f730cdfd8f1641bfabbcd386e7.pdf} } @article { author = {Tolabi, Zaynab and Mohammadi, Esfandyar and Khodadadian, Boroumand}, title = {Presenting a Pattern for Comprehending the Cost of Misbehavior of Staffs in Banks' Branches}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {28}, number = {94}, pages = {1-38}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2020.32326.2808}, abstract = {This study intended to present a pattern for comprehending the cost of misbehaviors of staffs in banks’ branches, by qualitative Approach and grounded theory. The population of this study was the staffs and managers of bank branches in Ilam city. By applying purposeful model of sampling, 40 person were selected from total population. Semi-structured interview and profound interview were used to collect data from the participants. For assessing the quality of the data, different methods were used, such as participatory research, triangulation, and the review process. Qualitative approaches were used for analyzing the data. The findings of this study showed that misbehavior of staffs in the proposed pattern have the following dimensions: Time theft, ethical issues, discrimination, and work issues. The causes of this pattern are factors, such as customer behavior, individual factors, internal organization, and outsourcing factors. In addition, the environmental factors of this pattern are demographic factors, socio-cultural conditions, and the bank's requirements. This study suggested some strategies for reducing misbehaviors in banks, including: Health factors, redesigning, motivation, empowerment, and human resources management. According to this pattern, the costs of the misbehaviors of staffs have to do with the cost to the organization, the perpetrator, colleagues, customers, and ultimately the entire community.}, keywords = {Misbehavior”,“The Cost of Misbehavior’s of Staffs”,“Bank Branch Staff”}, title_fa = {ارائه الگویی برای درک هزینه های رفتار بد کارکنان شعب بانکها}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف ارائه الگویی برای درک هزینه‌هایِ وجودِ بدرفتاریِ کارکنان شعب بانکها، با رویکرد کیفی و روش داده بنیاد صورت پذیرفته است. همچنین تجزیه و تحلیل آن نیز با رویکرد کیفی انجام شده است. جامعه حاضر در این پژوهش کارکنان سرپرستی‌ها و شعب بانکهای سطح شهر ایلام بوده‌اند؛ که با انتخاب روش نمونه‌گیری هدفمند، با 40 نفر از آنان مصاحبه‌های عمیق و نیمه‌ساختاریافته صورت گرفته است. برای تایید صحت داده‌ها از روش‌های متعددی همچون: تطبیق توسط اعضا، مشارکتی بودن پژوهش، تثلیث و بازنگری روند استفاده شده. یافته‌های این پژوهش نشان داد که منظور از بدرفتاری کارکنان در الگوی ارائه شده ابعاد زیر می‌باشد: سرقت زمان، مسائل اخلاقی، تبعیض و مسائل کاری که دارای عواملِ علی همچون: بدرفتاری مشتری، عوامل فردی، درون سازمانی و عوامل برون سازمانی است. همچنین عوامل محیطی این الگو شامل: عوامل جمعیت شناختی، شرایط اقتصادی- فرهنگی، اقتضائات محیط بانک بوده است. راهبردهایی که برای کاستن از بدرفتاری در بانکها ارائه گردیده: عوامل بهداشتی، طراحی مجدد، عوامل انگیزشی، توانمندسازی، و مدیریت منابع انسانی است. طبق این الگو هزینه‌های بدرفتاری کارکنان، شامل هزینه‌هایی است که برای سازمان، کارمند خاطی، همکاران، مشتریان، و در نهایت برای کل جامعه دارد. }, keywords_fa = {بدرفتاری,هزینه‌های بدرفتاری کارکنان,کارکنان شعب بانکها}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10712.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10712_ce428b2b9ffaddde6c68e28cc1ce875d.pdf} } @article { author = {deyhimpuor, mehdi}, title = {The Effect of Organizational Transparency on Commotion-Goal Management by Mediating Social Capital}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {28}, number = {94}, pages = {39-62}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2020.41318.3271}, abstract = {Each stakeholder of each organization uses any means to achieve their goals, one of which is controversy in order to achieve the desired result. Therefore, the present study aims to manage Commotion-Goal with emphasis on organizational transparency and social capital variables that are applied in terms of purpose and in terms of method, descriptive-survey is. The statistical population of the study consisted of 385 employees of governmental organizations of Mazandaran province. They were selected using simple random sampling method and based on Morgan table, 191 individuals were selected. The data collection tool was a questionnaire whose reliability and validity were confirmed by Cronbach's alpha and combined reliability, and confirmed by professors and experts familiar with the subject. Data analysis was done by SPSS and PLS software. The findings of structural equation modeling showed that all the paths from organizational transparency and social capital to the management of commotion-goal as well as the path of organizational transparency through the mediating variable of social capital on the commotion-goal are significant and the relationships between them are confirmed and it can be concluded that investment on social capital along with organizational transparency, it can help manage the commotion-goal of individuals.  }, keywords = {"Commotio-Goal,organizational Transparency,Social Capital,governmental organizations "}, title_fa = {تأثیر شفافیت سازمانی بر مدیریت جنجال- نتیجه با میانجی‌گری سرمایه اجتماعی}, abstract_fa = { ذی‌نفعان هر سازمان جهت تحقق اهداف خودشان از هر ابزاری استفاده می‌نمایند که یکی از این ابزارها، جنجال‌آفرینی جهت نیل به نتیجه مطلوب است؛ بنابراین تحقیق حاضر باهدف مدیریت جنجال – نتیجه افراد با تأکید بر متغیرهای شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی انجام‌شده که ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش، توصیفی- پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری پژوهش را 385 نفر از کارکنان سازمان‌های دولتی استان مازندران تشکیل داده‌اند که با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده و بر اساس جدول مورگان 191 نفر به‌عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه بود که پایایی و روایی آنان با محاسبه آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی، روایی همگرا و توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تائید شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز به‌وسیله نرم‌افزارهای SPSS و PLS انجام گرفت. یافته‌های مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان داد همه مسیرها از شفافیت سازمانی و سرمایه اجتماعی بر مدیریت جنجال نتیجه و همچنین از مسیر شفافیت سازمانی از طریق متغیر میانجی سرمایه اجتماعی بر جنجال – نتیجه معنادار بوده و روابط بین آن‌ها تائید می‌شود و می‌توان نتیجه گرفت سرمایه‌گذاری بر سرمایه اجتماعی در کنار شفافیت سازمانی می‌تواند به مدیریت جنجال- نتیجه افراد کمک کند.}, keywords_fa = {نتیجه,شفافیت سازمانی,سرمایه اجتماعی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10725.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10725_710bafcc19df83f6d88912b83d85f873.pdf} } @article { author = {Teimouri, Hadi and forouzan, Farkhondeh and Safari, Ali}, title = {Analysis the Model of Employees' Leisure Time Management at the Workplace in Mix Method Approach}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {28}, number = {94}, pages = {63-84}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2020.40780.3251}, abstract = {The present study aims to explain the model for employees' leisure management at the Workplace using the mix method approach and systematic grounded theory in its qualitative aspect. To this end, besides open interviewing with 16 university experts and managers of the selected hospitals in Shiraz City, a set of initial themes were collected via open coding process and some categories were extracted. Then, the connection among these categories was determined in axial coding stage under the titles such as causal conditions, the central phenomenon, strategies, intervening conditions, ground conditions, and consequences of leisure management in the framework of coding paradigm. In the selective coding stage, each element of the coding paradigm was explained and the model for employees' leisure management at the workplace was created. The fitness and   existing relationship of that qualitative pattern are evaluated with Amos 22 software with structural equation pattern and it is confirmed at the end.}, keywords = {"Leisure time","Leisure activities","Leisure management","Grounded Theory "}, title_fa = {الگوی مدیریت اوقات فراغت کارکنان در محل کار با رویکرد ترکیبی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف واکاوی الگوی مدیریت اوقات فراغت کارکنان در محل کار با بهره گیری از رویکرد ترکیبی و استفاده از طرح نظام‏مند نظریه داده بنیاد در بخش کیفی انجام شده است. به این منظور ضمن انجام مصاحبه باز با 16 نفر از خبرگان دانشگاهی و مدیران بیمارستانهای منتخب شهر شیراز؛ مجموعه ای از مضامین اولیه طی فرآیند کد گذاری باز گردآوری شدند و از دل آنها مقوله هایی استخراج گردید. سپس در مرحله کدگذاری محوری؛ پیوند میان این مقوله ها در قالب عناوین شرایط علی؛ پدیده محوری؛ راهبردها؛ شرایط مداخله گر؛ شرایط زمینه ای و پیامدهای مدیریت اوقات فراغت در قالب پارادایم کدگذاری تعیین شد. در ادامه و در مرحله کدگذاری انتخابی؛ یکایک اجزای پارادایم کدگذاری تشریح و نظریه خلق شد. در بخش کمیبا استفاده از الگوی معادلات ساختاری توسط نرم افزار Amos 22، روابط حاکم و برازش تمامی عوامل اصلی الگوی کیفی طراحی شده، مورد سنجش و تایید نهایی قرار گرفت.}, keywords_fa = {اوقات فراغت,فعالیت اوقات فراغت,مدیریت اوقات فراغت,تئوری زمینه ای}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10726.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10726_22c0dc1408ee1f6958de914a8aeb346a.pdf} } @article { author = {panahi, belal}, title = {Meta-analysis of antecedents and consequences of organizational silence phenomenon in Iran}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {28}, number = {94}, pages = {85-107}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2020.44489.3373}, abstract = {In recent years, the subject of organizational silence has become an important part of research in the field of organization and management. Organizational silence is considered to be a social phenomenon that is happened by several factors in the organization and influences the important organizational results. This research has been done with using a meta-analysis method and with the aim of quantitative compilation of the results of done researches on the factors affecting organizational silence and its implications in Iran and using the comprehensive meta-analysis software (CMA) for analyzing the data. In this study, were selected and and 21 dependnt different variables from these studies 30 independnt were Indentified. The results of this study showed that the variables of organizational identity, effective communication, positive organizational behavior, individual factors, management factors, social factors, organizational factors and managerial attitudes had the most effect on organizational silence in Iranian organizations. Also, the results of this study showed that organizational silence affects important organizational variables such as organizational entrepreneurship, employee psychological empowerment, job engagement, occupational stress, cardiacity, emotional attack and work happiness. تأثیر قرار می­دهد}, keywords = {Organizational silence,Meta-analysis,Consequences of Organizational Silence,antecedents of Organizational Silence}, title_fa = {فراتحلیل پیشایندها و پیامدهای پدیده سکوت سازمانی در ایران}, abstract_fa = {در سال­های اخیر موضوع سکوت سازمانی جایگاه مهمی را در بین پژوهش­های مربوط به حوزه سازمان و مدیریت بدست آورده است. سکوت سازمانی پدیده­ای اجتماعی محسوب می­شود که در اثر عوامل متعددی در سازمان بروز کرده و نتایج مهم سازمانی را تحت تأثیر قرار می­دهد. این پژوهش با بکارگیری روش فراتحلیل و با هدف ترکیب کمی نتایج پژوهش­های انجام شده در حوزه عوامل مؤثر بر سکوت سازمانی و پیامدهای آن در ایران و با استفاده از نرم­افزار جامع فراتحلیلCMA انجام شده است. در این بررسی از تعداد 51 مطالعه منتخب، تعداد 30 متغیر مستقل و 21 متغیر وابسته مختلف شناسایی شد. نتیجه این بررسی فراتحلیل نشان ­داد که متغیرهای هویت سازمانی، ارتباط اثربخش، رفتار سازمانی مثبت­گرا، عوامل فردی، عوامل مدیریتی، عوامل اجتماعی، عوامل سازمانی و نگرش­های مدیریتی بیشترین تأثیرگذاری بر سکوت سازمانی در سازمان­های ایرانی داشته­اند. همچنین نتایج این تحقیق نشان داد که سکوت سازمانی، متغیرهای مهم سازمانی مثل کارآفرینی سازمانی، توانمندسازی روانشناختی کارکنان، اشتیاق شغلی، استرس شغلی، کارتیمی، حمله عاطفی و شادی در کار را به عنوان پیامدهای آن تحت تأثیر قرار می­دهد}, keywords_fa = {سکوت سازمانی,فراتحلیل,پیامدهای سکوت سازمانی,پیشایندهای سکوت سازمانی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10727.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10727_d244727e1f1f1a860bd39e8278150d2a.pdf} } @article { author = {jabbari, mohammadreza and Dorrani, Kamal and Rahiminezhad, Abbas}, title = {Relationships of Managers’ Leadership Styles and Communication Skills via Cognitive Maladaptive Schemas}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {28}, number = {94}, pages = {109-135}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2020.43814.3356}, abstract = {Aims and objectives: Managers are of a great importance to the population because of their position and the influence they usually have on subordinates and in general on organizational performance. Fundamental personality structures, behaviours, communication skills have a significant effect on individuals. One of these fundamental structures is cognitive schemas. Moreover, Hence, the purpose of this study is to investigate the relationship between managers’ cognitive schemas and leadership style with their communication style. Method: the current study is a descriptive-survey study. The statistical population includes all the senior managers in non-governmental organizations. 185 senior managers were selected through convenience sampling method and completed Fideller Leadership Style Questionnaire, Barton Communication Skills and Yang Schema questionnaires. Data were analyzed utilizing stepwise multiple regression methods. Results: Results showed that schemas such as defectiveness/shame, obedience, mistrust and emotional deprivation can predict managers’ leadership style. Additionally, some of the schemas including entitlement, sacrifice, defectiveness/shame and unrelenting standards anticipate their communication skills. Conclusion: In order to assessing managers cognitive and fundamental personality structure can help to predict his/her leadership style and communication skills}, keywords = {leadership style,Communication skills,Cognitive Schemas,managers}, title_fa = {تبیین ‌سبک‌های رهبری و مهارت‌های ارتباطی مدیران}, abstract_fa = {زمینه و هدف: جایگاه و نقش مدیران به­علت تأثیری که بر افراد زیردست و همچنین بر عملکرد یک سیستم و به­طور خاص یک سازمان می­گذارند، از اهمیت به­سزایی برخوردار است. در این میان، ساختار­های بنیادین شخصیتی، رفتار­ها و سبک­های ارتباطی افراد از جمله مدیران را تحت‌تأثیر قرار می­دهند. یکی از این ساختارهای بنیادین، طرح­واره­های شناختی هستند. لذا هدف از مطالعه حاضر، بررسی رابطه بین طرح­واره­های شناختی مدیران با سبک رهبری و مهارت‌های ارتباطی آنها است. روش: پژوهش حاضر از نوع توصیفی – پیمایشی است. جامعه آماری شامل مدیران ارشد شرکت‌ها و سازمان­های خصوصی شهر تهران بودند که در دوره‌های اجباری سازمان‌ برای ارتقای مهارت‌های مدیریتی که توسط دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار می‌شد شرکت نموده بودند (از جمله مدیران هلدینگ فناوا، شاتل، بیمه پارسیان، فرمند، داروسازی سبحان و گروه هتل‌های هما) که از میان آن‌ها ۱۸۵ نفر در پژوهش شرکت داشته و به پرسش­نامه­های سبک رهبری فیدلر، مهارت‌های ارتباطی بارتون و فرم کوتاه طرح‌واره یانگ پاسخ دادند. برای تحلیل داده­ها از شاخص­های آمار توصیفی و رگرسیون چندگانه به روش گام­به­گام استفاده شد. یافته­ها: طرح­واره­های نقص­و­شرم، اطاعت، بی‌اعتمادی و محرومیت هیجانی، سبک رهبری مدیران و همچنین طرح­واره­های استحقاق، ایثار، نقص­و­شرم و معیارهای سرسختانه، مهارت‌های ارتباطی آنان را پیش­بینی می­کنند. نتیجه‌گیری: برای پیش­بینی سبک رهبری و مهارت‌های ارتباطی مدیران می­توان از بررسی ساختار­های شخصیتی بنیادین و به­طور خاص طرح­واره­های شناختی بهره برد.}, keywords_fa = {سبک رهبری,مهارتهای ارتباطی,طرحواره های ناسازگار شناختی,مدیران}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10728.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10728_e35a5d0709db2c3f12a0afd60625ac61.pdf} } @article { author = {Hamidizadeh, Ali and Babashahi, Jabar and Kanafchian, , Maryam}, title = {Studying effect of Ncentive-Based Compensation on Managerial Performance}, journal = {Management Studies in Development and Evolution}, volume = {28}, number = {94}, pages = {137-158}, year = {2019}, publisher = {Allameh Tabataba’i University}, issn = {2251-8037}, eissn = {2476-5988}, doi = {10.22054/jmsd.2020.18175.2054}, abstract = {This study examines the effect of incentive-based compensation schemes on managerial performance by clarifying the role of information asymmetry and organizational commitment as mediator. The research method in terms of purpose is among the descriptive and survey research data collection tool is questionnaire. The population of the study area was East Bank Saderat Gilan province. 183 people are selected with cluster way as sampling. Data is analyzed using structural equation modeling. The results suggest a positive effect of incentive - based compensation variable on managerial performance. The results also showed the positive effect of incentive - based compensation variable on managerial performance with considering the moderating role of organizational commitment. The results also reflect the negative impact of incentive- based compensation on information asymmetry as well as information asymmetry on the managerial performance.}, keywords = {incentive-based compensation,managerial performance,Information Asymmetry,organizational commitment}, title_fa = {تأثیر جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر طرح جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی با تبیین نقش متغیرهای تعدیل کننده عدم تقارن اطلاعاتی و تعهد سازمانی است. روش پژوهش ازنظر هدف کاربردی و در زمره پژوهش‌های توصیفی و پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه می­باشد. جامعه آماری موردمطالعه بانک صادرات ناحیه شرق استان گیلان است که از بین آن‌ها تعداد 183 نفر با بهره‌گیری از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب‌شده‌اند. داده‌های پژوهش با استفاده از مدل‌سازی معادلات ساختاری تحلیل‌شده‌اند. نتایج پژوهش حاکی از تأثیر مثبت متغیر جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی است. نتایج پژوهش همچنین بیانگر تأثیر مثبت متغیرهای جبران خدمات انگیزه محور بر عملکرد مدیریتی با لحاظ نمودن نقش تعدیل کنندگی تعهد سازمانی می‌باشد. هم‌چنین نتایج پژوهش نشان‌دهنده تأثیر منفی جبران خدمات انگیزه محور بر عدم تقارن اطلاعاتی و هم‌چنین عدم تقارن اطلاعاتی بر عملکرد مدیریتی را بیان می‌کند}, keywords_fa = {جبران خدمات انگیزه محور,عملکرد مدیریتی,عدم تقارن اطلاعاتی,تعهد سازمانی}, url = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10729.html}, eprint = {https://jmsd.atu.ac.ir/article_10729_b8cc97888913b713423caf5b3b132740.pdf} }